Lifenest kilemadras erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.024 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. juli 2015

Frk.Jakobsen

Er der nogen der har erfaring med lifenest kilemadras? 

Jeg har købt en tremmeseng i babysam og har fået sådan en madras med, så jeg søger nogle der har erfaring med den? Gode som dårlige.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

Emisoph

Ja, brugte den til min datter i ca 3 måneder. (Fra hun var 2 til 5 måneder)

Hun var låst i højre skulder og nakke og havde derfor smerter og problem med at dreje hovedet til venstre. Det gjorde at hendes hovedes meget hurtigt blev ret skævt! Og det var heller ikke muligt at vende hendes hovede til venstre, da hun så vågnede pga smerter når det blev drejet. 

Brugte ligenesten med stor succes! Hun blev ved at have hovedet mest mod højre indtil ca 5 måneders alderen, hvor 6 ture til kiropraktor heldigvis låste hende gradvist op, men indtil da var lifenest redningen!! Hun fik ikke rettet hovedet ud ved brug af den, men den gjorde så hun i det mindste ikke blev mere flad

Derudover har den været rigtig god når hun har været forkølet, så istedet for at lægge bøger under hovedenden i tremmesengen, lagde jeg bare puden på madrassen

Anmeld Citér

14. juli 2015

Frk.Jakobsen

Emisoph skriver:

Ja, brugte den til min datter i ca 3 måneder. (Fra hun var 2 til 5 måneder)

Hun var låst i højre skulder og nakke og havde derfor smerter og problem med at dreje hovedet til venstre. Det gjorde at hendes hovedes meget hurtigt blev ret skævt! Og det var heller ikke muligt at vende hendes hovede til venstre, da hun så vågnede pga smerter når det blev drejet. 

Brugte ligenesten med stor succes! Hun blev ved at have hovedet mest mod højre indtil ca 5 måneders alderen, hvor 6 ture til kiropraktor heldigvis låste hende gradvist op, men indtil da var lifenest redningen!! Hun fik ikke rettet hovedet ud ved brug af den, men den gjorde så hun i det mindste ikke blev mere flad

Derudover har den været rigtig god når hun har været forkølet, så istedet for at lægge bøger under hovedenden i tremmesengen, lagde jeg bare puden på madrassen

Hvad mener du med hun ikke fik rettet hovedet ud ved brug af den?

Det er første gang jeg skal have barn så er lidt på bar bund 

Brugte du madrassen hele tiden i de 3 måneder?

Anmeld Citér

14. juli 2015

Emisoph

De første 2 måneder brugte vi den ikke, simpelthen fordi vi ikke vidste den fandtes

Efter 2 måneder fik jeg den foreslået i mødregruppen. Det jeg mente var, at de første 2 måneder nåede baghovedet at blive ret skævt, men efter vi begyndte med puden stoppede skævheden. Hun blev ikke MERE skæv, netop fordi puden aflastede som den skulle. Men hun blev heller ikke rettet 100% op Bla fordi puden er så blød som den selvfølgelig skal være

Og ja brugte den til al søvn og til aktiviteter hvor hun lå på ryggen  i tre måneder

Anmeld Citér

14. juli 2015

Frk.Jakobsen

Emisoph skriver:

De første 2 måneder brugte vi den ikke, simpelthen fordi vi ikke vidste den fandtes

Efter 2 måneder fik jeg den foreslået i mødregruppen. Det jeg mente var, at de første 2 måneder nåede baghovedet at blive ret skævt, men efter vi begyndte med puden stoppede skævheden. Hun blev ikke MERE skæv, netop fordi puden aflastede som den skulle. Men hun blev heller ikke rettet 100% op Bla fordi puden er så blød som den selvfølgelig skal være

Og ja brugte den til al søvn og til aktiviteter hvor hun lå på ryggen  i tre måneder

Okay, så du anbefaler den? 

Hvorfor brugte du den kun i 3 måneder?

Anmeld Citér

14. juli 2015

Emisoph

sarahjakobsen skriver:

Okay, så du anbefaler den? 

Hvorfor brugte du den kun i 3 måneder?

Ja, var rigtig glad for den

Fordi hun begyndte at vende sig fra ryg til mave da hun var 5 måneder, så hun trillede væk fra den

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.