Naijas ankomst til verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. januar 2008

82Miraklet

Du vi i knap 4 år havde været igennem 3 SA og en diagnose på PCO, kom jeg endelig i medicinsk behandling, dog ikke umiddelbart for at blive gravid !!! Men det skulle vise sig at blive anderledes.

Efter et alm lægetjek den 20 December 2005 måtte min læge fortælle mig den glædelige nyhed at jeg var gravid !!! Da jeg normalt ikke har menstruation kunne vi jo ikke umiddelbart finde ud af hvor langt henne jeg var, men det var jo noget vi kunne se på i det nye år !! Den 23 december blev jeg dog indlagt med blødning og der var intet hjerte der slog, men da fosteret var så lille kunne det også være derfor, de skød mig til at være 5+5.. Den 24 december blev jeg udskrevet med besked om at det nok var en kommende abort der lå for døren, men de ville tjekke mig efter Nytår !! Ikke nogen super rar jul eller nytår !!! Men men men men da vi efter nytår kom til scanning kunne de se den lille pus var vokset og et fint hjerte der slog....... Termin den 28. August 2006....

Efter en hård graviditet med en del problemer bliver jeg midt i Juli indlagt med begyndende veer jeg er der i uge 33+6.. Vores lille Bebs får Lungemodner og de prøver at stoppe mine små veer, og heldigvis står det stille, jeg bløder en smule og har statig små veer, men efter 1 uges indlæggelse sender de mig hjem med beskeden om at de nu ikke kan gøre mere for at stoppe det, men det bedste er at holde sig i ro, som sagt så gjort ! Den 30 Juli tager vi til svigerfars fødselsdag til stille og rolig hygge, og da vi går ud af døren siger jeg at, jeg ikke syntes vi skal ses før jeg HAR født (joke) !!!
Mandag den 31. Juli kl 07.53 ringer telefonen i stuen, jeg står op, men når den ikke.. Nummeret kender jeg umiddelbart ikke så tænker det er forkert nr... Jeg går tilbage i sengen og ligger mig da jeg med det samme føler/hører et højt smæld... Bliver liggende og tænker om det mon er vandet har jo hørt at det kan give sådan et smæld.. Jeg rejser mig op og som jeg står der på gulvet kommer en stor skylle fostervand, og jeg må indrømme at jeg bliver lidt bange, er jo helt alene hjemme. kl er nu 8.00. Skynder mig at ringe til Martins mobil, men den ligger bare og ringer... Inde i køkkenet, det fjols havde glemt sin mobil !!! Så ringer jeg til det nr som havde ringet tidligere !! jeg får fat i martin som roligt spørger om han vækkede mig ?!?!? hm tjooo det gjorde du vel svarede jeg, men vandet er altså også gået !!!! Der blev helt stille hvor han efter lidt tid, begynder at spørge om jeg nu har tasken klar, om jeg har ringet til fødegangen og ringet til familien osv osv.. Hvorefter jeg stopper ham stille og roligt og siger at jeg slet ikke har veer endnu, men at jeg nok skal ringe til fødegangen.. Jeg ringer til fødegangen og de siger at når nu Bebs har fået lungemodner og at jeg er i 36+1 uge henne kan jeg godt tage det lidt med ro og blive hjemme ind til veerne begynder og ellers komme ind til et tjek først på aftenen.. Jeg var jo 1. gangs fødende så det tog LAAAANNNNNGGGG tid før det ville ske noget !! (Påstod de !! )
Ringede tilbage til martin og sagde at han bare kunne gøre job færdigt stille og roligt og at jeg ville ringe hvis der skete mere.. Endnu en skylle fostervand kom til, og det eneste jeg kunne var at ligge håndklæder over da jeg simpelthen ikke kunne komme ned, og hundene ville jo gerne snuse !!
Kan huske at jeg gik på NB for at fortælle august terminen at mit vand var gået !! idet jeg rejser mig fra stolen kommer endnu en stor skylle....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2008

