Lenats31 skriver:
Det er DYRT at have et opdræt.
kattene inkl. killinger bør tjekkes for racerelaterede sygdomme, hvilket er noget af en pengepost. Sælger du en kat med en sygdom der kan føres tilbage til jer, så står du med dyrlægeregningen og evt. reducering af kattens pris.
Du skal påregne at skulle stå til rådighed 2. time døgnet rundt hvis missemor ikke kan eller vil amme en eller flere af killingerne,
Du skal påregne penge til uforudsete udgifter så som kejsersnit hvis missemor ikke kan få killingerne ud selv.
Killingerne bør have to sundhedstjeks og to gange vaccinationer samt neutraliseres inden afgang til nye ejere.
Ærlig talt, så ville jeg lade de registrede opdrættere om at lave killinger.
Desuden vil du ikke kunne sælge killingerne som racekatte idet en racekat kun kan regnes for at være en racekat såfremt der er en stamtavle. Som ureg. kan du kun trække tavler på et kuld. De resterende får du ikke tavler på og dermed defineres de som blandningskatte.
der er faldet dom i sådan en sag om en kat solgt som racekat, men hvor køber ikke kunne få en stamtavle. Dermed fastslog Forbrug.dk at der så var tale om en huskat/blandningskat og prisen skulle dermed reduceres til 700 kr. Sælger blev dømt til at tilbagebetale ca. 3000 kr. til køber samt betale alle sagens omkostninger.
Alt det du skriver, er jeg egentlig klar over, det er også derfor vi har de overvejelser vi har omkring det.
Både mht mit oprindelige spørgsmål og til det at avle, men nu var det så mit oprindelige spørgsmål jeg søgte svar om