Abortus Habitualis - er der andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.155 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juni 2015

Købmagerkonen

Hej allesammen

Min 3. graviditet på 2 år er lige endt i en MA og jeg var på Rigshospitalet for at få det fjernet i går. Nu er jeg så blevet henvist til deres Abortus Habitualis enhed - jeg skal bare lige have foretaget en vandscanning før jeg bliver indkaldt.

Jeg er lettet over at der nu bliver taget hånd om vores "problem", men er samtidig også usikker på hvad der skal ske fremover. Er der nogen herinde der har været igennem et forløb derinde eller kender noget til det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg kender intet til det, men vil ikke gå uden en kæmpe stor krammer

Har fuldt dig lidt på sidelinjen og ved at det var et længe ønsket ønskebarn. Det gør mig rigtig ondt at høre at det heller ikke gik godt denne gang

Anmeld Citér

25. juni 2015

Manna

Århhh hvor er jeg ked af at læse det. Men også positivt at det nu bliver udredt. Har desværre ingen erfaring.

kram

Anmeld Citér

25. juni 2015

Købmagerkonen

SDD skriver:

Jeg kender intet til det, men vil ikke gå uden en kæmpe stor krammer

Har fuldt dig lidt på sidelinjen og ved at det var et længe ønsket ønskebarn. Det gør mig rigtig ondt at høre at det heller ikke gik godt denne gang

Årh tusind tak!

Det er så nemt at føle sig alene i hele dette baby-making-cirkus, og der hjælper det altid med et virtuelt kram

Det var (og er) virkelig et ønskebarn, og jeg håber det forløb vi nu skal igennem munder ud i en succeshistorie

Anmeld Citér

25. juni 2015

Købmagerkonen

Manna skriver:

Århhh hvor er jeg ked af at læse det. Men også positivt at det nu bliver udredt. Har desværre ingen erfaring.

kram

Tusind tak Ja, jeg kan også mærke jeg er gladere (hvis man overhovedet kan være det?) end ved sidste MA fordi jeg nu ved vi kan få noget hjælp. Det giver håb!

Anmeld Citér

25. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
FruOlsen skriver:

Årh tusind tak!

Det er så nemt at føle sig alene i hele dette baby-making-cirkus, og der hjælper det altid med et virtuelt kram

Det var (og er) virkelig et ønskebarn, og jeg håber det forløb vi nu skal igennem munder ud i en succeshistorie

Ja lad os håbe at der findes lidt svar forude

Jeg ønsker for jer at I snart får jeres ønskebaby

Anmeld Citér

26. juni 2015

DBM

Jeg har selv haft 5 aborter, og er blevet udredt på Rigshospitalet.
Du kan sagtens indkaldes til infomøde uden at have fået lavet vandscanning. Jeg fik den først lavet mellem 1. og 2. samtale, fordi jeg blev gravid inden, men det holdt så heller ikke… Men det var i hvert fald ikke noget problem.
Så vidt jeg ved har der næsten lige været infomøde denne her måned, så du kan alligevel nok godt nå at få den lavet inden  
Hvis du har nogle spørgsmål, kan du bare spørge. 
Ellers så var jeg glad for:
https://patientnetvaerk.sundhed.dk/gentagneaborter/default.aspx

Anmeld Citér

26. juni 2015

Becks

FruOlsen skriver:

Hej allesammen

Min 3. graviditet på 2 år er lige endt i en MA og jeg var på Rigshospitalet for at få det fjernet i går. Nu er jeg så blevet henvist til deres Abortus Habitualis enhed - jeg skal bare lige have foretaget en vandscanning før jeg bliver indkaldt.

Jeg er lettet over at der nu bliver taget hånd om vores "problem", men er samtidig også usikker på hvad der skal ske fremover. Er der nogen herinde der har været igennem et forløb derinde eller kender noget til det?

Jeg går på HAB :)

Blev udredt sidste sommer og startede så IVF op, i maj.. Er nu gravid, 8+3.. Indtil videre ser det fornuftigt ud :) Jeg er igennem TLC (Tender Love And Care) Da der ikke var nogen medicinsk grund, som sådan, der gjorde jeg aborterede hele tiden.. De har i denne graviditet, dog fundet ud af at jeg ikke danner nok progesteron selv, og er derfor øget i stikpiller..

Næste infomøde er vidst til September, så der er god tid til din vandscanning...

De er så fantastiske og rigtig søde derinde...

Der er en gruppe på fb. "HAB gruppen :-)"

Hvis du ikke kan finde den, så smid mig en PB. herinde

Anmeld Citér

26. juni 2015

Købmagerkonen

DBM skriver:

Jeg har selv haft 5 aborter, og er blevet udredt på Rigshospitalet.
Du kan sagtens indkaldes til infomøde uden at have fået lavet vandscanning. Jeg fik den først lavet mellem 1. og 2. samtale, fordi jeg blev gravid inden, men det holdt så heller ikke… Men det var i hvert fald ikke noget problem.
Så vidt jeg ved har der næsten lige været infomøde denne her måned, så du kan alligevel nok godt nå at få den lavet inden  
Hvis du har nogle spørgsmål, kan du bare spørge. 
Ellers så var jeg glad for:
https://patientnetvaerk.sundhed.dk/gentagneaborter/default.aspx

Tusind tak

Jeg fandt også den side, men da den så lidt "død" ud fandt jeg frem til en hemmelig facebookgruppe jeg er blevet medlem af i stedet.

Øv, at jeg lige gik glip af info-mødet, men så må jeg jo vente lidt længere og ja, så har jeg i hvert fald tid til at få lavet vandscanning.

Har du fået børn efter du blev udredt derinde?

Anmeld Citér

26. juni 2015

Købmagerkonen

Becks skriver:

Jeg går på HAB :)

Blev udredt sidste sommer og startede så IVF op, i maj.. Er nu gravid, 8+3.. Indtil videre ser det fornuftigt ud :) Jeg er igennem TLC (Tender Love And Care) Da der ikke var nogen medicinsk grund, som sådan, der gjorde jeg aborterede hele tiden.. De har i denne graviditet, dog fundet ud af at jeg ikke danner nok progesteron selv, og er derfor øget i stikpiller..

Næste infomøde er vidst til September, så der er god tid til din vandscanning...

De er så fantastiske og rigtig søde derinde...

Der er en gruppe på fb. "HAB gruppen :-)"

Hvis du ikke kan finde den, så smid mig en PB. herinde

Tusind tak

Jeg fandt frem til fb-gruppen via en patientnetværksgruppe, så jeg blev medlem i går. Det er rart at kunne trække på andres erfaringer når man er helt ny i det.

Stort tillykke med graviditeten, jeg krydser virkelig fingre for at det lykkes for dig denne gang! ...og så ses vi måske på facebook

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.