82Miraklet

Nu begynder jeg at blive urolig.. For havde hørt at det ikke er som på film med alt det fostervand, men det var det altså hos mig, så mon der var noget galt.. Jeg begyndte at få lidt maveknep og fortrød at jeg ikke havde bedt martin om at komme hjem, så ringede til ham og sagde at han godt måtte komme meget snart !! Han havde trods alt også en god halv time hjem !!!
Jeg ringede til min søster som skulle være med til fødslen og sagde at hun godt måtte tænke på at det blev idag, men umiddelbart syntes jeg ikke hun skulle tage bussen.. jeg var jo ikke blevet undersøgt endnu og der kunne jo gå LLLLLAAAAANNNNGGGG tid.. men hun havde jo trods alt også en god time i bus.. Endnu en skylle fostervand gik og jeg gik under den varme bruser...
Kl var nu 9.15 og jeg ringede igen til fødegangen.. De lød lidt irreterede over at jeg IGEN ringede, men de kunne da godt hører på mig at jeg var urolig og havde da en enkelt lille ve da vi snakkede..
Martin kom ind ad døren da kl var 9.30 og han startede med at vaske gulv !!! HEHE han vidste simpelthen ikke hvad han skulle gøre, men jeg fik forklaret ham at de gerne ville se os i Holbæk så afsted det gik.. Undervejs begyndte mine veer rigtigt og de varede over 1 min og der var 2 min imellem, så det føltes som én lang ve, der aldrig stoppede..
kl 10.00 var vi på fødegangen og vi blev henvist til nogle stole på gangen, de havde lidt travlt og jeg var jo 1. gangs fødende !!!
Til sidst eller ja der var kun gået 10 min kom en SOSUA forbi stoppede op og vendte om til kontoret hvorefter hun kom tilbage med en jordemoder.. De fik hurtigt gjort klar på en stue og der blev jeg så langt !!!!! Da kl er godt over 11.00 beder jeg martin om at få fat i dem fordi det altså gør frygtelig ondt og at jeg er bange... 11.10 kommer der endelig en jordemoder og undersøger mig.. Hun konstaterer at jeg er i fødsel og spænder mig så på måleapperatet for at måle veer !!! Derefter GÅR hun sgu igen....
Da kl nu er lidt i tolv og jeg ingen steder kan være for smerte kommer min søster og banker i bordet !!! En ny jordemoder kommer ind og da hun ser mig kan hun vist godt se at den er helt gal... jeg har konstante veer og føler trang t il at presse !!!... Jamen er det ikke din første spørger hun ??!?!... JOOO Råber jeg midt i en ve og hun beder mig om at stå ud af sengen og selv gå ind på fødestuen da deres senge i undersøgelses lokalet ikke kan komme ud af døren !!! Ved hjælp af jordemoderen under den ene arm og Martin under den anden kommer vi ind på fødestuen, men det tog sin tid kl er nu 12.20 og hun undersøger mig igen.. er 9 cm åben... Så hun får pludselig lidt travlt med diverse... Jeg var lidt lattergas i håb om at det kan tage toppen så jeg har lidt krafter tilbage til at presse.. Heldigvis får jeg lidt ro ved lattergassen og da kl er 12.45 begynder jeg at presse.. Efter 20 min med presseveer kommer Naija til verden.. Dog skulle det gå lidt stærkt det hele så jordemoderen klipper navlestrengen og ryster hende lidt og så begynder hun endelig at sige lidt !!!
Hun er 48 lang og vejde 2875 gram og helt perfekt
trods hendes lidt tidlige ankomst er der ingen problemer og vi tager hjem om fredagen...
Så i korte træt ken jeg sige jeg havde en hurtig fødslen, men en lang tid op til med besvær og problemer..
5 timer efter vandet gik var Naija født og havde veer i godt 3 1/2 time ca.. Og ja jeg var altså 1. gangsfødende.. Hvilket vi efterfølgene har grint lidt af.. Vi fik også en STOR undskyldning og en buket blomster af personalet fordi de ikke rigtigt hørte på os !! Og vi fik strenge beskeder på at når vi skulle have nr 2 skulle vi komme inden veer og/ eller andet går !! Hvis det altså han være muligt for jeg er åbentbart en hurtigføder !!!!
Håber I fulgte med i min LANGE beretning så langt.. Det var helt rart at genopleve den i tankerne igen !
Knus

Anmeld

11. januar 2008

Munder

Profilbillede for Munder
Mod
Hold da op, det kan man da sige er en hurtig fødsel ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.