Fra dagpenge til SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.574 visninger
4 svar
1 synes godt om
19. juli 2015

cahan974

Hejsa. Jeg er i øjeblikket i løntilskud på et plejehjem. Jeg har sidste dag D. 7 august. Den 17 august begynder jeg på SU berettiget uddannelse. (HF). Juhuu!

Nu er jeg så meget i tvivl. Min løn er jo bagudbetalt - SU'en er forudbetalt. Når jeg skal ind og søge SU - er jeg så først berettiget fra september? Man må jo ikke modtage 2 ydelser på samme tid? Kommer jo til at få en løn udbetalt til D. 1 august - men den er jo for juli?

Kommer også til at få en lille slat udbetalt til 1 september. 

Nogen som har stået i samme situation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

Lilott

cahan974 skriver:

Hejsa. Jeg er i øjeblikket i løntilskud på et plejehjem. Jeg har sidste dag D. 7 august. Den 17 august begynder jeg på SU berettiget uddannelse. (HF). Juhuu!

Nu er jeg så meget i tvivl. Min løn er jo bagudbetalt - SU'en er forudbetalt. Når jeg skal ind og søge SU - er jeg så først berettiget fra september? Man må jo ikke modtage 2 ydelser på samme tid? Kommer jo til at få en løn udbetalt til D. 1 august - men den er jo for juli?

Kommer også til at få en lille slat udbetalt til 1 september. 

Nogen som har stået i samme situation? 

Det kan du godt modtage på samme tid  

Min kæreste får i øjeblikket dagpenge, men starter uddannelse d 10 august, og han er berettiget til at modtage dagpenge til og med 9 august, så der bliver også to indkomster for ham her i august. Til gengæld får han en måned uden indtægt næste sommer, da han på det tidspunkt er mellem uddannelser og har hele juli 2016 uden at være tilmeldt uddannelse

Anmeld Citér

19. juli 2015

cahan974

Lilott skriver:

Det kan du godt modtage på samme tid  

Min kæreste får i øjeblikket dagpenge, men starter uddannelse d 10 august, og han er berettiget til at modtage dagpenge til og med 9 august, så der bliver også to indkomster for ham her i august. Til gengæld får han en måned uden indtægt næste sommer, da han på det tidspunkt er mellem uddannelser og har hele juli 2016 uden at være tilmeldt uddannelse

Er det hans uddannelsessted som har sagt go for det? Prøvede nemlig at skrive til min akasse - men de vidste intet. Kan først komme i kontakt med SU vejlederen på mit uddannelsessted D. 3 august.

Anmeld Citér

19. juli 2015

Fremad

Han modtager Su i august hvis den starter senest den 20, og så får han hans dagpenge også...

Det har jeg nemlig os gjort :-) og det lige efter bogen..... :-) 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Lilott

cahan974 skriver:

Er det hans uddannelsessted som har sagt go for det? Prøvede nemlig at skrive til min akasse - men de vidste intet. Kan først komme i kontakt med SU vejlederen på mit uddannelsessted D. 3 august.

Han har bare afmeldt sine dagpenge fra dagen før han starter uddannelse Så får han stadig udbetaling for den del af perioden hvor han har stået som ledig, og så er han SU berettiget for august da han starter d 10  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.