Hvad kan jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
9 svar
8 synes godt om
19. juli 2015

Anonym trådstarter

Kort fortalt er sagen den at min svigerfamilie er fra Serbien. Min kærestes bror har så fået sig en kone for et års tid siden, og har fået hende her til Danmark fra Serbien af. Hun blev gravid kort efter hun kom hertil, og de har nu en datter på 12 uger. Jeg har længe gået og haft ondt i maven over den måde de gør tingene på, og de har behandlet hende rigtig dårligt. Nu er det så kommet dertil hvor de har besluttet sig for at sende hende retur - uden hendes lille datter.... Hun er helt knækket (forståeligt nok), og jeg kan slet ikke holde ud at være vidne til dette. Er der noget konkret jeg kan gøre for at hjælpe i denne sag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

Flødebollen

Anonym skriver:

Kort fortalt er sagen den at min svigerfamilie er fra Serbien. Min kærestes bror har så fået sig en kone for et års tid siden, og har fået hende her til Danmark fra Serbien af. Hun blev gravid kort efter hun kom hertil, og de har nu en datter på 12 uger. Jeg har længe gået og haft ondt i maven over den måde de gør tingene på, og de har behandlet hende rigtig dårligt. Nu er det så kommet dertil hvor de har besluttet sig for at sende hende retur - uden hendes lille datter.... Hun er helt knækket (forståeligt nok), og jeg kan slet ikke holde ud at være vidne til dette. Er der noget konkret jeg kan gøre for at hjælpe i denne sag? 

Politiet? 

Ved ikke om de overhovedet må tvinge hende tilbage?

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

Flødebollen skriver:

Politiet? 

Ved ikke om de overhovedet må tvinge hende tilbage?

Men kan de gøre noget når de har fælles forældremyndighed og faren nok muligvis får den fulde snart? 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Flødebollen

Anonym skriver:

Men kan de gøre noget når de har fælles forældremyndighed og faren nok muligvis får den fulde snart? 

Hvordan vil han kunne få den? Det er jo ikke bare lige sådan

hvorfor vil de sende hende tilbage?

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

Flødebollen skriver:

Hvordan vil han kunne få den? Det er jo ikke bare lige sådan

hvorfor vil de sende hende tilbage?

Nej vel? Det mener jeg nemlig heller ikke. Men jeg tror de er ved at undersøge mulighederne for, at det bliver således. 

De mener ikke at hun gør de ting hun skal godt nok.

Anmeld Citér

19. juli 2015

Os&lilledig

Anonym skriver:

Nej nej nej.. Sidder i mit stille Sind og græder.. Har hun opholds tilladelse..? For så kan hun vel nægte at rejse? 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

Os&lilledig skriver:

Nej nej nej.. Sidder i mit stille Sind og græder.. Har hun opholds tilladelse..? For så kan hun vel nægte at rejse? 

Det samme gør jeg. Jeg har det helt af helveds til over det her. Hun har desværre ikke opholdstilladelse, nej... De havde søgt om familiesammenførelse som var under behandling, men valgt at annullere den nu. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det samme gør jeg. Jeg har det helt af helveds til over det her. Hun har desværre ikke opholdstilladelse, nej... De havde søgt om familiesammenførelse som var under behandling, men valgt at annullere den nu. 

Mit forslag er at tage ind på et kvindehjem eller lignende og få dem til at hjælpe. Hun får nok ikke lov at blive i DK, men hun kan i hvert fald få hjælp til ikke at miste sin forældremyndighed og få et pas til deres datter så hun kan tage hende med til serbien. 

Ingen vil give faren den fulde forældremyndighed eller for den sags skyld støtte en 12 ugers baby bliver taget fra sin mor med mindre moren er til fare for baby eller direkte uegnet som forælder.

Anmeld Citér

19. juli 2015

Troldemommi

Anonym skriver:

Undskyld jeg siger det men den familie lyder godt nok kold og kynisk, håber godt nok ikke de får held med deres planer 

Anmeld Citér

19. juli 2015

SandraXOXO

Sikke en kold og kynisk familie  det kan du ikke lade ske, du er nødt til at gøre noget. Kan din kæreste og dig ikke ta afstand fra deres klamme plan og tilbyde hende at hun og baby kan bo hos jer? Eller hjælpe hende med at flygte på kvindehjem krisecenter eller lign. De kan ikke ta en lille nyfødt fra sin mor. Det gør man bare ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.