I korte træk, husker I nok min tidligere tråd om migræne og kost, min mands 4 ugers nedtrapning/udtrapning af hans migræne medicin, pga over forbrug.
Nu er de 4 uger gået, vi har idag været hos neurologen til samtale om hvordan det er gået.. Min mand fik ros, han har taget 5 migræne piller på 4 uger, hvor han normalt ville være på 2 stk dagligt...
Han har haft optakt til migræne dagligt i 4 ugers perioden, nogle af dagene var anfaldene rigtig slemme... Udover det, fjernede vi slik, Chips, kager, sodavand osv og byttede det ud med frugt...
Det er gået overrasket godt.. Når han prøvede at spise noget slik osv, udløste det et anfald senere og andre gange først dagen efter...
Idag blev der aftalt med neurologen, at han starter op på Topiramat som forebyggende, dette skal foregå over 8 uger med at trappe op i det.. Hvis der skulle ske at komme bivirkninger, så skal han trappe ned til tidligere dosis..
Neurologen er fantastisk, han tager sine patienter seriøst og roser dem for deres arbejde... Må indrømme, det er den første neurolog jeg har mødt, som er sådan.. Det er skønt...
Neurologen sagde idag, at nu arbejder vi hen imod, at finde et forebyggende præparat som kan hjælpe, måske skal han prøve en eller to andre præparater som måske har effekt.. Vi krydser og håber, at nuværende præparat har god effekt.. Nu handler det om, at min mand gerne på et tidspunkt, skulle komme ned på 2 migræne anfald årligt, i stedet for flere gange om ugen og andre gange kan det være flere gange om dagen...
I løbet af de 4 uger, fik min mand akupunktur en gang ugentligt, med god effekt samme dag...
Migræne pillerne som han altid har taget, må han gerne tage stadigvæk, når det virkelig er et slemt anfald, hvor det forebyggende ikke har nogen virkning..
Så det hele er meget spændende...
Vil bare lige opdatere, da der nok er nogen som følger med... 
Fortsat god aften til alle...