HF enkelt fag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.139 visninger
17 svar
4 synes godt om
26. juni 2015

Benjamins'mor

Jeg kunne ikke lige finde en mere passende kategori. 

Jeg ville søge ind på pædagogisk assistent uddannelsen, men er "blevet i tvivl" og overvejer at søge ind på pædagog seminariet i stedet, MEN, jeg har ikke nogen gymnasiel uddannelse eller de adgangsgivende fag. Er det noget med at man kan tage de 4-5 fag på HF enkelt fag? Eller skal man tage en hel HF først? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Spirrevip

Benjamins'mor skriver:

Jeg ville søge ind på pædagogisk assistent uddannelsen, men er "blevet i tvivl" og overvejer at søge ind på pædagog seminariet i stedet, MEN, jeg har ikke nogen gymnasiel uddannelse eller de adgangsgivende fag. Er det noget med at man kan tage de 4-5 fag på HF enkelt fag? Eller skal man tage en hel HF først? 

Der er evt. pædagogpakken på VUC. Den varer et år, og kan give adgang til seminaret 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Spirrevip

Benjamins'mor skriver:

Og jeg ville fraråde dig pædagogisk assistent. Jeg har selv overvejet den, men i forbindelse med praktikker i forskellige børnehaver, har jeg fået at vide at der simpelthen ikke er arbejde til dem. De koster næsten det samme som en "rigtig" pædagog, men de må ikke det halve. Desværre 

Anmeld Citér

26. juni 2015

esioul

Benjamins'mor skriver:

Der er pædagog fagpakken på VUC, den giver adgang til seminaret. 

Dansk (a niveau) Engelsk (b niveau) samfundsfag (c niveau) og psykologi (c niveau) 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Benjamins'mor

Spirrevip skriver:

Og jeg ville fraråde dig pædagogisk assistent. Jeg har selv overvejet den, men i forbindelse med praktikker i forskellige børnehaver, har jeg fået at vide at der simpelthen ikke er arbejde til dem. De koster næsten det samme som en "rigtig" pædagog, men de må ikke det halve. Desværre 

Også det jeg har hørt. 

Og så det at man må mere som "rigtig" pædagog. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Benjamins'mor

Spirrevip skriver:

Der er evt. pædagogpakken på VUC. Den varer et år, og kan give adgang til seminaret 

Den har jeg aldrig hørt om, men den vil jeg kigge lidt nærmere på. Tak for svar.

Anmeld Citér

29. juni 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Benjamins'mor skriver:

Den har jeg aldrig hørt om, men den vil jeg kigge lidt nærmere på. Tak for svar.

jeg ved ikke om du har fundet en løsning endnu - og hvor stor selv disciplin du har - men der er fjernundervisning fra VUC...

jeg har selv søgt ind på uddannelse fra januar, men jeg manglede nogle fag på C niveau, så nu skal jeg fra aug til nytår gå på fjernundervisning fra VUC på Fyn - selvom jeg bor på Bornholm... Det bliver sådan at min(e) lærer(e) kontakter mig i august og så aftaler vi en arbejdsplan og så skal jeg sidde herhjemme og lave opgaverne og sende dem til læreren/lærerne eller aflevere Skype/telefon og så rejse derover til eksamen...

Anmeld Citér

29. juni 2015

Krussedulle

Benjamins'mor skriver:

Du kan sagtens nøjes med enkeltfag se evt på ug.dk hvilke fag det drejer sig om  

Derudover skal man have min 8 mdrs erhvervserfaring, men her tæller barsel også.

Anmeld Citér

29. juni 2015

Benjamins'mor

Ms.Sunshine skriver:

jeg ved ikke om du har fundet en løsning endnu - og hvor stor selv disciplin du har - men der er fjernundervisning fra VUC...

jeg har selv søgt ind på uddannelse fra januar, men jeg manglede nogle fag på C niveau, så nu skal jeg fra aug til nytår gå på fjernundervisning fra VUC på Fyn - selvom jeg bor på Bornholm... Det bliver sådan at min(e) lærer(e) kontakter mig i august og så aftaler vi en arbejdsplan og så skal jeg sidde herhjemme og lave opgaverne og sende dem til læreren/lærerne eller aflevere Skype/telefon og så rejse derover til eksamen...

Jeg har taget 10. klasse på fjernstudie og gør det aldrig igen, der duer jeg bedre til at sidde i en klasse og kunne snakke med en lære hvis jeg er i tvivl om noget. 

Anmeld Citér

29. juni 2015

Benjamins'mor

Krussedulle skriver:

Du kan sagtens nøjes med enkeltfag se evt på ug.dk hvilke fag det drejer sig om  

Derudover skal man have min 8 mdrs erhvervserfaring, men her tæller barsel også.

Tæller barsel? 

Jeg har været på barsel 2 gange, været i praktik i dagpleje og børnehave og har gået 40 uger på social og sundhedskolen grundforløb. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.