Er enig med de andre. Du skal blande dig og I skal sammen finde en løsning på jeres økonomi.
Det kan være jeg er gammeldags, hvad økonomi angår, men når man bor sammen, er økonomi fælles og ikke noget man styrer hver for sig, da man jo har fælles udgifter.
Min kæreste gennem 2,5 år og jeg er lige flyttet sammen - og her er det ikke noget der hedder dit eller mit - det hedder vores. Vi har fælles lønkonto, fælles budgetkonto, fælles opsparingskonto osv. Dvs. at vi begge to er 100% inde over økonomien.
Jeg er også på SU og min kæreste arbejder og har en god løn. Jeg har to børn fra tidligere forhold, men alt er slået sammen.
Min pointe er, at når man slår sig ned sammen, har man også pligt til at kende hinandens økonomi 100% - også selvom man ikke har fælles konti som vi.
Som du selv skriver, kan du se at brevene kommer fra inkasso - så allerede der, synes jeg at du har et godt udgangspunkt for at få en god snak med din kæreste om det. Hvis han er kommet derud, hvor det er uoverskueligt at finde rede i økonomien, har han jo brug for hjælp og måske et spark i røven til at få gjort noget ved det 
Anmeld
Citér