Hvordan ser jeres dag ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. juni 2015

MoneLoone

Heeey 

hvordan ser jeres dag ud? Har i nogle faste rutiner, spise tider (både med mos/grød og flaske) sove tider (lure igennem dagen og natnat tid)

jeg har en søn på 4 måneder, og kunne godt tænke mig nogle faste rutiner. Så jeg evt. Kunne planlægge min tid bedre, når vi fx. Skal ud af huset osv. 

Håber i vil fortælle mig om jeres rutiner 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

Sitrani

MoneLoone skriver:

Heeey 

hvordan ser jeres dag ud? Har i nogle faste rutiner, spise tider (både med mos/grød og flaske) sove tider (lure igennem dagen og natnat tid)

jeg har en søn på 4 måneder, og kunne godt tænke mig nogle faste rutiner. Så jeg evt. Kunne planlægge min tid bedre, når vi fx. Skal ud af huset osv. 

Håber i vil fortælle mig om jeres rutiner 

Min datter et 8 mdr

Kl. 05.30-6 tiden: Vågner og bliver tilbudt havregrød, yoghurt naturel eller bolle.

Derefter hygge vi og leger sammen med hendes storesøster på 4 år..

Kl. Ca. 7.30/8: første lur som varer ca. 45 min. Her bliver hun ammet inden.

Så kører vi afsted med søster i børnehave og er hjemme ca. Kl. 09.30/10, hvor vi hygger lidt mere, evt. Et stk. Frugt eller lign.

Kl. Ca. 11.30: tilbydes mad og amning, og så ud og sove til middag (ca. 1,5-2 timers varighed)

Kl. 13.30: Vågner og kommer og og hygge/lege/ordne de ting der skal ordnes m.m. tilbydes bryst hvis hun viser tegn på det.

Kl. Ca. 16: amning og sove eftermiddags lur i ca. 45 min. til 1 time.

Kl. 17: Vågner

Tilbydes aftensmad med resten af familien kl. 18 og ammes ved puttetid kl. 19

Ammes kl. 23 og igen kl. 4.30/5 tidlig morgen, og så starter rutinen forfra.....

Anmeld Citér

30. juni 2015

Masig

Vores søn er også 4 mdr. Vi har ikke nogle faste rutiner endnu. Han bliver lagt når han er træt og får mad (flaske) når han er sulten. Hans behov svinger rigtigt meget for tiden. Nogle dage sover han kun et par timer om dagen, andre dage sover han hele dagen stort set. Det samme med flasken. Det er også meget forskelligt hvor sulten han er.... 

natten er rimelig fast. Det er lidt forskelligt hvornår han kommer i seng, men mellem 19-21 og sover til ca kl 6. Skal have flaske omkring kl 22-23 og ved 3-4 tiden for det meste.  

Anmeld Citér

1. juli 2015

Maurasmussen

Min søn er også 4 måneder, og fast rutine er en by i rusland, han spisee og sover når der passer ham, han er ikke så tosset med at sove om dagen, så han sover når han vil. 

Dog bliver han puttet ved en 19.30-20.00 tiden. Og sover indtil 5.30-06.00 tiden.. 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Har også en dreng på 4 mdr, og tror ikke du kan tvinge en rutine igennem - det kommer lige så stille af sig selv fra nu af.

det eneste der er så nogenlunde sikkert herhjemme er, at han skal ammes meget fra kl 19-21.30, så tager han et "langt" stræk til kl ca 02 og så er det hver anden time derfra. Fra ved 5-tiden falder han ikke i søvn igen når han vågner, så der må jeg pænt stå op 

så er han vågen 1-1,5 time, og sover så en lidt lang lur på måske 2 timer. Resten af dagen er det kun korte lure på 40min, så vågen 1,5 time osv - så altså amning ca hver anden time i dagtimerne - men det er umuligt at sætte tidspunkter på

Anmeld Citér

1. juli 2015

Steffecph

Min datter er også 4 måneder. Heller Ingen faste rutiner,.udover at hun bliver puttet mellem 20 og 21, sover til 1-2 tiden får en sut, sover til ca 4 -får en flaske. Sover derefter til mellem 8 og 9

Anmeld Citér

1. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ingen af mine børn havde faste sovetider da de var 4 måneder.

Anmeld Citér

1. juli 2015

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Min datter er 10 måneder og 24 dage gammel hendes  dag ser sådan her ud 

Ca kl 6-7 vågner hun og få tilbudt havregryn med modermælkserstatning. Også leger vi. 

Ca kl 8:30 kommer hun ud og putter, hvor hun putter ca mellem 1- 1 en halv  time. 

Ca kl 11:00-1130 vågner hun og der tilbydes inden øllebrød eller rugbrød stenger med pålæg. Også hygger og leger vi. 

ca kl 14:00-14:30 kommer hun ud og putter igen og sover i 2 timer eller 2 en halv time. 

Ca kl 16:00-16:30 vågner hun og tilbydes bolle, frugt eller ostehaps. Og hvor der dømt far datter tid. Og kl 18:00 spiser hun aftensmad med mor og far 

kl 20 så er det godnat smukke pige også sover hun til 6 tiden ca. Også er det forfra 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.