for stort mave omfang til MD.. Andre..?:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.527 visninger
9 svar
3 synes godt om
17. juli 2015

Os&lilledig

Var Idag til MD.

jeg er 19+4. Først målte jordmoderen maveomfanget til 20+4, hun prøvede derfor igen og denne gang svarede målingen til 21+6. 

Hun sagde at det var "ok", men samtidigt virkede hun meget sådan "men han er godt nok tyk" 

Er sindsyg bekymret nu!! Er bange for at han er så tyk at hans organer tager skade. Kan slet ikke få tanken ud af hovedet!! 

Hun beroligede med at hans mave ikke var deform og at der derfor ikke var væske i maven. 

Er der andre som har prøvet dette ved MD..?

den bekymrende kommende mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2015

Rockertand

Os&lilledig skriver:

Var Idag til MD.

jeg er 19+4. Først målte jordmoderen maveomfanget til 20+4, hun prøvede derfor igen og denne gang svarede målingen til 21+6. 

Hun sagde at det var "ok", men samtidigt virkede hun meget sådan "men han er godt nok tyk" 

Er sindsyg bekymret nu!! Er bange for at han er så tyk at hans organer tager skade. Kan slet ikke få tanken ud af hovedet!! 

Hun beroligede med at hans mave ikke var deform og at der derfor ikke var væske i maven. 

Er der andre som har prøvet dette ved MD..?

den bekymrende kommende mor 

Kan godt forstå, at du bekymrer dig, men de ville jo aldrig lade dig gå uden ekstra undersøgelser/yderligere udredning, hvis der var noget at bekymre sig over.

Hvis du ikke kan slippe det, så tag kontakt til fagpersonale og få en forklaring 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Min pige fra 2012 havde også tyk mave, og så havde hun noget med nyrerne der gjorde at jeg rendte til scanning hver 3.uge efter MD. de 2 ting havde INTET med hinanden at gøre (bare lige så du nu ikke tror at din baby har nyre problemer!), men jeg fik det med den tykke mave at vide til hver eneste scanning, uden at de egentlig sagde noget mere end det.

Der var intet med maven da hun kom ud - og som hun voksede kunne vi se at det simpelthen er fordi hun har taget form efter sin farfar, der er lille og tyk. Hun er nu skudt i vejret, men man kan stadig fornemme den der tykke mave selvom hun egentlig er slank nok.

Vi har en dreng på nu 5 mdr, og han er anderledes lang og slank i det, selvom han pt er en lækker tyk baby

Så herhjemme var den tykke mave bare et spørgsmål om kropsbygning.

Anmeld Citér

18. juli 2015

Os&lilledig

Rockertand skriver:

Kan godt forstå, at du bekymrer dig, men de ville jo aldrig lade dig gå uden ekstra undersøgelser/yderligere udredning, hvis der var noget at bekymre sig over.

Hvis du ikke kan slippe det, så tag kontakt til fagpersonale og få en forklaring 

Tænker at ringe i morgen og lige få snakket om det.. Men pyha. Man får et lettere paniksnfald, når man i forvejen har været igennem alt for meget for at få et barn. 

Anmeld Citér

18. juli 2015

Os&lilledig

Lomm skriver:

Min pige fra 2012 havde også tyk mave, og så havde hun noget med nyrerne der gjorde at jeg rendte til scanning hver 3.uge efter MD. de 2 ting havde INTET med hinanden at gøre (bare lige så du nu ikke tror at din baby har nyre problemer!), men jeg fik det med den tykke mave at vide til hver eneste scanning, uden at de egentlig sagde noget mere end det.

Der var intet med maven da hun kom ud - og som hun voksede kunne vi se at det simpelthen er fordi hun har taget form efter sin farfar, der er lille og tyk. Hun er nu skudt i vejret, men man kan stadig fornemme den der tykke mave selvom hun egentlig er slank nok.

Vi har en dreng på nu 5 mdr, og han er anderledes lang og slank i det, selvom han pt er en lækker tyk baby

Så herhjemme var den tykke mave bare et spørgsmål om kropsbygning.

Altså hun sagde også at det var godt at han fik god næring fra moderkagen.. Bekymre mig om den tykke mave kan skade hans organer, fx vand i lugerne.. 

Snakkede med min egen jordmoder og hun sagde så efterfølgende, at når de ikke kunne tjekke hans nyre, navle, ryg og hjerte, tydet alt på, at han lå krøllet sammen, og derved også fik større maveomfang.. Jeg skulle derfor insistere på at få målt sen igen, når han var strukket ud. 

Anmeld Citér

18. juli 2015

ErDetSnartNU

kan det ikke være noget med at dit barn bare ER sådan? Det er vel derfor at man snakker om at barnet følger  sin kurve og ikke kurv en?  Da jeg var til MD vejede vores søn 308 g. Alle bøger + sider på nettet +apps siger at de på det tidspunkt vejer mellem 340-450 g (igen med individuelle forskelle) og jeg blev lidt bekymret. Fik at vide at det er meget forskelligt på det tidspunkt og at alt var ok

Anmeld Citér

18. juli 2015

Mami

Min søn havde en 24+2 mave i uge 21 og han har der ganske fint og der har aldrig været noget  

Anmeld Citér

18. juli 2015

Os&lilledig

ErDetSnartNU skriver:

kan det ikke være noget med at dit barn bare ER sådan? Det er vel derfor at man snakker om at barnet følger  sin kurve og ikke kurv en?  Da jeg var til MD vejede vores søn 308 g. Alle bøger + sider på nettet +apps siger at de på det tidspunkt vejer mellem 340-450 g (igen med individuelle forskelle) og jeg blev lidt bekymret. Fik at vide at det er meget forskelligt på det tidspunkt og at alt var ok

Måske hende jordmoderen bare var virkelig dårlig til forklare og gøre os rolige.. Det var lidt misvisende det hele...

Anmeld Citér

18. juli 2015

Os&lilledig

Mami skriver:

Min søn havde en 24+2 mave i uge 21 og han har der ganske fint og der har aldrig været noget  

Hvor er godt at godt at høre.. <3 

Anmeld Citér

18. juli 2015

jmpk

Da vi var til MD scanning fik vi det samme at vide. Vores dreng havde et alt for stort mavemål i forhold til de andre mål og hvor gammel han var. Vi fik at vide at det var helt normalt, og at han nok ville blive en stor dreng.

Til alle scanninger, symfysemålinger og vægtskøn har han altid ligget over gennemsnittet, men har fulgt sin egen kurve - han var bare en stor dreng.

Da han blev født for knap 3 uger siden fik vi en sund og rask, men stor dreng på 3924g og 53cm - og det var endda før tid, da jeg fik kejsersnit.  

Personligt ville jeg ikke bekymre mig, hvis der ikke var tegn på at være andet galt - han har det bare godt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.