Råd og vejledning:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. september 2009

Valle81

Hej med alle JEr.

Jeg har brug for lidt råd og vejledning. Har i de sidste mane uger tænkt på at ringe og snakke med lægen ang at blive sygemeldt i forbindelse med min graviditet, da jeg har det af RØv. Men jeg kan ikke få mig selv til det, da jeg er bagne for at det hele nærmest er noget jeg går og bliver mig ind.

Har konstant kvalme, ikke at jeg skal kaste op, men bare kvalme. Bliver især udløst når jeg skal spise. Føler sult, men bliver dårlig, når jeg skal spise. Prøver at tvinge mad ned, hvilket ikke er rart.

Trodst at jeg tager mine vitaminer hver dag, så er jeg SÅ træt. Kl 1400 ude på arbejdet, kan jeg næsten ikke mere. Og kan ikke vente til at jeg kan komme til at ligge ned, hvilket der er lange udsigter til, da jeg først skal hjem, hente min datter lave mad, bade hende og putte hende. ( min kæreste arbejder i Esbjerg, vi bor i Viborg. Enten er han meget sent hjemme og mange dage slet ikke) Jeg er så udmattet og kl allersenest 2000 der sover jeg til næste morgen kl 0600 hvor det hele starter forfra:0(

Er så udmattet pga kvalme og træthed, at der intet overskud er til noget som helst. Men synes umiddelbart det er et tyndt grundlag for at blive sygemeldt, men synes bare heller ikke at hverdagen er til at komme igennem.

Nogle der kan komme med deres erfaringer omkring evt. sygemelding. Er jeg pyllert og bare skal tage mig sammen ekker???

Knus fra en lidt fortvivlet Christina, som er træt at af være "så ramt" og er overrasket over hvor forskellige 2 graviditeter kan være. Da jeg ventede Asta havde jeg ingen kvaler ovrhovedet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Honningblomst

Ud fra det du skriver, så lyder du bare som en helt almindelig gravid...og ja, det er hårdt. Nu er der et andet barn også og man er mere træt, men jeg må så også indrømme at jeg ikke synes det er grund til at blive sygemeldt.
Spis inden du bliver meget sulten, det kan hjælpe på kvalmen, og gå tidligt i seng.
Men du er jo ikke syg, så kan ikke se hvad du skulle sygemeldes for og tror heller ikke sin læge ville gøre det.
Kus Eva..

Anmeld

15. september 2009

Valle81

Eva skriver:

Ud fra det du skriver, så lyder du bare som en helt almindelig gravid...og ja, det er hårdt. Nu er der et andet barn også og man er mere træt, men jeg må så også indrømme at jeg ikke synes det er grund til at blive sygemeldt.
Spis inden du bliver meget sulten, det kan hjælpe på kvalmen, og gå tidligt i seng.
Men du er jo ikke syg, så kan ikke se hvad du skulle sygemeldes for og tror heller ikke sin læge ville gøre det.
Kus Eva..

Hey:0)

Tak for dit svar:0) Det er jo også sådan jeg lidt ser det, men man kan også hurtigt få så ondt af sig selv, hvilket jeg tror er hvad der er sket:0)

Så tror bare jeg vil følge min krop og slappe og fortsætte med at rode derhjemme, "pisse" på opvask og vasketøj, og så bare slappe af. Og Asta, godt der findes masser af tegnefilm:0)

Anmeld

15. september 2009

Honningblomst

Valle81 skriver:

Tak for dit svar:0) Det er jo også sådan jeg lidt ser det, men man kan også hurtigt få så ondt af sig selv, hvilket jeg tror er hvad der er sket:0)

Så tror bare jeg vil følge min krop og slappe og fortsætte med at rode derhjemme, "pisse" på opvask og vasketøj, og så bare slappe af. Og Asta, godt der findes masser af tegnefilm:0)

Lige præcis.. det er bare om at afstemme forventninger med virkeligheden...rugbrød er der ingend er dør af og rengøring må man sgu tage som man orker det...hyg en masse med din datter og glæd dig over du ikke skal have det sådan altid...for man er virkelig bombet, kan så tydeligt huske det...
Knus til dig..

Anmeld

15. september 2009

LauraLW

Valle81 skriver:

Kunne du snakke med arbejdet om nogle kortere dage måske?

Jo, man er jo ikke syg, men det kan godt føles sådan! Så hvis du konstant render rundt og er udmattet og har det dårligt, så skal man da gøre noget. Om en sygemelding er svaret, det ved jeg ikke, men det kan da ikke skade at snakke med lægen og evt arbejdet. Det kan jo være i finder en god løsning mens du har det sådan.

Krydser for at det snart lysner for dig, og at du finder ud af noget

Laura

Anmeld

15. september 2009

cille22

Nu er du selvf ikke syg, men må man spørge hvad du arbejder med??
Det er muligt at du kan få en deltids sygemelding, så du stadig kan være på arbejde nogen timer om dagen.

Dette ville jo være bedre end at du køre dig selv helt ned...

Hilsen cecilie

Anmeld

15. september 2009

Valle81

cille22 skriver:

Nu er du selvf ikke syg, men må man spørge hvad du arbejder med??
Det er muligt at du kan få en deltids sygemelding, så du stadig kan være på arbejde nogen timer om dagen.

Dette ville jo være bedre end at du køre dig selv helt ned...

Hilsen cecilie

Hejsa,

Jeg har ikke noget fysisk kærvende arbejde.

Jeg sidder på kontor, hvor jeg sidder foran en computer hele dagen....

Meget sødt af at tænke på mig på den måde....

Det er også det jeg tænker. Det er jo også psykisk man bliver kørt lidt ned, da man jo ikke har overskudet. Har konstant dårlig samvittighed over intet at nå og ikke at være noget for min datter og min kæreste. Men det er jo ikke fordi man fejler noget, men en af følgerne af graviditeten, som gør at alt kan blive meget værre end det måske lige er:0)

Synes det er lidt svært:0)

Anmeld

15. september 2009

Vingummien

Man kan få pilleri mod kvalmen det fik jeg dengang jeg ventede Emil.

Tror ikke du kan blive sygemeldt "kun" for det, for det er det alle gravide går igennem. Men som tidligere nævnt så hør dit arbejde om kortere dage hvis det kan lade sig gøre og så høre din læge om han har lidt råd til din kvalme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.