Nyuddannet jobansøger og 32 uger henne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.581 visninger
11 svar
10 synes godt om
26. juni 2015

Hike

Jeg er netop blevet uddannet som pædagog (YAY! )

Jeg er 32 uger henne og skulle, hvis jeg var i job, sådan set gå på barsel i dag. Men det er jeg ikke, og der skal derfor søges job i de næste 2-4 uger (alt efter om de fritager mig for jobsøgning med 6 uger til termin)

Jeg har fået at vide at jeg hverken i min ansøgning eller i mit CV må skrive at jeg er gravid, derudover skal jeg vise mine jobansøgninger til min A-kasse, så synes ikke bare jeg kan lave dem korte og uinteressante.. 

Én ting er at jeg synes det er spild af alles tid, en anden er, at sådan er reglerne nu engang, og så kan jeg lige så godt øve mig i at skrive nogle gode ansøgninger 

Måske nogle af jer har stået i situationen, og kender svaret, på mit spørgsmål:

Hvis jeg bliver ringet op og kaldt til samtale, må jeg så sige telefonen at jeg er gravid? Eller kan jeg også miste dagpengeretten ved det?

Jeg tænker at arbejdspladsen, kunne hive en anden og mere kvalificeret til jobsamtale, end at jeg dukker op med kæmpe mave, og meddeler dem at jeg desværre ikke kan arbejde før jeg er tilbage fra barsel om et år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Sprit25

De behøver jo ikke vide du siger det 

Anmeld Citér

26. juni 2015

Bshizzle

Kan ikke svaret på dit spørgsmål.. 

Men om du siger du er gravid i telefonen eller under samtalen face to face er vel det samme? 

De er jo nok ikke i tvivl når de ser maven.. 

Personligt... Så ville jeg ha bedre samvittighed ved at sige det direkte til dem hvis de kontakter mig pr telefon. 

Anmeld Citér

26. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ej hvor vildt at du kan miste dagpengeretten...

iøvrigt stort tillykke med uddannelsen