Bestemmer kommunen over su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

676 visninger
8 svar
3 synes godt om
8. juli 2015

Anonym trådstarter

Hvis man er ung og i aktivering og får kh, og ønsker at droppe kh og starte i skole i august og få su, man snakker med skolen, betaler fag, melder sig ind, søger su og meddeler kommunen at man stopper og de skal stoppe kh. Kan kommunen så sige at hvis ikke man møder op i aktivering hele juli, får man ikke su i august??? Altså. Kan de virkelig blande sig og fastholde folk i aktivering når man ikke vil ha kh? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2015

Carina:-)

Men hvis du først starter til august er det vel derfor kommunen fastholder deres krav om aktivering i juli?

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men hvis du først starter til august er det vel derfor kommunen fastholder deres krav om aktivering i juli?

Men jeg skal ikke bruge kh for juli måned, får nemlig su samme dag som kh ville gå ind, så har ikke brug for kommunens 'hjælp'. Og derfor heller ikke lyst til at møde i aktivering og søge job når jeg allerede har en plan.

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonym trådstarter

Det undre mig bare meget. Min søster går i samme aktivering, og starter på samme skole, hun har bare en anden sagsbehandler. Og hun havde intet problem med at framelde sig kommunen og kh, fik både et held og lykke og at vide at det var sejt gået sådan selv at ta ansvar og begynde i skole og planlægge en fremtid med fremtid i. Og jeg, får bare hak på hak af min sagsbehandler og virker som om hun helst ser mig på kh forever. Men jeg vil hellere gå i skole og ta en uddannelse. 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Krussedulle

Anonym skriver:

Hvis man er ung og i aktivering og får kh, og ønsker at droppe kh og starte i skole i august og få su, man snakker med skolen, betaler fag, melder sig ind, søger su og meddeler kommunen at man stopper og de skal stoppe kh. Kan kommunen så sige at hvis ikke man møder op i aktivering hele juli, får man ikke su i august??? Altså. Kan de virkelig blande sig og fastholde folk i aktivering når man ikke vil ha kh? 

Hvis du er meldt ind, på skolen og din SU ansøgning er godkendt, og du derfor står til at modtage SU pr 1/8.. Så mød op på jobcenter/kommunen medpapirerne på det. 

SU er forudbetalt og kh bagud.

Og du kan jo ikke modtage de to ydelser på samme tid. 

Såå.. Og nej.. kommunen kan IKKE bestemme at du ikke får sin SU, hvis du ikke møder frem i juli..

(Sådan som jeg har forstået det!)

Anmeld Citér

8. juli 2015

Morjanne76

Hun kan ikke fratage dig din su. Den har du ret til.

Jeg mindes dog, at andre ikke har fået deres kontanthjælp udbetalt for sidste måned, når de er startet på uddannelse. 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Hun kan ikke fratage dig din su. Den har du ret til.

Jeg mindes dog, at andre ikke har fået deres kontanthjælp udbetalt for sidste måned, når de er startet på uddannelse. 

Ja det er jo det. De vil ha jeg skal møde i aktivering hele sommerferien, og jeg får intet for det fordi som du siger, jeg får ikke kh, når jeg får su. Det er bare lidt kedeligt når alle de andre der starter i skole kan holde ferie og glæde sig. Og jeg sidder fast i aktivering 5 dage om ugen og skal søge jobs jeg ikke kan få, fordi jeg starter i skole i august. Ihh!! 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Morjanne76

Har du ikke været på kontanthjælp i så længe, at du har optjent ret til ferie? 

Jeg kan ikke se, hvad du har at miste, ved ikke at møde op i aktivering. 

Jeg ville bede om hendes beslutning skriftligt samt en klage vejledning. 

Anmeld Citér

8. juli 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Har du ikke været på kontanthjælp i så længe, at du har optjent ret til ferie? 

Jeg kan ikke se, hvad du har at miste, ved ikke at møde op i aktivering. 

Jeg ville bede om hendes beslutning skriftligt samt en klage vejledning. 

Nej har været på kh i halvanden måned. Men frygtede de kunne trække i min su hvis jeg ikke møder op. Eller kunne tvinge skolen til at smide mig ud så jeg var tvunget på kh. Men det kan de vist ikke, hun fik det bare til at lyde sådan. Tror måske bare lige denne sagsbehandler er lidt emsig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.