Hej.
Min x og jeg er virkelig uvenner. Jeg har jo ret til at søge bidrag fra ham hver måned. Han betaler i forvejen til en anden x han har barn med.
Han er på kontanthjælp og får udbetalt 5000 kr fordi han ikke har fast adresse.
Kan det virkelig passe han ikke får mere når han har dokumentation på at han betaler sammenlagt over 2400 kr om måneden i børnebidrag?
Han påstår han ikke kan få mere og er virkelig sur over jeg vil "tage" de penge fra ham men jeg er studerende på barselsdagpenge. Jeg kan ikk klare mig uden!
Kan vi virkelig ikk få hjælp så vi begge kan overleve?
Efter kontanthjælpsreformen sondres der mellem uddannelseshjælp og kontanthjælp. Eftersom du skriver kontanthjælp modtager din ex hjælp efter Las paragraf 25. Ud fra beløbets størrelse formoder jeg, at han er under 30 år. Derfor modtager han hjælp efter stk. 3,1-9.
Du skriver kun nettobeløbet, derfor er jeg ikke helt sikker på bruttobeløbet, men han modtager formentlig hjælp efter stk. 6 (fyldt 25 år udeboende), eller nr 8 (under 25 år udeboende). I så fald kan han modtage et tillæg svarende til bidraget, dog højest normalbidraget. Hjemlen hertil er i las paragraf 25, stk 4.
Hvis din ex ikke modtager hjælp efter en af de to paragraffer, er du velkommen til at skrive, hvilken han så modtager hjælp efter, så skal jeg fortælle, om han er berettiget til tillæg.
Anmeld
Citér