spinning når man er gravid..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.503 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. september 2009

Christie

Hej... jeg går til spinning 3 gange i ugen og fitness træner 3 gange i ugen... ved i om spinning er for hårdt.? kan kun finde ud af at man skal helst ik løbe for meget og dyrke ekstremsport, når man er gravid, men kan ikke finde noget om at man ikke må spinne...

hilsen Christie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Christie skriver:

Hej... jeg går til spinning 3 gange i ugen og fitness træner 3 gange i ugen... ved i om spinning er for hårdt.? kan kun finde ud af at man skal helst ik løbe for meget og dyrke ekstremsport, når man er gravid, men kan ikke finde noget om at man ikke må spinne...

hilsen Christie

tror det er for hårdt... har hørt, et eller andet sted, at pulsen ikke må stige til over 150 fordi hjertet så kan have problemer med at pumpe blodet rundt i kroppen!
Så jeg vil anbefale dig at gå en masse ture (gerne lange) og ellers dyrke svømning som virker aflastende for led og knogler

Knus Caroline 16+4

Anmeld

15. september 2009

Tulle28

Jeg går også til spinning og fitness og har kun fået at vide af trænere, fysioterapeuter og min læge at det er godt - selvfølgelig skal du lytte efter din krop og måske ikke give den max. gas som man ellers ville men din krop skal nok sige fra hvis det bliver for meget.
Jeg har også fået lagt et træningsprogram (styrketræning), det skulle du måske overveje, hvis du ikke allerede har fået det gjort? Der er jo nogle øvelser som ikke er så gode når man har en lille blyp i mausen

Anmeld

15. september 2009

BetonSlotsPrinsesserne

mener det eneste jeg fik at vide der ikke var så godt at dyrke a sport da jeg var gravid- var det sport hvor man kan få stød på maven..
-Jeg gik ikke til spinning, men cyklede meget....

Anmeld

15. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
fandt lige denne artikel

http://www.chrismacdonald.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=527:er-traening-et-problem-ved-graviditet&catid=74:traening&Itemid=501

Der står bl.a. at man helst skal holde sin træningspuls på max 70% af maksimalpulsen..
Så har du en guideline

Anmeld

15. september 2009

morx2

Du må gerne spinne, det er godt at dyrke motion, og cykling er en af de gode former for motion for gravide. Men du må jo nok ikke dyrke det ekstremt hårdt. det skal være sådan at du stadig kan føre en samtale ved siden af, mere forpustet må du ikke blive, da barnet også skal have ilt. Spinning kan så vidt jeg ved være temmelig hård motion. Men under alle omstændigheder skal du lytte til din krop og stoppe hvis du får ondt.

Anmeld

15. september 2009

missKat

Jeg spinner også og lægen sagde til mig i onsdags at det skulle jeg bare blive ved med!!!
Dog har jeg ikke været afsted den sidste 1½ måned pga opkast.
Men håber snart at være tilbage på cyklen!!!! savner det!!!!

så vil jeg bare lytte til min krop og ikke køre med på en 3ér (som er den hårdeste i det center jeg er i)
men er der ikke andet end en 3ér når det passer mig, vil jeg da bare sige til instruktøren at jeg nok ikke cykler med på hele programmet da bla bla bla...

sådan vil jeg gribe det an, når jeg forhåbentlig snart er tilbage på cyklen!!

Anmeld

15. september 2009

Christie

Okay... takker... så blev jeg da det klogere...:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.