Hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
8 svar
15 synes godt om
19. juli 2015

Anonym trådstarter

Min kæreste har en søn på 13 måneder. Han er vant til at sove i samme seng som hans mor, og han kommer først i seng når hun kommer i seng... Hvilket er efter kl. 21.

Han har ikke sin egen seng, og tit og ofte sover han bare siddende i sofaen med hende, fordi han ikke vil sove.. Eller ved siden af hende

Vi skal til at have ham hver 2. weekend, og har nu haft ham en nat. Han vil slet ikke sove, han vil ikke ligge ned og sove, kun sidde oppe..

Og hvis vi lægger ham når han er faldet i søvn siddende, så stor tuder han..

Jeg tænker bare: det er da ikke normalt at have sin dreng på 13 måneder sovende imellem en, og at han kommer så sent i seng og sidder op og sover ofte? :s og ikke engang har en seng.....

Hvad skal vi gøre når han skal være fast hos os hver 2. Weekend? :/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

S*DD

Anonym skriver:

Min kæreste har en søn på 13 måneder. Han er vant til at sove i samme seng som hans mor, og han kommer først i seng når hun kommer i seng... Hvilket er efter kl. 21.

Han har ikke sin egen seng, og tit og ofte sover han bare siddende i sofaen med hende, fordi han ikke vil sove.. Eller ved siden af hende

Vi skal til at have ham hver 2. weekend, og har nu haft ham en nat. Han vil slet ikke sove, han vil ikke ligge ned og sove, kun sidde oppe..

Jeg tænker bare: det er da ikke normalt at have sin dreng på 13 måneder sovende imellem en, og at han kommer så sent i seng og sidder op og sover ofte? :s og ikke engang har en seng.....

Hvad gør de i vuggestuen? 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Anonym trådstarter

S*DD skriver:

Hvad gør de i vuggestuen? 

Det ved jeg ikke? Og det ved min kæreste heller ikke, da hun ikke informere om det. 

Men han sover vel middags lur ligesom alle de andre...

Men det har ikke rigtig noget med det jeg spørger om.. Han kan sagtens sove til middag i barnevognen, men nu søger vi råd til om natten, hvor han absolut ikke vil sove. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Det ved jeg ikke? Og det ved min kæreste heller ikke, da hun ikke informere om det. 

Men det har ikke rigtig noget med det jeg spørger om.. Han kan sagtens sove til middag i barnevognen, men nu søger vi råd til om natten, hvor han absolut ikke vil sove. 

Jo, vuggestuens taktik er faktisk ret vigtig... Hvis de kan få ham ned og ligge til middagslur, kan I også få ham puttet til natten. 

I skal selvfølgelig være konsekvente og rolige og samtidig respektere, at det er en ny situation for ham. 

Men I skal have mere og bedre vejledning end vi kan give herinde. Måske snakke med hans sundhedsplejerske? Eller med hans yndlingspædagog. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

God-mor

Anonym skriver:

Det er meget normalt at samsove med sit barn. Hvis i syntes at han skal have en seng ved jer så må i investere i en, det er ikke barnets mors ansvar. Med hensyn til at han kommer i seng efter 21, så er det da lidt sent efter min mening hvis det er hver aften, men måske er han ikke træt før, hvis han sover 'for meget' om dagen. Har selv en datter på 2 der i en periode kom i seng kl. 22.00 fordi hun bare ikke ville sove før. Hun sover i øvrigt altid i vores seng, da hun finder mest ro der. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

I skal huske på I har haft en nat, han er 13måneder og det et nyt sted og i hvert fald et nyt menneske(gætter på at han kender sin far).

Han er vant til at sove med sin mor(hvilket ikke er unormalt), og skal så til at lære at sove i sin egen seng(skal han lige lære).. Det tager altså mere end en nat. Ja, det vil blive hårdt, men hvis i mener at han skal sove i egen seng, må i tage den kamp, men stille og roligt, i hans tempo. Det vil tage tid, det vil være hårdt og I ville sikkert synes det er noget l..., men det er ikke biomors skyld, hun gør hvad hun synes er bedst for sit barn og det er så at samsove..
At han først sover kl.21, kan være at han bare ikke er træt før. Jeg kender en dreng der ikke faldt i søvn før kl.23 hver aften, og han sover ikke vildt meget om dagen, han var bare ikke træt før. Så man  kan ikke sige at det bare er sent, for der er bare nogle børn der ikke sover tidligt.

Det eneste "forkerte" jeg kan se, er at han falder i søvn siddende, men hun har vel prøvet andet, og "opgivet", og lader ham falde i søvn på den måde. Hun kan sikkert også få ham til at sove i en seng, hun har bare ikke taget kampen endnu.

Og at han ikke har en seng, tja.. han har måske haft en, og så er den taget væk, fordi han sover hos hende.

Snak med vuggestuen, se hvordan de gør det der.

Anmeld Citér

19. juli 2015

SandraXOXO

Det er da helt normalt at sove sammen med sit 1 årige barn? Det har jeg altid gjort. Og Kl 21 er sent ja, men det er også normalt børn har perioder hvor de ikke sover så meget, og især her om sommeren hvor det er så lyst. Mht at han ikke har en seng hos mor, det kan vel være jer komplet ligegyldigt, der er jo ikke brug for en når han sover i hendes. Det er ikke hendes ansvar at sørger for at far har en seng til ham hver anden weekend, det skal i selv sørger for. Og så må i jo lære ham at sove i den, finde et godt putteritual og ha, sådan er det jo at være forældre. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tænker også, at I lige skal give det tid... det kan godt være det bliver en kamp, og så må I jo tage den op, hvis I vil have han sover i egen seng og som de andre siger, så er det meget normalt at samsove

Anmeld Citér

19. juli 2015

hesøth

Anonym skriver:

Tag barnevognen med ind og lad ham sove i den om natten også..... Stil evt overdelen på gulvet, så er overgangen til alm seng ikke så stor.

Så skal han nok hurtigt lære at sådan sover man hos jer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.