Erfaring med højt Infektionstal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

49.191 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. juli 2015

Anonymor

Sagen er den at jeg er blevet hundesyg henover weekenden. Høj feber, mega hævede mandler med belægninger osv.

var ved vagtlægen i går, og han podede min hals. Den slog ikke ud på streptokokker, hvilket skulle vise det er en virus. MEN! Mit Infektionstal  (CRP) lå på 200. Hvilket viser der er noget bakterier, så jeg fik penicillin.

Han synes så det er et noget atypisk sygdomsbillede og bad mig søge egen læge i dag. For CRP på 200+ er meget meget højt og ses typisk ved alvorlige infektioner  (lungebetændelse, menigitis, blodforgiftning osv). 

Egen læge lød også bekymret så har tid kl 11.

mit spørgsmål er så om nogen har prøvet at have meget højt Infektionstal og hvad skyldtes det? Er lidt nervøs

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg synes at det lyder som om at du har kyssesyge, det kan netop gi en tårnhøj crp og med de symptomer du har i halsen, kunne det sagtens være det. Men , fint at du har en tid hos lægen

Anmeld Citér

13. juli 2015

Anonymor

Hck skriver:

Jeg synes at det lyder som om at du har kyssesyge, det kan netop gi en tårnhøj crp og med de symptomer du har i halsen, kunne det sagtens være det. Men , fint at du har en tid hos lægen

Det sagde vagtlægen også, men har allerede haft kyssesyge en gang da jeg var 13 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Bebsen

Har flere gange haft forhøjet infektionstal, dog ikke så højt som dit!

Da jeg var i 20'erne havde jeg det af og til og tit uden forklaring og i lange perioder - dog kun lettere forhøjet, ikke så slemt som dit, men så jeg gik i uger og var skidt 

Da jeg blev 30 fik jeg kyssesyge med ca samme symptomer som dig, kyssesyge testen forblev dog negativ, men blev sendt rundt mellem 3 læger (ferieperiode) og alle var enige om at det var kyssesyge pga mine symptomer og infektionstallet - mener jeg var oppe på 197 da det var værst 

God bedring 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Bebsen

Anonymor skriver:

Det sagde vagtlægen også, men har allerede haft kyssesyge en gang da jeg var 13 

Man kan faktisk godt få kyssesyge mere end en gang, hvis man var ung første gang kan det godt komme igen... 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Anonymor

Bebsen skriver:

Man kan faktisk godt få kyssesyge mere end en gang, hvis man var ung første gang kan det godt komme igen... 

Ej det håber jeg ikke, for så har jeg jo nok smittet både mine børn og min kæreste 

Anmeld Citér

13. juli 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Lyder som en omgang kyssesyge.. 

For maaaange år siden, jeg var omkring 15 år, var jeg også syg. Sådan rigtigt syg, hvor jeg hostede, rallede, havde vildt høj feber og lignede udskidt æblegrød.

En blodprøve viste, at mit infektionstal lå omkring 190. Jeg havde dobbeltsidet lungebetændelse og vand i den ene lunge. Det krævede to ugers indlæggelse, men jeg var også voldsomt dårlig.

Anmeld Citér

13. juli 2015

Anonymor

EBK skriver:

Lyder som en omgang kyssesyge.. 

For maaaange år siden, jeg var omkring 15 år, var jeg også syg. Sådan rigtigt syg, hvor jeg hostede, rallede, havde vildt høj feber og lignede udskidt æblegrød.

En blodprøve viste, at mit infektionstal lå omkring 190. Jeg havde dobbeltsidet lungebetændelse og vand i den ene lunge. Det krævede to ugers indlæggelse, men jeg var også voldsomt dårlig.

Altså faktisk fik jeg taget blodprøver nogle uger tilbage før jeg blev syg fordi jeg var så træt. Og mine levertal var forhøjede så skulle testes igen om en måned. Men det kunne jo også forklares både træthed og levertal hvis jeg har kyssesyge. Men synes det er vildt hvis jeg får det 2 gange 

Anmeld Citér

13. juli 2015

FN

Anonymor skriver:

Sagen er den at jeg er blevet hundesyg henover weekenden. Høj feber, mega hævede mandler med belægninger osv.

var ved vagtlægen i går, og han podede min hals. Den slog ikke ud på streptokokker, hvilket skulle vise det er en virus. MEN! Mit Infektionstal  (CRP) lå på 200. Hvilket viser der er noget bakterier, så jeg fik penicillin.

Han synes så det er et noget atypisk sygdomsbillede og bad mig søge egen læge i dag. For CRP på 200+ er meget meget højt og ses typisk ved alvorlige infektioner  (lungebetændelse, menigitis, blodforgiftning osv). 

Egen læge lød også bekymret så har tid kl 11.

mit spørgsmål er så om nogen har prøvet at have meget højt Infektionstal og hvad skyldtes det? Er lidt nervøs

Enig i at det lyder som kyssesyge, og det kan man rigtig nok få mere end 1 gang,  jeg har selv haft det 2 gange. God bedring til dig 

Anmeld Citér

13. juli 2015

Frk.Jakobsen

Jeg havde på et tidspunkt et tal der lå langt over 300, de kunne ikke finde ud af hvad det var. Jeg blev tjekket for alverdens ting og jeg var inde og få saltvandsdrop fordi jeg intet kunne holde i mig.

simpelthen den værste halvanden uge i mit liv!

jeg fik penicillin men de fandt aldrig ud af hvad det var..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.