Spænder selen op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.220 visninger
10 svar
3 synes godt om
20. juli 2015

moaren

Ja, baby-smølf spænder selen op på autostolen og det er jo ikke super smart. Knægten er lidt over 2 og ved godt det kun er mor og far der månesonde op, men ikke desto mindre, så sker det alligevel. Heldigvis ikke når vi kører (lige på nær igår aftes ) men lige så snart bilen er parkeret, så springer han ud af stolen. 

Mon man kan få én eller anden sikkerheds-dims, så det ikke kan lade sig gøre?

Gode råd modtages gerne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

Mor1986

Moaren skriver:

Ja, baby-smølf spænder selen op på autostolen og det er jo ikke super smart. Knægten er lidt over 2 og ved godt det kun er mor og far der månesonde op, men ikke desto mindre, så sker det alligevel. Heldigvis ikke når vi kører (lige på nær igår aftes ) men lige så snart bilen er parkeret, så springer han ud af stolen. 

Gode råd modtages gerne 

Jeg følger med. Vores datter på 3 gør det samme. Også mens vi kører og hub forstår ikke alvoren i det

Anmeld Citér

20. juli 2015

jenny4

Sæt stolen i den side hvor der er to selespænder, og spænd så selen i det "forkerte" spænde. Det er meget sværere for dem at spænde op når knappen vender ind mod selen. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

TNBC

jenny4 skriver:

Sæt stolen i den side hvor der er to selespænder, og spænd så selen i det "forkerte" spænde. Det er meget sværere for dem at spænde op når knappen vender ind mod selen. 

Men det er jo autostolen.. ikke en almindelig  spænde, sådan som jeg læser det.

Anmeld Citér

20. juli 2015

TNBC

Moaren skriver:

Gode råd modtages gerne 

Kør ind til siden og spænd selen, når han gør det når i køre.. og sig f.eks; kun åbne den når vi stopper (har jeg sagt til en 2.5årige da han tog armene ud fra selerne) og han stoppede. . Hvis det ikke virker,  find noget at bind rundt om, så den ikkd kan åbnes (som den sikkerheds ting du søger

Anmeld Citér

20. juli 2015

Lenchick

Det lyder utroligt, at en 2-årig kan spænde op. Hvad er det for en stol? 

Jeg har bedt min 4-årige om at åbne selen i lillebrors autostol og det kunne hun ikke. Jeg synes også vi voksne skal trykke godt til for at åbne. Det et en Besafe Izi Comfort vi har og selelåsen er meget stram 

Anmeld Citér

20. juli 2015

moaren

jenny4 skriver:

Det er selve autostolen han spænder op, men han syntes også det er vildt sjovt at springe ud af stolen og spænde trepunktssele-selen op, så det trick vil jeg da helt klart bruge 

Anmeld Citér

20. juli 2015

moaren

Lenchick skriver:

Det lyder utroligt, at en 2-årig kan spænde op. Hvad er det for en stol? 

Jeg har bedt min 4-årige om at åbne selen i lillebrors autostol og det kunne hun ikke. Jeg synes også vi voksne skal trykke godt til for at åbne. Det et en Besafe Izi Comfort vi har og selelåsen er meget stram 

Det gælder faktisk både vores Römer King og Recaro sport. Recaroen bipper heldigvis hvis han spænder op mens bilen kører, men det gør Römer ikke. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

De3Guldklumper

Vores bil kan simpelthen ikke køre hvis man ikke har sele på så de sjældne gange de har haft held med at få spændt op har vi drønet ind til siden og stoppet. Så har vi forklaret på børnesprog at man skal beholde selen på mens vi køre. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Bshizzle

Følger lige med her... 

Vores søn på 3,5 år gør det osse... Og selv når vi kører! Måtte en dag holde ind til siden på motorvejen 

Han gør det når han er sur og bare vil trodse os (mig for det meste). 

Det er en kamp uden lige!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.