Scanning på Aalborg Universitetshospital (Nf/Md)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2015

pastry26

Da jeg skal scannes i Aalborg, vil jeg gerne høre hvad i har af erfaringer med at blive scannet - både til nf/md, på Aalborg Universitetshospital.

Får man billeder, skal man betale for dem?

Får man nemt kønnet af vide?

Er der ofte lang ventetid på indkald?

osv. osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2015

Julemusen

pastry26 skriver:

Da jeg skal scannes i Aalborg, vil jeg gerne høre hvad i har af erfaringer med at blive scannet - både til nf/md, på Aalborg Universitetshospital.

Får man billeder, skal man betale for dem?

Får man nemt kønnet af vide?

Er der ofte lang ventetid på indkald?

osv. osv.

Jeg er blevet skannet med begge børn på Aalborg sygehus nord. Har kun haft gode oplevelser med fortællende jordemødre der scannede og forklarede hele processen og alt vi så. Jeg er dog en besværlig kvinde at scanne på grund af en baguddrejet livmoder så har altid taget mindst en halv time at blive skannet med mange gange oppe og hoppe og indvendig scanning. 

Jeg har oplevet lidt ventetid to gange om eftermiddagen pga akutte tilfælde der skulle til. Maks 50 min har jeg venter. Der koster 50 kr for et billede og du skal selv sige til hvis du ønsker et. Så får du bare  et girokort med dig hjem.

De har fint kunne se kønnet på begge mine drenge ved md scanningen, men har selv skulle spørge om de kunne se det.  

Jeg skal selv afsted igen på mandag da jeg er gravid for tredje gang :-) 

Anmeld Citér

6. juli 2015

pastry26

Kitty-Katten skriver:

Jeg er blevet skannet med begge børn på Aalborg sygehus nord. Har kun haft gode oplevelser med fortællende jordemødre der scannede og forklarede hele processen og alt vi så. Jeg er dog en besværlig kvinde at scanne på grund af en baguddrejet livmoder så har altid taget mindst en halv time at blive skannet med mange gange oppe og hoppe og indvendig scanning. 

Jeg har oplevet lidt ventetid to gange om eftermiddagen pga akutte tilfælde der skulle til. Maks 50 min har jeg venter. Der koster 50 kr for et billede og du skal selv sige til hvis du ønsker et. Så får du bare  et girokort med dig hjem.

De har fint kunne se kønnet på begge mine drenge ved md scanningen, men har selv skulle spørge om de kunne se det.  

Jeg skal selv afsted igen på mandag da jeg er gravid for tredje gang :-) 

Tak for svar! Det lyder da meget godt!!

50 kr for et billede er helt ok. I Aarhus er det (var det) frivilligt om du villle betale, og det gjorde vi selvfølgelig. Vi smed det vi havde i kontanter, hvilket jeg tror var ca 35-55 pr gang, for i alt 5 billeder.

Bare at få et lille billede ville være fint. Må huske at sige det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.