Jeg syntes min mave er stor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.669 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg har netop testet positiv i sidste uge, efter at have gået rundt i 10 dages tid og haft rigtig ondt i mine bryster. 

Men jeg syntes at både min mave samt symptomer er "lidt længere fremme" end jeg er fysisk hvis man skal tro på min terminaberegner. 

Jeg havde sidste mens d. 18 maj, men da jeg har en meget uregelmæssig cyklus kan jeg ikke regne helt hundrede med det, før jeg har været oppe og blive scannet som jeg skal onsdag. 

Men derfor ville jeg bare lige høre herinde om det er mig, eller om min mave ikle er lidt stor? Tænker jeg er mellem 4-6 uger henne, men min mave er på størrelse med en uge 20 (hvis man kigger på min sidste graviditet for 5 år tilbage) Selvom jeg godt ved man ikke kan sammenligne. 

Af symptomer er jeg træt som dagen er lang, ligamentsmerter, kvalme hver gang jeg står op efter at have sovet, ømt tandkød, meget ømme brystvorter og enormt hævet livmoderhals (kan mærke den, hvis jeg stikker en finger op - det kan min mand også). Jeg føler allerede min mave er tung, når jeg går og ligger ned på ryggen.  Udover så kan jeg mærke det strækker, når jeg bærer mit andet barn rundt. 

Billedet hvor jeg står op i kjolen, er fra i formiddags hvor jeg ikke havde spist morgenmad endnu. Billedet hvor jeg ligger ned, er fra i aftes, hvor jeg ligger helt afslappet. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2015

Mom2010

Anonym skriver:

Jeg har netop testet positiv i sidste uge, efter at have gået rundt i 10 dages tid og haft rigtig ondt i mine bryster. 

Men jeg syntes at både min mave samt symptomer er "lidt længere fremme" end jeg er fysisk hvis man skal tro på min terminaberegner. 

Jeg havde sidste mens d. 18 maj, men da jeg har en meget uregelmæssig cyklus kan jeg ikke regne helt hundrede med det, før jeg har været oppe og blive scannet som jeg skal onsdag. 

Men derfor ville jeg bare lige høre herinde om det er mig, eller om min mave ikle er lidt stor? Tænker jeg er mellem 4-6 uger henne, men min mave er på størrelse med en uge 20 (hvis man kigger på min sidste graviditet for 5 år tilbage) Selvom jeg godt ved man ikke kan sammenligne. 

Af symptomer er jeg træt som dagen er lang, ligamentsmerter, kvalme hver gang jeg står op efter at have sovet, ømt tandkød, meget ømme brystvorter og enormt hævet livmoderhals (kan mærke den, hvis jeg stikker en finger op - det kan min mand også). Jeg føler allerede min mave er tung, når jeg går og ligger ned på ryggen.  Udover så kan jeg mærke det strækker, når jeg bærer mit andet barn rundt. 

Billedet hvor jeg står op i kjolen, er fra i formiddags hvor jeg ikke havde spist morgenmad endnu. Billedet hvor jeg ligger ned, er fra i aftes, hvor jeg ligger helt afslappet. 

Jeg vil mene du er længere fremme end de fire uger. Men en graviditet er jo ikke ens. Men det ser nu flot ud :-)

Dbh Sabrina

Anmeld Citér

13. juli 2015

FN

Anonym skriver:

Jeg vil gætte på du i hvert fald er 6 uger henne, der skal en vis mængde hcg til Før du kan teste positivt. Mht størrelsen af din mave skal du slet ikke være bekymret, det er helt normalt at være oppustet i starten og det bliver kun tydeligere af at du er slank - og tillykke med det 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Jeg vil gætte på du i hvert fald er 6 uger henne, der skal en vis mængde hcg til Før du kan teste positivt. Mht størrelsen af din mave skal du slet ikke være bekymret, det er helt normalt at være oppustet i starten og det bliver kun tydeligere af at du er slank - og tillykke med det 

Ja, det tænker jeg også. Stregerne kom meget hurtigt frem, da jeg testede, også selvom det var om aftenen jeg testede. 

Tusind tak! Jeg glæder mig så vanvittigt meget til onsdag, hvor jeg får lidt vished og noget at forholde mig til.

Anmeld Citér

13. juli 2015

Anonym trådstarter

Mom2010 skriver:

Jeg vil mene du er længere fremme end de fire uger. Men en graviditet er jo ikke ens. Men det ser nu flot ud :-)

Dbh Sabrina

Tak! 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Anonym trådstarter

Andre som også har været meget store/oppustet tidligt i graviditeten? Evt med billeder?

Anmeld Citér

14. juli 2015

Trine91

Jeg er ifølge terminsberegner 6 uger henne på torsdag. Det er min første graviditet. Jeg har ømme bryster, kvalme i løbet a dagen, ligamentssmerter af og til og er ufattelig træt. Kan faktisk sove hele tiden. Og ja jeg er også meget oppustet specielt her inden for den sidste uge. Er meget slank normalt og ret høj så kan tydeligt se og mærke at jeg er oppustet skal til tidlig scanning torsdag for li at se at alt er som det skal være

Anmeld Citér

14. juli 2015

Anonym trådstarter

Trine91 skriver:

Jeg er ifølge terminsberegner 6 uger henne på torsdag. Det er min første graviditet. Jeg har ømme bryster, kvalme i løbet a dagen, ligamentssmerter af og til og er ufattelig træt. Kan faktisk sove hele tiden. Og ja jeg er også meget oppustet specielt her inden for den sidste uge. Er meget slank normalt og ret høj så kan tydeligt se og mærke at jeg er oppustet skal til tidlig scanning torsdag for li at se at alt er som det skal være

Okay, det lyder jo meget som mig. Det er meget rart.  

har meget uregelmæssig mens, så har været/er lidt bange for jeg er længere henne end hvad nettets terminaberegnere fortæller mig. 

Anmeld Citér

14. juli 2015

Trine91

Min har været helt regelmæssig siden p pille stop for 1,5 år siden. Så jeg er ikke så meget i tvivl men det kan heldigvis ses ret tidligt på en scanning, hvor langt man ca er henne

det hele er fuldstændig nyt for mig men prøvet egentlig bare at lægge bekymringerne væk. Hvorfor skulle det Ikke gå godt for mig. Er fuldstændig sund og rask og 24. I starten var jeg nervøs konstant. Prøver bare at være glad trods de gener jeg har. Tisset fx også konstant. Så��

Anmeld Citér

14. juli 2015

Emisoph

Det ser lidt vildt ud når du ligger ned og især med tanke på at du er slank i forvejen, du må da næsten være længere henne!

Vedhæfter er billede hvor jeg ligger ned, det er taget da jeg var 28+2 (!) Jeg havde 10 kg for meget på kroppen i forvejen, og yderligere 15 kg ekstra oveni pga graviditeten på billedet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.