Godaften de damer
jeg har ikke noget konkret grundlag for at oprette denne tråd, udover at jeg har brug for at få luftet tankerne.
Manden lytter gerne, men lige i øjeblikket fylder økonomien rigtig meget i vores hverdag og det stresser mig lidt - jeg burde måske ikke tænke over det for i bund og grund har vi en sammenhængende økonomi.
Vi mangler ikke noget men vil rigtig gerne have mulighed for at lave en opsparing og en buffer konto i tilfælde af der skulle komme uforudsete regninger eller andet.
vi har derved kigget lidt på at samle vores lån andet steds end vores bank da vores bank har dyre renter (ja de er alle steder men billigere rente) vi betaler i øjeblikket på en kassekredit på 80.000 (har loft på 100.000) med en rente på 9,45 - vi afdrager hver måned 5000,- og et billån på 131.000 løbende over 6 år som vi afdrager 3000,- hver måned - vi har så ansøgt via et par forskellige banker med mulighed for samlebånd men fået afslag og det gør så ondt når man tænker at vi ikke er så langt ude at man skal have hjælp af luksusfælden og det gør ondt at ingen vil hjælpe - vores bank lavede en fej fejl i forbindelse med et bankskifte sidste år og vi fik i december afvide at vi skulle betale 70.000 til den gamle bank (disse penge havde stået på vore budget konto som vi IKKE HÆVER FRA) vores nuværende bank mente vi havde handlet i ond tro trods det var banken som skulle overføre til vores gamle bank da vi havde skrevet under på vi ikke ville have noget med den gamle bank at gøre og al forhandling skulle foregå gennem den nuværende bank. Så vores kassekredit endte i december 2014 med at være -125.000 og det gjorde ondt men hvad ikke dræber dig gør dig stærkere - vi fik afvide af vores bank at vi havde 3 mdr til at betale ihvertfald de 25.000 kr af - vi endte med at betale 55.000 af på 6 mdr og vi var så glade og håbede nu vi havde mulighed for at skifte bank men der er desværre ingen banker som vil have os
igen et slag i hovedet - så var vi nødsaget til at flytte her i starten af sommeren grundet vores udlejer og det er jo ikke gratis at flytte men måtte gøre det. Det kostede fra de 55.000 kr op til at vi nu skylder 80.000
men det virker bare så uoverskueligt at få afslag når vi er gode betaler og vi ALDRIG ikke har afdraget på lån og at alle dømmer os
tak fordi du læste med, havde bare virkelig brug for luft - hvis det hele ikke giver mening så undskylder jeg, graviditets hjerne og frustrationer er ikke nemt at have på samme tid
Anmeld
Citér