Jeg synes det er bedst at vaske og tørretumble stoffet først, da jeg så er sikker på det er krybet det det skal. Du kan enten vælge at sy det hele med ligeud sting og zigzag kanten bagefter eller overlocke det hele sammen undtagen den kan som skal stå åben.
Baby:
DYNE:
70x100cm + 1cm sømrum (71x101cm) skal klippes to gange, derefter sys på de to lange sider og den ene korte. Den åbne ende lægges op 1cm vrang mod vrang. Derefter kan der sættes enten tryklåse eller en lynlås i.
PUDE:
40x40 cm + 1cm sømrum (41x41cm) skal klippes to gange, derefter sys på tre af siderne. Den åbne ende lægges op 1cm vrang mod vrang. Derefter kan der sættes enten tryklåse eller en lynlås i.
Junior:
DYNE:
100x140cm + 1cm sømrum (101x141cm) skal klippes to gange, derefter sys på de to lange sider og den ene korte. Den åbne ende lægges op 1cm vrang mod vrang. Derefter kan der sættes enten tryklåse eller en lynlås i.
PUDE:
40x40 cm + 1cm sømrum (41x41cm) skal klippes to gange, derefter sys på tre af siderne. Den åbne ende lægges op 1cm vrang mod vrang. Derefter kan der sættes enten tryklåse eller en lynlås i.
Voksen:
Gøre ligesom ved de to andre...bare tilpas længde og bredde til dyne og pude
GOD FORNØJELSE
Jeg syer næsten alt sengetøj både til os selv og børnene. Der er ikke så meget at spare når man også i regner tiden, men synes det er rart med noget unikt og man kan kombinere farver og stoffer som man selv lyster.
P
Et fif til at få billige sommerdyner til de små. Køb et vattæppe/sommerdyne i Jysk (140x200cm), så er der enten til to junior dyner (100x140cm) klippes bare over på midten. Eller til 2 babydyner (70x100cm) og 1 junior dyne (100x140cm), den store dyne klippes først over på midten og derefter klippen den ene halvdel over på langs. Eller 4 babydyner (70x100) så deles den store dyne bare i fire dele.
Her er det bedst hvis man kan låne en overlocker og så overlocke alle kanterne.
Anmeld
Citér