Grillfest - kødmængder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.655 visninger
11 svar
4 synes godt om
30. juni 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi skal holde 18-årsfødselsdag for min søn og bliver ca. 35 mennesker til grillfest - midt på dagen. Men det der med kødmængder er jeg ikke så skarp til. 

Jeg har købt to oksefileter, tilsammen ca. 7 kg, og så vil knægten gerne have pølser og koteletter derudover. Tror I, jeg skal gå efter én kotelet pr. gæst, eller er det nok med 1/2 pr. gæst samt (i alt) 5 kg grillpølser - ud fra min forestilling om, at oksefileten nok bliver det mest populære? Jeg aner ikke, hvor mange pølser, man får, når man køber 5 kg - har bare set, at slagteren har sådan en kasse på tilbud. 

Vi tager på ferie få dage senere og vil gerne undgå alt for mange rester. Nå ja, og så bliver der selvfølgelig tilbehør i form af fyldige salater og madbrød. Efterfølgende kagebord. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

serinasmor

Mor og meget mere skriver:

Vi skal holde 18-årsfødselsdag for min søn og bliver ca. 35 mennesker til grillfest - midt på dagen. Men det der med kødmængder er jeg ikke så skarp til. 

Jeg har købt to oksefileter, tilsammen ca. 7 kg, og så vil knægten gerne have pølser og koteletter derudover. Tror I, jeg skal gå efter én kotelet pr. gæst, eller er det nok med 1/2 pr. gæst samt (i alt) 5 kg grillpølser - ud fra min forestilling om, at oksefileten nok bliver det mest populære? Jeg aner ikke, hvor mange pølser, man får, når man køber 5 kg - har bare set, at slagteren har sådan en kasse på tilbud. 

Vi tager på ferie få dage senere og vil gerne undgå alt for mange rester. Nå ja, og så bliver der selvfølgelig tilbehør i form af fyldige salater og madbrød. Efterfølgende kagebord. 

Hvilken type gæster får i ? 

Der er lidt forskel på om halvdelen af selskabet er børn - eller alle gæsterne er unge mænd på 18 (som jo tager godt fra) 

Anmeld Citér

30. juni 2015

incognito

Jeg vil bare lige fortælle, at jeg tit oplever til grillfester , at det er pølserne der hurtigst forsvinder. Der er vidst mange der ikke kan stå for en god grillet pølse - også selvom der er andet godt kød

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anpau

Jeg vil i hvert fald sige 1 kotelet pr. mand og mindst 2 pølser (alt efter størrelse). Hvis I ikke får spist alt, kan det altid smides i fryseren ellers gives til gæsterne - så har de nem aftensmad til dagen efter.

Rigtig god fest 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Sprit25

Min kokkekæster messer altid: 250 g kød pr. mand. Så jeg tænker i nærheden af det.

Anmeld Citér

30. juni 2015

Mor og meget mere

serinasmor skriver:

Hvilken type gæster får i ? 

Der er lidt forskel på om halvdelen af selskabet er børn - eller alle gæsterne er unge mænd på 18 (som jo tager godt fra) 

Det er primært voksne af begge køn og i alderen 18-70. Ikke så mange unge. 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Mor og meget mere

Anpau skriver:

Jeg vil i hvert fald sige 1 kotelet pr. mand og mindst 2 pølser (alt efter størrelse). Hvis I ikke får spist alt, kan det altid smides i fryseren ellers gives til gæsterne - så har de nem aftensmad til dagen efter.

Rigtig god fest 

Jeg tænker bare, at der er ca. 200 g oksefilet til hver - med en hel kotelet og to pølser bliver det meget kød, gør det ikke? Nogle rører måske ikke oksen, men napper en kotelet og to pølser - et vice versa.

Anmeld Citér

30. juni 2015

Mor og meget mere

Sprit25 skriver:

Min kokkekæster messer altid: 250 g kød pr. mand. Så jeg tænker i nærheden af det.

Det er også, hvad jeg har lært, men det er svært, når der er flere slags kød - og folk svineæder ofte kød, når der er grill 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Sprit25

Det er også, hvad jeg har lært, men det er svært, når der er flere slags kød - og folk svineæder ofte kød, når der er grill 

Spurgte ham lige igen. 

Han fik store øjne og sagde det var mere end nok og nu sidder han og mumler et meget langt regnestykke  

Anmeld Citér

30. juni 2015

God-mor

Jeg havde beregnet 2 pølser pr. snude og en halv kotelet pr. snude. Når der også er 200 gram oksefilet er det mere end rigeligt! Der kommer jo også (går jeg udfra) lidt tilbehør til. Tror ikke på at man kan spise mere end det. Og stadig vil der være mad tilbage er jeg sikker på. 

God fødsslsdag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.