Anonym skriver:
Min kæreste har en søn på 13 måneder. Han er vant til at sove i samme seng som hans mor, og han kommer først i seng når hun kommer i seng... Hvilket er efter kl. 21.
Han har ikke sin egen seng, og tit og ofte sover han bare siddende i sofaen med hende, fordi han ikke vil sove.. Eller ved siden af hende
Vi skal til at have ham hver 2. weekend, og har nu haft ham en nat. Han vil slet ikke sove, han vil ikke ligge ned og sove, kun sidde oppe..
Og hvis vi lægger ham når han er faldet i søvn siddende, så stor tuder han..
Jeg tænker bare: det er da ikke normalt at have sin dreng på 13 måneder sovende imellem en, og at han kommer så sent i seng og sidder op og sover ofte? :s og ikke engang har en seng.....
Hvad skal vi gøre når han skal være fast hos os hver 2. Weekend? :/
I skal huske på I har haft en nat, han er 13måneder og det et nyt sted og i hvert fald et nyt menneske(gætter på at han kender sin far).
Han er vant til at sove med sin mor(hvilket ikke er unormalt), og skal så til at lære at sove i sin egen seng(skal han lige lære).. Det tager altså mere end en nat. Ja, det vil blive hårdt, men hvis i mener at han skal sove i egen seng, må i tage den kamp, men stille og roligt, i hans tempo. Det vil tage tid, det vil være hårdt og I ville sikkert synes det er noget l..., men det er ikke biomors skyld, hun gør hvad hun synes er bedst for sit barn og det er så at samsove..
At han først sover kl.21, kan være at han bare ikke er træt før. Jeg kender en dreng der ikke faldt i søvn før kl.23 hver aften, og han sover ikke vildt meget om dagen, han var bare ikke træt før. Så man kan ikke sige at det bare er sent, for der er bare nogle børn der ikke sover tidligt.
Det eneste "forkerte" jeg kan se, er at han falder i søvn siddende, men hun har vel prøvet andet, og "opgivet", og lader ham falde i søvn på den måde. Hun kan sikkert også få ham til at sove i en seng, hun har bare ikke taget kampen endnu.
Og at han ikke har en seng, tja.. han har måske haft en, og så er den taget væk, fordi han sover hos hende.
Snak med vuggestuen, se hvordan de gør det der.