Baby (9 mdr) med hård mave. HJÆLP! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.865 visninger
8 svar
1 synes godt om
18. juli 2015

Vivienne

Hej piger,

Jeg har brug for jeres hjælp...

Min søn på 9 mrd bøvler med maven siden igår. Det har vi aldrig oplevet før.

Igår, da min mand gav ham grød, skreg han ud af det blå. Han lignede én der havde kramper, og hans hænder rystede. Han blev helt svedig, og rød i ansigtet. Det er aldrig sket før, så vi blev bekymrede Der var ingen afføring her.

I nat vågnede han 2 gange på samme måde, skrigende, svedig og helt rød i hovedet. Da vi skiftede ham, var der en smule hård afføring.

Og i løbet af idag er det sket 2 gange med lidt mere afføring (stadig hård) end i nat.

Han har aldrig haft hård mave før, men vi kan sagtens se at det er det, der er problemet.

Mht. maden, så bliver han ammet 1-2 gange dagligt + natteamning. Derudover får han grød, mos, æbler, pærer, gulerødder, kartofler, osv. (banan undgår jeg generelt, da det kan give hård mave). Det har han spist siden han var 6 mdr. og vi har som sagt aldrig oplevet det før. Imorges fik han for første gang små rugbrødsstykker med smør på, men det han ikke være det, da problemet startede allerede igår. 

Det skal også lige siges, at vi lige er kommet hjem fra 3 ugers ferie, hvor han for det meste blev ammet, da han havde behov for det ift. tryghed og nærhed (nye omgivelser osv.). Her fik han ikke så meget grød og mos.

Måske er det hårdt for hans mave at komme i gang igen med det sædvanlige?

Hvad gør jeg her? 

Det gør ondt i mit hjerte at se ham lide  Men lige så snart det er overstået, så får mor og far det største smil i hele verden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Vivienne skriver:

Hej piger,

Jeg har brug for jeres hjælp...

Min søn på 9 mrd bøvler med maven siden igår. Det har vi aldrig oplevet før.

Igår, da min mand gav ham grød, skreg han ud af det blå. Han lignede én der havde kramper, og hans hænder rystede. Han blev helt svedig, og rød i ansigtet. Det er aldrig sket før, så vi blev bekymrede Der var ingen afføring her.

I nat vågnede han 2 gange på samme måde, skrigende, svedig og helt rød i hovedet. Da vi skiftede ham, var der en smule hård afføring.

Og i løbet af idag er det sket 2 gange med lidt mere afføring (stadig hård) end i nat.

Han har aldrig haft hård mave før, men vi kan sagtens se at det er det, der er problemet.

Mht. maden, så bliver han ammet 1-2 gange dagligt + natteamning. Derudover får han grød, mos, æbler, pærer, gulerødder, kartofler, osv. (banan undgår jeg generelt, da det kan give hård mave). Det har han spist siden han var 6 mdr. og vi har som sagt aldrig oplevet det før. Imorges fik han for første gang små rugbrødsstykker med smør på, men det han ikke være det, da problemet startede allerede igår. 

Det skal også lige siges, at vi lige er kommet hjem fra 3 ugers ferie, hvor han for det meste blev ammet, da han havde behov for det ift. tryghed og nærhed (nye omgivelser osv.). Her fik han ikke så meget grød og mos.

Måske er det hårdt for hans mave at komme i gang igen med det sædvanlige?

Hvad gør jeg her? 

Det gør ondt i mit hjerte at se ham lide  Men lige så snart det er overstået, så får mor og far det største smil i hele verden 

Har du prøvet at give ham lidt sveskemos?

Det får min datter når hun bliverhård i maven, det  virker.  

Anmeld Citér

18. juli 2015

Vivienne

MummiT skriver:

Har du prøvet at give ham lidt sveskemos?

Det får min datter når hun bliverhård i maven, det  virker.  

Nej, ikke endnu. Skal lige ud og købe svesker først. Har lige givet ham pæremos, da det også skulle være godt 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Clisolka

Vivienne skriver:

Nej, ikke endnu. Skal lige ud og købe svesker først. Har lige givet ham pæremos, da det også skulle være godt 

Pæremos er rigtig godt! Sveskemosen virkede ikke på min søn...

Når jeg gav ham yoghurt med pæremos, så var der altid bingo  

Anmeld Citér

18. juli 2015

Vivienne

Clisolka skriver:

Pæremos er rigtig godt! Sveskemosen virkede ikke på min søn...

Når jeg gav ham yoghurt med pæremos, så var der altid bingo  

Ja, jeg håber også at det bliver bedre her. Det er så synd for ham 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Lyk

Hvis du er til zoneterapi, kan du på www.karrinebirk.dk finde en video, hvor du selv kan stimulere hans mave tarm system. Det giver oftest pote hos min søn ��

Anmeld Citér

19. juli 2015

Vivienne

Lyk skriver:

Hvis du er til zoneterapi, kan du på www.karrinebirk.dk finde en video, hvor du selv kan stimulere hans mave tarm system. Det giver oftest pote hos min søn ��

Mange tak. Det vil jeg prøve. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Prøv at tage ham i bad hvor han har mulighed for at virkelig røre sig, evt svømmehal.

Hjemme ved os er der afføring hvis hun lægger på maven når hun har presse trang ellers ik. Om det er hård eller blød betyder intet. 

Massere af væske svesker m.m evt i havre grød. Obs ham over det næste døgn. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Clisolka

Vivienne skriver:

Ja, jeg håber også at det bliver bedre her. Det er så synd for ham 

Jeg krydser fingre!! Det er så synd at de ikke kan komme af med det 

Her fik han først helt normal afføring, da han kom fuldstændig på vores kost, ellers kæmpede jeg også med forstoppelse fra han var nyfødt. I dag er han 22 mrd. og ingenting længere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.