Færdig med flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2015

Papillon

God-mor skriver:

Vores pige stoppede i slutningen af april. Hun bliver 2 år i denne måned. Vi gjorde det da vi var på ferie. Stoppede fra den ene aften til den anden og tilbød mælk af kop. Skrig den første aften, og aftenen efter accepterede hun at sådan var det, og hun har ikke spurgt efter flasken siden. Var ellers sikker på det ville blive en lang sej kamp. Jeg syntes dog ikke der er grund til at tage flasken fra jeres datter endnu, hvis hun kun er rundet 1 år for et par uge siden, og hun stadig er så glad for den. Ville vente et par måneder med det. Ammebørn får jo også nogle gange bryst til de er halvandet - 2 år. 

Jeg har haft samme tanke. Det er jo intet problem, hvis man ammer til de er 2 år, men så snart det er flaske ligger der en forventning om, at de skal stoppe ved 1 års alderen. Det er i hvert fald det, jeg oplever.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2015

Papillon

årgang84 skriver:

Lige en indskudt ville ikke tage flasken fra i denne varme. :-)

God pointe  Ville heller ikke tage flasken fra hende fra dag til dag på nuværende tidspunkt. Det ville give ramaskrig om aftenen 

Anmeld Citér

9. juli 2015

Papillon

Sprit25 skriver:

Jeg tænker også begynd ligeså stille at fortynde og ellers bare blive ved med at give. Hvis du ammede ville du jo blive ved

Det er også den metode, jeg er kommet frem til. Og ja lige præcis, det forventes ikke på samme måde, at man stopper amning ved 1 år, som med flaske.

Anmeld Citér

9. juli 2015

Papillon

BigHope13 skriver:

Thor er en utrolig aktiv dreng og har meget svært ved at geare ned, så sutteflasken har altid været et stort plus da den gav ham tryghed og tog ham fra 120 i timen til at ligge med bitte små sprækker i øjnene på 5 min..

da han var  1 år begyndte jeg drastisk at gøre mængden mindre samt mme blev tyndet godt op med ekstra vand.

da han var 15 måneder fik han almindelig mælk i sutteflasken, han bliver 20 måneder her den 12 og er lige stoppet med flasken for to dage siden., uden nogen som helst indvendinger eller problemer. Han ligger lige og snakker lidt længere tid end at plejer men han falder selv til ro

jeg havde lidt dårlig samvittighed over jeg ikke stoppede da han var 1 år fordi jeg nærmest fik at vide af alle at man altså skulle stoppe der når barnet var omkring 1 år... Men den flaske har simpelthen betydet så meget for ham og hans putning, nu er jeg skide glad for at jeg lyttede til min søn, han har ikke været klar før nu.

Jeg føler også, det er noget man bør, de med at stoppe når de bliver 1 år. Min pige virker ikke til at ville give slip endnu, så det behøver hun heller ikke. Vi blander bare lidt tyndere og skærer gradvist ned på pulver i forhold til vand 

Anmeld Citér

9. juli 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Papillon skriver:

Hvordan går projektet?

Det går rigtig godt. Hun er glad nok ved tudekoppen (men går helt amok hvis hun ser en af flaskerne). Hun fik Ca 125 ml mme blandet med 75 ml vand her til aften.  Imorgen skærer jeg ned til 50/50

Anmeld Citér

9. juli 2015

God-mor

Papillon skriver:

Jeg har haft samme tanke. Det er jo intet problem, hvis man ammer til de er 2 år, men så snart det er flaske ligger der en forventning om, at de skal stoppe ved 1 års alderen. Det er i hvert fald det, jeg oplever.

Ja jeg forstår det heller ikke, og det bliver endda anbefalet at du ammer til barnet er 2 år, så hvorfor er det så vigtigt at et barn der får flaske stopper med den nærmest præcis når de bliver 1 år? Vi så ingen grund til at tage den fra vores datter før hun nærmede sig de to år, fordi hun brugte den som et hygge og tryghedselement om aftenen :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.