Forælder overlov?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
1 svar
0 synes godt om
25. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej alle, jeg har nogen spørgsmål mht forælder overlov når man bor sammen med en der studer? 

Ødet er sådan at jeg har termin her om små 5 uger, jeg er studerende og herlige nu sommerferie og her pr. D.1 starter jeg på barsel. Jeg få SU barsel i 12 måneder.

Nu er spørgsmålet så hvordan står det til med min mand.

Han er i flexjob og har fået at vide han via overenskomsten har 4 uger barsel. Men hvad med de 32 uger vi kan dele mellem os? Har han også ret til dem eller hvordan? 

Vi har læst os døde inde på borger.dk man har stadig ikke funder hovde og hale i det.

nu er min tanke at der nok sidder nogen der ude som kommer forbi her og er helt inde i systemet og kan reglene i søvne. 

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2015

SPJ85

Hvis du ikke har et arbejde, hvor du ønsker at bruge nogen af de 32 ugers forældremyndighed, har din mand ret til at holde 32 uger. SU og barsel er to forskellige systemer, så du kan holde dine 12 måneders fri med su-klip samtidig med at din kæreste holder sine 32+2 uger.

At han har ret til 4 ugers barsel betyder muligvis, at han har ret til 4 uger med løn. Dvs. at de resterende uger bliver på dagpenge på grundlag af det antal timer han arbejder om ugen. Ved ikke lige hvordan det fungerer med flexjob her - der må i nok spørge i 'systemet' eller fagforening.

Vær dog opmærksom på, at din kæreste skal melde at han holder barsel et stykke tid iden den begynder, kan ikke lige huske hvor længe det er..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.