Vægtskøn og aktuel fødselsvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2015

Sissel

Jeg tror altså at man bliver sat igang, hvis baby allerede er så stor.. Jeg blev sat i gang 38+0 (pga svær bækkenløsning), og hun kom ud og vejede 4414.. Selvom de blev ved med at forsikre mig at hun ikke var så stor, så vidste jeg det bare..

og jeg er rigtig glad for at jeg ikke gik tiden og og skulle føde en kæmpe baby..

Men mon ikke det er det I skal snakke om til læge samtale?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Skønnet til 3600 g og var 3920 g da hun blev født. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Mamacita til 2 piger

MizzMommy2015 skriver:

I torsdags fik jeg en vægtscanning der sagde at lillesøster vejer 4500 gram i uge 37+3. 

Andre der har oplevet dette? Og hvad var vægten på baby, da baby så kom ud? 

Min lille fis blev scannet til 2800 i 37+0 og vejede 3040 da hun blev taget ved ks 38+0. 

Så her passede det spot-on.. Men har hørt flere hvor det passede ad h til...

Anmeld Citér

19. juli 2015

Karina1

Her blev vores første søn skønnet til 3800g af jm 14dage før jeg fødte, han vejede 2760g ved fødslen og var 47cm, fødte 39+5. 

Denne gang har jeg gået til vækstscanninger for at se om lillebror også er lille. Han skulle ligge i normalen og vejede 2432g til sidste scanning (35+3) og blev skønnet til at veje 3100g hvis jeg føder til termin, så vi venter spændt

Anmeld Citér

19. juli 2015

Krussedulle

MizzMommy2015 skriver:

I torsdags fik jeg en vægtscanning der sagde at lillesøster vejer 4500 gram i uge 37+3. 

Jeg blev scannet 41+1 og der blev sagde de at han vejede ca 3200.. ud kom Storm, 3 dage senere og vejede 4000 g  

Så jeg tager de der skøn med et gran salt 

Anmeld Citér

19. juli 2015

charthys

altså mine scanningsskøn har været rimeligt præcise med alle tre børn, +/- 300 g.

Mine jordemoderskøn derimod, det er meget svingende.

Det værste var med min ældste, der skød jordemoder ham til 4100 da jeg var 42+0 og 2 dage senere da han kom ud ved kejsersnit vejede han 5350.

Også med mine piger har jeg oplevet fejlskøn på mere end 500 g fra jordemødrene, men helt ærligt, det er da også en ret upræcis videnskab at vurdere sådan en klump gennem skind og hinder og diverse ;-)

Anmeld Citér

19. juli 2015

JH12

Min veninde var til JM om formiddagen hvor baby blev skønnet til 3800 max 4000. 

Om eftermiddagen startede veerne tilfældigvis og om aftenen kom en baby ud med en vægt på 4525g. Hun fødte 38+4. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

2babygirls

MizzMommy2015 skriver:

Blev scannet på dagen hun kom ud, hvor de sagde 3840g og ca 6 timer senere kom hun ud og vejede 4050g

Anmeld Citér

19. juli 2015

Emisoph

41+3 målte en scanning til 3500 +/- 100 g.

42+1 kom hun ud, 3550 g

Anmeld Citér

19. juli 2015

Hike

Dagen inden min igangsættelse 41+4 blev min datter scannet til 3900. Dagen efter blev jeg sat igang, men efter jordemoderskifte vurderede den nye jordemoder vægten til omkring 4500. Pga. komplikationer ved første fødsel, fik jeg tilbudt en lægesamtale på fødestuen, alt i mens mine veer var godt i gang.. Her blev det straks besluttet at et kejsersnit var at foretrække for mit eget bedste. Og en time senere kom min datter på 4500 g. til verden ved kejsersnit. 

Så scanningen var helt galt på den, og jordemoderskøn igennem graviditeten var det samme. Først den allersidste jordemoder ramte et godt bud. 

Mon ikke din lægesamtale handler om igangsættelse indenfor kort tid, eller valget om et planlagt kejsersnit med den størrelse?

I hvert fald- held og lykke med din fødsel inden længe 

Jeg venter nr.3, som denne gang komme til verden ved planlagt kejsersnit 10 dage før termin, grundet min manglende "evne" til at føde store børn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.