Hjælper kastrering på tisning indenfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
7 svar
2 synes godt om
11. juli 2015

Annemette07

Ja, vores hanhund bliver ved med at tisse indenfor :-( det er ikke hver dag men nogle gange om måneden. Har er snart fem år, og har kommer meget ud. Hvad er jeres erfaring med kasterering af hunde der tisser indenfor? :-) hjælper det? Eller vil det ikke gøre nogen forskel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2015

Dinna88

Har du været ved dyrlægen med den? Det er i hvert fald første skridt.
Dernæst - ja, det kan sagtens hjælpe, hvis det er fordi han markerer sig

Anmeld Citér

11. juli 2015

tumle

Min erfaring er at det er ret forskelligt, på nogle hunde hjælper det med kasteration og på andre gør det slet ingen forskel.

Er det noget han har gjort længe eller er det kommet lige pludseligt ? ��

Anmeld Citér

11. juli 2015

Annemette07

Dinna88 skriver:

Har du været ved dyrlægen med den? Det er i hvert fald første skridt.
Dernæst - ja, det kan sagtens hjælpe, hvis det er fordi han markerer sig

Vi snakkede om det da han var et års tid, men gik fra det igen da vi syntes det var "mange" penge. Men nu overvejer jeg det igen. Han har altid tisset, men synes det er i perioder, der er bare ikke et bestemt mønster i det

Anmeld Citér

11. juli 2015

Annemette07

tumle skriver:

Min erfaring er at det er ret forskelligt, på nogle hunde hjælper det med kasteration og på andre gør det slet ingen forskel.

Er det noget han har gjort længe eller er det kommet lige pludseligt ? ��

Det er noget han har gjort altid, men det svinger hvor ofte han gør det. Nogen gange er der længe imellem og andre gange er det to-fire dage i streg. :-(

Anmeld Citér

11. juli 2015

Dinna88

Annemette07 skriver:

Vi snakkede om det da han var et års tid, men gik fra det igen da vi syntes det var "mange" penge. Men nu overvejer jeg det igen. Han har altid tisset, men synes det er i perioder, der er bare ikke et bestemt mønster i det

Du skal i hvert fald tage til dyrlæge. Få ham tjekker for alt, der kan være årsag til det. Hvis han er sund og rask, så få ham fikset. Det gavner på mange punkter, og du undgår en seksuelt frustreret hund. Hvis det heller ikke hjælper, så kan du måske overveje, om det er opdragelsen, den er gal med. Kontakt måske en hundetræner, en terapeut eller måske har din dyrlæge en idé om, hvad det kan være Det kan jo også være noget psykisk. 

Anmeld Citér

11. juli 2015

tumle

Annemette07 skriver:

Det er noget han har gjort altid, men det svinger hvor ofte han gør det. Nogen gange er der længe imellem og andre gange er det to-fire dage i streg. :-(

Hvis det er de samme steder han altid tisser, så ville jeg starte med at prøve og vaske det godt og grundigt af i rodalon og så efterfølgende prøve at stille hans mad og vand der for en periode. En hund har ikke lyst til at  tisse hvor den spiser og rodalon skulle fjerne lugten fuldstændigt så han ikke selv kan lugte det. 

Ser du ham tisse indenfor så sig bestemt nej og ros ham så rigtig meget når du ser han gør det hvor han gerne må.

Nogle hunde tisser indendøre på grund af sygdom, men umiddelbart når du siger at det er noget han altid har gjort, så tænker jeg det er en rigtig dårlig vane han har fået sig. 

Anmeld Citér

11. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg vil også forslå at tage til dyrlægen først, da I så kan udelukke at der er noget galt, og det er en adfærd hunden har..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.