Første gang i svømmehal, hvad kan man med baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

939 visninger
9 svar
1 synes godt om
27. juni 2015

ung-mor-2014

Hej

sagen er den at min kæreste og jeg har snakket om vi gerne vil i svømmehal med hende den lille, har læst lidt rundt omkring men synes ikke jeg er blevet klogere på hvad man kan lave med hende, hun er 6 måneder gammel, har aldrig været i svømmehal før, hun elsker vandpjaskeri, og nyder at være i hendes badekar, hun er meget livlig og der skal meget til før hun bliver træt

er der nogle herinde som kan forklare på en meget god måde hvad man kan lave med den lille, og hvordan er det, er der bestemte ting man skal huske, alt sådan noget ville være til kæmpe hjælp

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min er også 6mdr, elsker sit badekar og plasker på livet løs.. Men svømmehal kræver en del tålmodighed med hende. Larmen, varmen osv har hun meget svært ved - og hun er ellers SLET ikke sensitiv på nogen måde.

så vær forberedt på gråd. 

Her kan oplevelsen blive god hvis vi tager afsted på en hverdag (ikke så mange mennesker) og hele tiden har hendes front mod en af os, og husker at smile og vise det er ok. Så er hun kun ked de første 5min og derefter kan hun grine og nyde det vi laver ikke så meget med hende andet end at dyppe op og ned og gå rundt med hende i forskellige positioner. Jeg tør ikke det der med at dykke hende.

Anmeld Citér

27. juni 2015

ung-mor-2014

Mor11 skriver:

Min er også 6mdr, elsker sit badekar og plasker på livet løs.. Men svømmehal kræver en del tålmodighed med hende. Larmen, varmen osv har hun meget svært ved - og hun er ellers SLET ikke sensitiv på nogen måde.

så vær forberedt på gråd. 

Her kan oplevelsen blive god hvis vi tager afsted på en hverdag (ikke så mange mennesker) og hele tiden har hendes front mod en af os, og husker at smile og vise det er ok. Så er hun kun ked de første 5min og derefter kan hun grine og nyde det vi laver ikke så meget med hende andet end at dyppe op og ned og gå rundt med hende i forskellige positioner. Jeg tør ikke det der med at dykke hende.

Ja gråd kunne jeg godt forestille mig, derfor vil vi også helst afsted en dag hvor der ikke er så mange mennesker

dit indlæg giver håb for at selvom hun græder så kan hun godt elske det efter lidt tid, og hvor lyder det fantastisk, men nej jeg ville heller ikke turde det med at dykke, der går sikkert længe inden jeg tør det med hende

Anmeld Citér

27. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
ung-mor-2014 skriver:

Ja gråd kunne jeg godt forestille mig, derfor vil vi også helst afsted en dag hvor der ikke er så mange mennesker

dit indlæg giver håb for at selvom hun græder så kan hun godt elske det efter lidt tid, og hvor lyder det fantastisk, men nej jeg ville heller ikke turde det med at dykke, der går sikkert længe inden jeg tør det med hende

Det er noget med at der er en teknik man skal bruge for at dykke dem, og jeg har aldrig gået til babysvøm med hverken den store eller lille, så jeg aner ikke hvordan og vi lever også fint med at svømme med hovedet over vandet  hehe

Anmeld Citér

27. juni 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Startede med Nr 2 først da hun var 6 måneder :-S sådan rigtig. 

Men bare rummet og omklædningsrum kan være meget så tag det i etaper fx som mål første dag et par minutter i vandet også ud og klæde om. Hvis hun giver udtryk af at være fyldt med indtryk. 

Her gad hun ikke rigtig under vand de første 2 gange. Men havde sut, grin og glad ansigt med i vandet og nu er under vand et hit. Har hørt min. 5 gange under vand når de skal vendes til det. 

Fif hold hende i udstrakt arm. Glad og sig 123 nu el. Dyk træk hende indtil dig tæt så hun kan se og mærke dig. 

Øg evt med et skridt bagud. 

Vores elsker nu fra kanten. Hun sidder og holder i hendes hænder og stille trækker hende ud og ned i vandet. 

De der egg flipp er gode eller alt legetøj i vand er hit :-)

Rigeligt med håndklæder med.   husk omklædning tager på de sidste kræfter og hav mad med evt noget klar hun kan få. 

Anmeld Citér

27. juni 2015

ung-mor-2014

årgang84 skriver:

Startede med Nr 2 først da hun var 6 måneder :-S sådan rigtig. 

Men bare rummet og omklædningsrum kan være meget så tag det i etaper fx som mål første dag et par minutter i vandet også ud og klæde om. Hvis hun giver udtryk af at være fyldt med indtryk. 

Her gad hun ikke rigtig under vand de første 2 gange. Men havde sut, grin og glad ansigt med i vandet og nu er under vand et hit. Har hørt min. 5 gange under vand når de skal vendes til det. 

Fif hold hende i udstrakt arm. Glad og sig 123 nu el. Dyk træk hende indtil dig tæt så hun kan se og mærke dig. 

Øg evt med et skridt bagud. 

Vores elsker nu fra kanten. Hun sidder og holder i hendes hænder og stille trækker hende ud og ned i vandet. 

De der egg flipp er gode eller alt legetøj i vand er hit :-)

Rigeligt med håndklæder med.   husk omklædning tager på de sidste kræfter og hav mad med evt noget klar hun kan få. 

Fantastisk det må jeg huske, tak for de gode råd 

Anmeld Citér

27. juni 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tror, min datter var 2-3 måneder første gang.... Hun elskede det fra starten af, så der behøver ikke være gråd...

Jeg lader hende "svømme", og så lege med legetøjet. Hun har også dykket. Jeg er dog stadigvæk ikke vild med det  

Anmeld Citér

27. juni 2015

ung-mor-2014

Saphiira skriver:

Jeg tror, min datter var 2-3 måneder første gang.... Hun elskede det fra starten af, så der behøver ikke være gråd...

Jeg lader hende "svømme", og så lege med legetøjet. Hun har også dykket. Jeg er dog stadigvæk ikke vild med det  

Ih hvor herligt, legetøj tror jeg også hun vil elske

nej det med at dykke er jeg også lidt ved ikke helt over så det sker den dag vi er klar

Anmeld Citér

27. juni 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
ung-mor-2014 skriver:

Ih hvor herligt, legetøj tror jeg også hun vil elske

nej det med at dykke er jeg også lidt ved ikke helt over så det sker den dag vi er klar

Første gang mln datter dykkede, var det faktisk en anden der gjorde det. En der havde gået til babysvømning. Min datter er heldigvis tryg ved hende, så det gik rigtigt godt  

Men jeg tænker oplevelsen i sig selv, også er nok for den bette. Især første gang

Anmeld Citér

27. juni 2015

ung-mor-2014

Saphiira skriver:

Første gang mln datter dykkede, var det faktisk en anden der gjorde det. En der havde gået til babysvømning. Min datter er heldigvis tryg ved hende, så det gik rigtigt godt  

Men jeg tænker oplevelsen i sig selv, også er nok for den bette. Især første gang

Jeg tror heller ikke det mig der gør det første gang men tiden kommer jo

ja oplevelsen i sig selv er jo enorm den første gang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.