Faderskabssag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.597 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. september 2009

SHERO

Hej alle i kloge kvinder

Nogen der kan fortælle mig hvordan det foregår?

faren til mit barn har fået brevet om jeg har oplyst ham som far til mit barn, han er lidt i tvivl på om det er ham der er faren, er jeg sikker, men har bedt ham få en blodprøve hvis han er i tvivl.

Når han er svaret  han ikke anerkender faderskabet, hvordan forgår det så? synes ikke jeg kan finde noget på nettet, kun meget overordnet men ikke konkredt.

Håber der er en der kan forklare mig det... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

Sjl-msl-Mkl

Hvis han er i tvivl, skal i alle 3 afgive en blodprøve, hvor amtet ud fra dem afgør om det er ham der er far eller ej. Så får han et brev til, hvor i der er et stykke papir han så skal underskrive at det er ham der er far.

Anmeld

15. september 2009

MorTilGustav

Jeg står i samme situation.. Præcis i dag indsender jeg en erklæring om hvem der er fadren til mig kommende barn, men han har gjort det klart at han ikke vil vedkende sig faderskabet før han har fået lavet en test. Nu venter jeg i spænding på hvordan det kommer til at forløbe.. Er 100% sikker på at det er ham, så jeg tager det stille og roligt

Anmeld

15. september 2009

Valle81

Tullen85 skriver:

Hej alle i kloge kvinder

Nogen der kan fortælle mig hvordan det foregår?

faren til mit barn har fået brevet om jeg har oplyst ham som far til mit barn, han er lidt i tvivl på om det er ham der er faren, er jeg sikker, men har bedt ham få en blodprøve hvis han er i tvivl.

Når han er svaret  han ikke anerkender faderskabet, hvordan forgår det så? synes ikke jeg kan finde noget på nettet, kun meget overordnet men ikke konkredt.

Håber der er en der kan forklare mig det... :-)

Hejsa,

Nu hvor han har sagt at han ikke erkender faderskabet, så vil i alle 3 blive indkaldt til at få foretaget en blodprøve. I skal afsted 2 gange. 1 gang, så 14 dages venten og så afsted igen.

I vil blive henvist til et lægehus, som i ikke normalt er tilknyttet til, for at der ikke kan opstå snyd eller andet. Der vil være to til stede i rummet og de vil spørger om cpr gentagende gange.

Derefter er det bare at vente.

Jeg fik juleaften( ca 2 mdr) efter vi havde fået taget blodprøver et brev fra statsamtet. En kopi af det der var sendt til faderen. Der står restultaterne på blodprøverne og angiver sandsynligheden for at den pågældende person er fader til barnet.

Dette brev skal faderen så underskrive og sende til amtet. Gør han ikke det, vil han blive slæbt i retten.

Kærligst fra Christina, som har været hele møllen igennem:0(

Anmeld

16. september 2009

Zeta

Jeg har også været turen igennem og kan sige følgende:

Statsforvaltningen gir en periode på 2 mdr. hvor alle parter, skal afgive DNA-prøve (man stikker ikke små børn mere, blodprøver er heller ikke lige så gode som vævsprøve). Det foregår i storkbh. på Retsgenetisk Institut, der har en afd. ved Rigshospitalet. Øvrige dele i landet, foregår prøvetagning hos særlig udvalgt personale på sygehuse. Man laver 2 ens test, med mindst 1 uges mellemrum imellem, for at være 200% på resultatet.

DNA-test foregår ved at man få en skumgummibørste man selv fører ind i munden og kører rundt i cirkler i ca. 1 min. Derefter skal man skrabe sig i den modsatte kind med noget der minder om en sløv plastikgaffel.

Derefter går der 4-6 uger fra sidste test til statsamtet modtager en DNA-analyse. Denne angir med hvor stor sandsynlighed pågældende fader er fader til barnet. Og typisk er det bare 1:10.000 tilfælde man går efter, eller med 99,99% sandsynlighed som er det højeste opnåelige.

Pesonalet er meget striks med sikkerhed og identifikation, hvilket man fuldt ud forstår. Held og lykke

Anmeld

16. september 2009

N&J

Zeta skriver:

"man stikker ikke små børn mere, blodprøver er heller ikke lige så gode som vævsprøve"

Det gør man desværre stadig, hvis man ikke er så heldig at bo i kbh... ved ikke om man kan få taget dna prøver i Århus, men jeg fik at vide at I esbjerg kommune og mange andre steder i jylland, der tager man blodprøver, men barnet skulle være 3 mdr. gammel og de sagde at andre steder skulle de være et halvt år før de ville tage.. mega dumt, så jeg tog til kbh og fik dem til at tage begge prøver samme dag (da vi var lige omkring en ferieperiode, de er meget søde og hjælpsomme, de skal bare være to forskellige der tager prøverne... så det var nemt og hurtigt overstået... det ville jeg klart anbefale istedet for at skulle vente, men du kan jo ringe til statsforvaltningen og høre dem ad hvor prøverne skal tages og derefter høre stedet om de bruger nåle eller vatpinde... 

Held og lykke... 
Knuz fra Jane

Der godt ved at selv om der ikke er nogen tvivl.. så bliver man lidt nervøs alligevel.. har set alt for meget CSI

Anmeld

24. november 2010

purle89

hva gjorde du i den periode indtil du fik svar fra dna? lod du ham se barnet selvom han ikek ville er kende det eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.