Søvnproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
3 svar
1 synes godt om
13. juli 2015

mortilsilke

Hej. Jeg søger lidt råd til min datters søvn. 

Hun er knap 10 måneder, dog født 5 uger før tid, så hun er lidt bagud. 

Hun har hele sit liv haft søvn"problemer". Hun er ikke en baby man kan ligge i en seng, putte hende og så sover hun. Hun har altid brug for at få en flaske (nogle gange falder hun i søvn mens hun spiser, dette er dog meget sjældent nu), ellers har vi skulle vugge hende i alt mellem 10 minutter og 2-3 timer (JA, pisse hårdt!). 

Min datter er dog den alder nu, hvor at hun ikke længere kan få sin flaske til hvert måltid, og desuden falder hun jo næsten ikke i søvn med den mere. Hun falder ikke i søvn i barnevognen, og hun falder ikke i søvn i bæresele, slynge eller noget andet. Det er som om hun ikke ved at hun skal sove, selvfølgelig fordi hun nok ikke gider. Men det tager så mange timer efterhånden at putte hende til hver lur. Og jeg har dårlig ryg, så det er ikke længere fysisk muligt for mig at vugge hende. 

Jeg vil så gerne lære hende at ligge i enten vores seng eller hendes egen, og bare falde i søvn ved hygge, sang osv, men ligemeget HVOR træt hun er, så vil hun bare ikke falde i søvn, og ligger bare og ruller frem og tilbage fra ryg til mave, og bliver hysterisk hvis vi fx prøver at holde om hende. 

Jeg synes virkelig ikke det er sjovt mere, har nogle været i den situation at jeres børn bare ikke kunne falde i søvn af sig selv, og hvad gjorde i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2015

Anonymor

Hvordan reagerer hun hvis i putter hende og går?

Anmeld Citér

13. juli 2015

mortilsilke

Anonymor skriver:

Hvordan reagerer hun hvis i putter hende og går?

Hun bliver meget ked af det. Vi må ikke gå fra rummet.

Anmeld Citér

13. juli 2015

A-1995

Min på 14 mdr har også sådan en periode lige nu hvor han ikke vil sove uanset hvad.. Det tager op til 1 time af putte ham, og førhen har vi bare kunnet ligge ham.

krydser fingre for at det bare er en periode ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.