erfaring med PBA indenfor marketing?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.140 visninger
4 svar
2 synes godt om
30. juni 2015

Trine89

Jeg blev i januar uddannet markedsføringsøkonom, og har siden da forsøgt at finde et arbejde, men det er svært når man kæmper med nogle som har mere erfaring eller en højere uddannelse. 

Så derfor overvejer jeg nu om jeg alligevel ikke skulle læse noget BA/PBA til. Jeg har dog hørt fra nogle at man i denne branche ikke får meget ud af at tage en PBA fordi virksomhederne ikke kender til det. 

Er der nogle her inde som har en PBA i international hospitality management eller i international handel og markedsføring? som har fået job efterfølgende ? 

Eller er det nødvendigt for mig at læse det på uni? 

Trine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

Anpau

Trine89 skriver:

Jeg blev i januar uddannet markedsføringsøkonom, og har siden da forsøgt at finde et arbejde, men det er svært når man kæmper med nogle som har mere erfaring eller en højere uddannelse. 

Så derfor overvejer jeg nu om jeg alligevel ikke skulle læse noget BA/PBA til. Jeg har dog hørt fra nogle at man i denne branche ikke får meget ud af at tage en PBA fordi virksomhederne ikke kender til det. 

Er der nogle her inde som har en PBA i international hospitality management eller i international handel og markedsføring? som har fået job efterfølgende ? 

Eller er det nødvendigt for mig at læse det på uni? 

Trine

Hejsa.

Godt nok er jeg ikke selv startet på PBA endnu, men er selv lige blevet uddannet markedsføringsøkonom. Jeg har søgt ind på en linie med engelsk og online markedskommunikation, og i den retning er jeg i hvert fald ret sikker på, at der er job at få bagefter. 

Nu ved jeg ikke rigtig noget om de to du nævner, men med et relevant studiejob tror jeg ikke du får problemer 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Trine89

Anpau skriver:

Hejsa.

Godt nok er jeg ikke selv startet på PBA endnu, men er selv lige blevet uddannet markedsføringsøkonom. Jeg har søgt ind på en linie med engelsk og online markedskommunikation, og i den retning er jeg i hvert fald ret sikker på, at der er job at få bagefter. 

Nu ved jeg ikke rigtig noget om de to du nævner, men med et relevant studiejob tror jeg ikke du får problemer 

Jeg syntes heller ikke der umiddelbart bør være et problem.  

Men jeg må se om det ikke nok kan lad sig gøre  

Anmeld Citér

30. juni 2015

SMC

Jeg syntes heller ikke der umiddelbart bør være et problem.  

Men jeg må se om det ikke nok kan lad sig gøre  

Jeg er blandt de første, der gennemførte en PBA i int. Handel og markedsføring. Det gav rigtig god mening for mig, og selvom jeg har en del erhvervserfaring, så blev jeg meget bedre rustet på den korte tid, som overbygningen tog. Det er generelt et helvede at få job inden for dette fag, for adgangskravene er ikke så høje, så der kommer der utrolig mange ud hvert år. Jeg startede efter MEGET lang tid som Videnpilot, og det har været super. Jeg tror dog ikke jeg kunne have siddet i min nuværende stlling med en MØ. 

Omvendt må vi ikke bare acceptere et samfund, hvor den eneste løsning er mere og mere uddannelse. Hvis du vil læse videre, så sørg for at gøre det inden for et område, hvor du styrker dine kompetencer og bliver i stand til at skille dig ud fra mængden. 

Held oo lykke. 

Spørg endelig! 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Trine89

SMC skriver:

Jeg er blandt de første, der gennemførte en PBA i int. Handel og markedsføring. Det gav rigtig god mening for mig, og selvom jeg har en del erhvervserfaring, så blev jeg meget bedre rustet på den korte tid, som overbygningen tog. Det er generelt et helvede at få job inden for dette fag, for adgangskravene er ikke så høje, så der kommer der utrolig mange ud hvert år. Jeg startede efter MEGET lang tid som Videnpilot, og det har været super. Jeg tror dog ikke jeg kunne have siddet i min nuværende stlling med en MØ. 

Omvendt må vi ikke bare acceptere et samfund, hvor den eneste løsning er mere og mere uddannelse. Hvis du vil læse videre, så sørg for at gøre det inden for et område, hvor du styrker dine kompetencer og bliver i stand til at skille dig ud fra mængden. 

Held oo lykke. 

Spørg endelig! 

Tusind tak for dit svar  

Jeg over mest den med hospitality management, da der den del af markedsføring og generelt arbejde jeg finder mest interessant  

Jeg har også næsten en fuld serviceøkonom, men den følte jeg ikke gav mig det samme som markedsføringsøkonomen har givet mig. 

Men nej det er rigtig at de fleste virksomheder mere eller mindre "kræver" man har en kandidat eller master før man er det mindste interessant. 

Men jeg ved godt jeg vil skulle arbejde hårde for at komme op i en god stilling med kun en MØK, men det vil jeg som sådan også gerne. men der er bare ikke så mange som nogen ind kun med en MØK, Så derfor tænker jeg at hvis jeg havde PBA'en med så kunne det måske hjælpe lidt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.