Kom med inspiration til navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.631 visninger
13 svar
1 synes godt om
17. juli 2015

hmg86

Vi venter os en lille til oktober og er snart nødt til at tage hul på emnet navne.. vi aner ikke hvad køn det bliver, så vi skal finde både pige og drenge navne.. har flest ideer til pigenavn, men kunne godt bruge lidt hjælp til drengenavne..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2015

Tiggi

For at du kan få hjælp skal du nok opsætte hvilke kriterier som i har .

Vi sagde f.eks. at pigenavne skulle ende på a

Skulle kunne bruges på både dansk og engelsk

skulle være til at stave, så man ikke sku stave sit navn konstant, skal vi allerede med efternavn

Ikke være blandt de mest populære da vores barn ikke sku ende i klasse med 2-3 andre med samme navn

Var vidst nogle flere, men dem jeg lige kan huske nu. 

Anmeld Citér

17. juli 2015

hmg86

God ide... navnet skal være almindeligt.. altså ikke alt for specielt men hen i retnong af navne som mikkel, tobias osv.. ellers har vi ikke de store krav.. 

Anmeld Citér

17. juli 2015

Tiggi

hmg86 skriver:

God ide... navnet skal være almindeligt.. altså ikke alt for specielt men hen i retnong af navne som mikkel, tobias osv.. ellers har vi ikke de store krav.. 

Jeg ville foreslå at kigge på listen over populære navne og søge inspiration Selvom det rigtige navn ikke nødvendigvis er det kan det jo give inspiration til andre.

http://www.dst.dk/da/Statistik/emner/navne/navne-til-nyfoedte 

Men vi nåede f.eks. aldrig at finde et drengenavn da vi ventede os, og fik først at vide at det var en pige i uge 29-30 Nu har vi så fundet et drengenavn til hvis nr 2 bliver en dreng, men kan ikke blive enige om endnu et pigenavn hehe

Anmeld Citér

17. juli 2015

FrkC

Jeg er fuldstændig syg med med navne som Johannes, Kristian, Valdemar, Emil og Frederik  Det er nogle af de navne vi har snakket om herhjemme  Vi er så bare ikke helt enige og har derfor valgt at vente og se når han kommer ud 

Anmeld Citér

17. juli 2015

hmg86

FrkC skriver:

Jeg er fuldstændig syg med med navne som Johannes, Kristian, Valdemar, Emil og Frederik  Det er nogle af de navne vi har snakket om herhjemme  Vi er så bare ikke helt enige og har derfor valgt at vente og se når han kommer ud 

Gode bud... vi vil også helst have lidt valgmuligheder og så se når bebs er her 

Anmeld Citér

17. juli 2015

God-mor

hmg86 skriver:

Vi venter os en lille til oktober og er snart nødt til at tage hul på emnet navne.. vi aner ikke hvad køn det bliver, så vi skal finde både pige og drenge navne.. har flest ideer til pigenavn, men kunne godt bruge lidt hjælp til drengenavne..

Villads

Mads

Sylvester 

Hjalte

Theis

Oliver 

Magnus

Victor

Linus

Alex

August

Gustav

Mathias

Felix

Sebastian

Nicklas

Anmeld Citér

17. juli 2015

Camilla19

hmg86 skriver:

Hvis jeg fik en søn skulle han enden hedde Marcus eller martin :-) 

nu skal jeg dog have en datter som skal hedde Jennifer :-)

Anmeld Citér

17. juli 2015

Maja88

Konrad

Bertram

August

Johan

Johannes

Kalle

Arthur

Anmeld Citér

17. juli 2015

Frk.S

Jeg kan godt lide bl.a. disse drengenavne:

Lukas

Oskar

Victor

Oliver

Af pigenavne er jeg jo særligt vild med Freja og Sofie. 

Og ellers fx Laura, Victoria, Julia, Liva, Clara, Nanna og Josefine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.