Hjælp til garn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.141 visninger
13 svar
2 synes godt om
29. juni 2015

A. Nonymsen

vil gerne hækle et par dejligt bløde sutsko til lillebror der ankommer i december. Har fundet en opskrift der ser rimeligt overskuelig ud, men den er lavet af bomuld. 

Tænker hvis de skal være rigtig hyggelige og varme skal det være noget uld af en art, men ud fra hvad jeg kan se findes der mange slags. Hvilken type uld vil i anbefale til baby fødder? Og er der nogle fysiske butikker hvor man kan købe det, uden det koster en formue?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2015

modesty

A. Nonymsen skriver:

vil gerne hækle et par dejligt bløde sutsko til lillebror der ankommer i december. Har fundet en opskrift der ser rimeligt overskuelig ud, men den er lavet af bomuld. 

Tænker hvis de skal være rigtig hyggelige og varme skal det være noget uld af en art, men ud fra hvad jeg kan se findes der mange slags. Hvilken type uld vil i anbefale til baby fødder? Og er der nogle fysiske butikker hvor man kan købe det, uden det koster en formue?

Jeg købte nogle hjemmestrikkede i alpaca uld på trendsales til min søn da han var nyfødt. De var meget lækre.

Ellers tænker jeg at merino uld måske også kan bruges?

Anmeld Citér

29. juni 2015

A. Nonymsen

modesty skriver:

Jeg købte nogle hjemmestrikkede i alpaca uld på trendsales til min søn da han var nyfødt. De var meget lækre.

Ellers tænker jeg at merino uld måske også kan bruges?

Jeg er meget ny inden for hækling, og har aldrig brugt uld før. Og ville gerne vide hvad jeg skulle gå efter tak for dine bud

har godt hørt om alpaka uld før, ved du om det kan købes i en fysisk butik? 

Anmeld Citér

29. juni 2015

fo82

Altså jeg er jo bomuldstosse. Måske en 8/8 bomuld på en 5 eller 6 nål? 

Anmeld Citér

29. juni 2015

Dinna88

der findes decideret babyuld, som er det blødeste i verden. Det er mit bedste bud de har de i alle fysiske butikker, jeg kender til.

Anmeld Citér

29. juni 2015

A. Nonymsen

fo82 skriver:

Altså jeg er jo bomuldstosse. Måske en 8/8 bomuld på en 5 eller 6 nål? 

Men bliver det blødt?

Anmeld Citér

29. juni 2015

A. Nonymsen

Dinna88 skriver:

der findes decideret babyuld, som er det blødeste i verden. Det er mit bedste bud de har de i alle fysiske butikker, jeg kender til.

Arh ja det lyder jo som et oplagt valg. Det må jeg prøve at kigge efter 

tusind tak

Anmeld Citér

30. juni 2015

lineog4

A. Nonymsen skriver:

Alpaka og hvis du køber drops koster det omkring 20 kr nøglen og det har en lang løbelængde, så du burde kunne få et par futter i en nøgle

Anmeld Citér

30. juni 2015

lineog4

A. Nonymsen skriver:

Jeg er meget ny inden for hækling, og har aldrig brugt uld før. Og ville gerne vide hvad jeg skulle gå efter tak for dine bud

har godt hørt om alpaka uld før, ved du om det kan købes i en fysisk butik? 

Det kan fåes i alle butikker der sælger garn, men der er stor forskel på prisen. Men til et par futter skal du kun bruge et nøgle (max 2) så det bliver ikke dyrt. Jeg ville vælge alpaka før babyudstyr, synes det er så lækkert. 

Anmeld Citér

30. juni 2015

MHB

Jeg synes du skal gå ind i en garnbutik og fortælle hvad det er til og så mærke og se på de forskellige garntyper! Det er jo en videnskab, og jeg tror det er forskelligt hvad man er mest til alt efter hvem man er og hvad det skal bruges til! Og så er det bare så fedt at kunne se og mærke garnet og blive inspireret og fristet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.