Jeg tillader mig at blande mig i debatten, som stifter af Olívy. Jeg er selv meget hysterisk omkring alt til babyer - og jeg forstår derfor også jeres skepsis. Jeg vil forsøge at afmystificere den skepsis, der hersker her i tråden. Jeg håber ikke, I vil opfatte det som en salgstale - det er det ikke ment som.
Produktet indeholder lige knap 99% olivenolie og en mild kalkopløsning. Produktet indeholder hverken parfume, parabener, aluminium eller konserveringsmidler. Det resterende indhold (mindre end 1,5%) er stabilisator og antioxidanter, som er nødvendigt for at undgå, at produktet skiller og for at sikre produktets holdbarhed herunder undgå bakteriedannelse. Koncentrationerne er holdt på et absolut minimum og er helt uskadelige. Produktet er dermatologisk testet, og der er ingen bivirkninger overhovedet ved anvendelse flere gange daglig hverken på spædbørn, babyer, børn eller voksne.
Det anbefales at produktet bruges ved hvert bleskift, hvis man vil sikre den optimale effekt og en hud i bleområdet, som på resten af kroppen. Dels renser produktet bedre end vand (det er kalken, der renser). Dels danner olivenolien en beskyttende hinde, som sikrer, at barnet bevarer den naturlige positive fugt fra huden og samtidig holder fugten fra bleen væk fra huden. Det er det eneste produkt i Danmark, der både renser, plejer og forebygger rødme og irritationer, som nemt opstår hos et blebarn. Man slipper for at behandle.
Vi anbefaler, at man fjerner afføring med vand før man renser med Olívy, denne anbefaling er udelukkende for at undgå et unødvendigt spild af produktet. Man får nemlig helt samme effekt, hvis man fjerner afføring med vand først og så renser efter med Olívy. Produktet renser bedre end vand, så man ville godt bruge det til at rense afføring, men det mener vi altså er et unødvendigt spild. (Vi ønsker ikke, at der bruges unødvendige mængder af produktet, men kun det, der er nødvendigt for at sikre en ren og sund babynumse)
Flere jordemødre og sundhedsplejersker er begyndt at anbefale produktet ved hvert bleskift.
I er velkomne til at skrive til mig direkte på info@olivy.dk, hvis I har spørgsmål.