Børn der stjæler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
1 svar
0 synes godt om
14. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej derude. 

Igår havde vi været ude og besøge en veninde og da vi kom hjem havde min datter på 5 1/2 år taget hendes neglelak med hjem. Hun ved godt at man ikke må tage andres ting medmindre man har fået lov, desværre er det noget hun gør i ny og næ og hun kan godt finde på at sige at hun har fået lov eller at hun har fået det.

har forklaret hende et utal af gange at dem hun tager disse ting fra jo bliver kede af det og spurgt om hun ikke også selv ville blive ked af det og det siger hun at hun ville. 

Igår sagde hun det selv til mig at hun havde taget den og at hun godt vidste jeg ville blive sur...

i morgen kører vi ud til min veninde og jeg "tvinger" hende til at aflevere den og forklare at hun har taget den. Håber på at hun bliver flov, så hun ikke gør det igen. 

Har i andre prøvet noget lign. Med jeres børn, er det normalt? Og hvad har i evt gjort? Jeg synes det er noget så pinligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2015

MorDk

Jeg tror faktisk det er alderen. De prøver grænser af. Og nogle ting er såååå fine og spændende at det er svært at lade være. Børnene har ikke det der "filter" Min søn er samme alder og vi har også nogle samtaler med ham. Her for leden "stjal" ham og hans søster slik i Brugsen. Dér blev far vred og skældte ud. Jeg havde en episode med min søn hvor han havde gemt en legetøjsbil i lommen. Jeg spørg hvor han har den fra og han siger inde fra huset. Jeg beder ham lægge den på plads da det ikke er vores og vi derfor ikke skal have den med hjem. Han går ind for at lægge den på plads. Jeg følger efter og ser han skjuler den i jakkelommen og da jeg spørger om han har lagt den på plads lyver han og siger ja. Jeg beder tage bilen op af lommen. (kan også se på han øjne når han lyver) han måber.... "hvor vidste du fra jeg havde den i lommen" - Plejer at sige: " en mor ved alt" hehe... Nå, men jeg tog en stille og rolig snak med ham om handlingen. Det er ikke OK at tage ting fra andre. Og det er ikke OK at man ikke siger sandheden. Det er rigtig svært for jeg vil gerne lærer ham det uden at skælde ham ud. For jeg tror på at han ikke gør det i ond mening men fordi han ikke har det "filter"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.