Når navnet er blevet stjålet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man tillade sig dette?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.062 visninger
14 svar
12 synes godt om
25. juni 2015

Spirrevip

Hej tøser.

Dette er et spørgsmål jeg stiller for en veninde

Hvis man har fået "stjålet" sit yndlings drengenavn, af mandens moster kan man så tillade sig, at selv navngive sit barn næsten det samme? Venindens mands moster har fået en søn som hedder Tristan, men de havde selv tænkt sig at navngive deres søn Tristhan eller Thristan.  De er nu meget i tvivl om, om de skal opgive navnet eller hvad de skal gøre. De ses kun med dem til fælles familiefødselsdage...

Jeg er også selv lidt i vildrede 

EDIT: Spørgsmålet er selvfølgelig om man kan tillade sig at give barnet næsten samme navn som mosterens søn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2015

modesty

Spirrevip skriver:

Hej tøser.

Hvis man har fået "stjålet" sit yndlings drengenavn, af mandens moster kan man så tillade sig, at selv navngive sit barn næsten det samme? Venindens mands moster har fået en søn som hedder Tristan, men de havde selv tænkt sig at navngive deres søn Tristhan eller Thristan.  De er nu meget i tvivl om, om de skal opgive navnet eller hvad de skal gøre. De ses kun med dem til fælles familiefødselsdage...

EDIT: Spørgsmålet er selvfølgelig om man kan tillade sig at give barnet næsten samme navn som mosterens søn.

Hvordan mener du stjålet? Har mosteren vidst at de ville kalde deres barn Tristan, eller er det et tilfælde?

Anmeld Citér

25. juni 2015

Spirrevip

modesty skriver:

Hvordan mener du stjålet? Har mosteren vidst at de ville kalde deres barn Tristan, eller er det et tilfælde?

Det er måske stjålet i gåseøjne. De har snakket med mosteren om netop det navn, fordi de var SÅ forelskede i det, og pludselig hed mosterens søn det. Hun havde termin 2 måneder før dem. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

TNBC

Spirrevip skriver:

Hej tøser.

Jeg tænker også, har din veninde fortalt sin moster at det var det navn de snakkede om, for hvis ikke, har mosteren ikke stjålet navnet, men bare valgt et navn hun elskede.

Jeg hedder faktisk det samme som min onkels datter(min kusine), hun er dog noget ældre end mig, og jeg har aldrig kendt hende, så det har aldrig været mærkeligt, før nu, hvor jeg skal forklare hvem jeg er når jeg ringer til min onkel, så han ved det ikke er hans datter, men hans niece.

Anmeld Citér

25. juni 2015

Mussepigen4

Det er sjovt. Det skal min søn også hedde. Jeg har også en veninde, som også vil kalde sin søn det. Har talt om det i maaaange år. Lige som jeg har haft et pigenavn siden jeg var 4 år selv. Da jeg sagde min søn skulle hedde det, så sagde hun, at det skulle hendes også. og må jo tro på, at hun ikke siger det for at stjæle det fra mig, men fordi hun selv også havde det sådan med navnet inden jeg sagde det. Blev helt vemodig. Havde håbet jeg kunne få det for mig selv. Er så gravid med min søn. Hun er ikke gravid. Men må jo lære at leve med det, hvis hun også kalder ham det. Det er bare et no go for mig at folk stjæler mine børnenavne, men jeg kan jo ikke få beviser på, at hun ikke havde det sådan før jeg sagde det, eftersom jeg fortalte hende det først.  

Anmeld Citér

25. juni 2015

Spirrevip

Yurie skriver:

Jeg tænker også, har din veninde fortalt sin moster at det var det navn de snakkede om, for hvis ikke, har mosteren ikke stjålet navnet, men bare valgt et navn hun elskede.

Jeg hedder faktisk det samme som min onkels datter(min kusine), hun er dog noget ældre end mig, og jeg har aldrig kendt hende, så det har aldrig været mærkeligt, før nu, hvor jeg skal forklare hvem jeg er når jeg ringer til min onkel, så han ved det ikke er hans datter, men hans niece.

Som skrevet, så havde de snakket med mosteren om navnet. Det er også derfor at de er så ked af det. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Julemusen

Det er da lige meget om hendes søn og nevø, må det være, har samme navn. Min svoger hedder det samme som hans fætter som er jævnaldrende og min svigerfar hedder det samme som sin farbror. Jeg har planer om at hvis vi får en søn mere, så skal han hedde Nicholas selvom hans fætter hedder Nichlas. De to navne er meget ens og min svigermor bliver ikke glad for det. Men det er forældrene der vælger navn. ��

Anmeld Citér

25. juni 2015

klmf

De skal da bare kalde deres søn det de vil

. Og så droppe at være kede af det, de har ikke ejerskab over det navn og det har mosteren heller ikke. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

Diosa85

Spirrevip skriver:

Hej tøser.

Ja det kan man godt tillade sig. Man har ikke patent på et navn. 

Anmeld Citér

25. juni 2015

JJP

Spirrevip skriver:

Hej tøser.

Altså jeg har oplevet det samme. Min fætter og hans kæreste kunne ikke finde et pige navn,   og hun spurgte hvad jeg havde af navne både pige og drenge navne. Fortalte at drenge navne havde jeg maaange  af men  havde kun ÉT pige navn. Dette navn er efter en tæt veninde fra usa og derfor skulle min pige hedde dette Og bum 3 mdr. Senere sender de invitation til barnedåben ud og hun har stjålet mit navn  var virkelig ulykkelig. Er stadig rigtig ked af det. Men jeg ville personligt ikke bruge navnet nu selvom vi også kun ses 1-2  gange årligt.. men øv hvor er det ærgeligt !! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.