far på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.573 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej.

Min x og jeg er virkelig uvenner. Jeg har jo ret til at søge bidrag fra ham hver måned. Han betaler i forvejen til en anden x han har barn med. 

Han er på kontanthjælp og får udbetalt 5000 kr fordi han ikke har fast adresse. 

Kan det virkelig passe han ikke får mere når han har dokumentation på at han betaler sammenlagt over 2400 kr om måneden i børnebidrag? 

Han påstår han ikke kan få mere og er virkelig sur over jeg vil "tage" de penge fra ham men jeg er studerende på barselsdagpenge. Jeg kan ikk klare mig uden!

Kan vi virkelig ikk få hjælp så vi begge kan overleve? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej.

Min x og jeg er virkelig uvenner. Jeg har jo ret til at søge bidrag fra ham hver måned. Han betaler i forvejen til en anden x han har barn med. 

Kan det virkelig passe han ikke får mere når han har dokumentation på at han betaler sammenlagt over 2400 kr om måneden i børnebidrag? 

Han påstår han ikke kan få mere og er virkelig sur over jeg vil "tage" de penge fra ham men jeg er studerende på barselsdagpenge. Jeg kan ikk klare mig uden!

Altså han kan jo trække dem fra i skat.

Men jeg mener også at have læst noget om at studerende og kontanthjælpsmodtagere kan få kommunen til et betale det for dem. Nok hvor de så skal betale det tilbage når de engang tjener penge selv.

Anmeld Citér

11. juli 2015

Trine89

Du skal bare tage den igennem statsamtet så er det kommunen/udbetaling Danmark ( kan ikke huske hvem af dem det er ) der står for udbetaling til dig. Og så sørger de selv for at hente pengene ind hos faren, og hvis han vælger ikke at betale til dem løber der bare renter på.