Mad til fryseren efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.944 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. juni 2015

Mrsopsand

Er det noget mange bruger?

Min mor bliver ved med at foreslå at vi skal lave retter til fryseren så vi har nem mad til efter fødslen. Jeg ved bare ikke om det er besværet værd. Vi har kun en lille del af køleskabet som fryser så vi har ikke super meget plads. 

Min mand har en måneds barsel og kan godt lave mad så ved ikke om det er nødvendigt at ha en hel masse i fryseren. 

Hvad er jeres erfaringer? Og hvad ville I lave hvis det var?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

betski

Mrsopsand skriver:

Er det noget mange bruger?

Min mor bliver ved med at foreslå at vi skal lave retter til fryseren så vi har nem mad til efter fødslen. Jeg ved bare ikke om det er besværet værd. Vi har kun en lille del af køleskabet som fryser så vi har ikke super meget plads. 

Min mand har en måneds barsel og kan godt lave mad så ved ikke om det er nødvendigt at ha en hel masse i fryseren. 

Hvad er jeres erfaringer? Og hvad ville I lave hvis det var?

Jeg elsker når jeg får taget mig tid til at lave mad til fryseren. Det er nemt på en travl hverdag og tænker bestemt jeg ville lave en masse til når jeg har født

Jeg laver blandt andet:

Tærter - flere forskellige.. Bager dem halvt færdig og fryser dem ned.

Kødsovs (bruges til f.eks. lasagne og pasta og kødsovs)

Kødboller til boller i karry

Frikadeller

Suppe + kødboller + melboller

Anmeld Citér

24. juni 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Det er guld værd hvis du får et besværligt barn - søvnmangel og skrigeri slider på overskuddet, vi endte med nærmest at leve af fastfood ved vores første. Hvis man har flere børn kan det også knibe med tiden.

men hvis det er jeres første, er det jo svær at vide hvad der sker - måske får I en dejlig nem en.

Anmeld Citér

24. juni 2015

MoarMoar

Jeg havde lavet 5 lasagner og lagt i fryseren inden jeg fødte. Jeg havde også lavede en masse suppe, som var kommet i fryseren. 

Jeg synes det var rigtig dejligt at have mulighed for at tage lidt mad op. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Mrsopsand

Jeg tænker bare at vi ikke har plads i fryseren til mad til mere end en uge eller sådan, så ved ikke om det kan betale sig.

Anmeld Citér

24. juni 2015

KomSåBaby!

Jeg havde lavet et par omgange kødsovs og nogle omgange kylling i karry - puttet det i fryseposer, så fylder det ikke så meget.. 

Vi havde/har et forholdsvist nemt barn, men man er stadigvæk drænet og det hele er nyt - så for os var det hvert fald skønt, og super nemt! Derudover behøver man så heller ikke lige bekymre sig om indkøb til mad.. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi lavede ikke selv noget, udover et par kager til barselsbesøgene efter fødslen.

men min mor lavede 28 retter som hun opbevarede i deres fryser. Det var deres barselsgave til os. Koteletter i tomatsovs, boller i karry, pasta og kødsovs, hakkebøffer i sovs, og ... Ja kan ikke huske resten. Men det var så(!) dejligt at kunne sige at hun lige skulle tage en ret op(altså en ret hvor der er til to). Vores datter kunne vi stort set ikke lægge fra os de første mange uger uden hun skreg. Så især det at kunne spise aftensmad uden at skulle kæmpe for selve madlavningen var dejlig.

Vi har desuden pesto i isterningestykker i fryseren jævnligt. Vende det i pasta med en stegt kyllingefilet skåret i stykker samt lidt grøntsager, det er bare dejlig nemt

Men ja vil anbefale jer bare at have lidt frosset ned.

lav lidt ekstra når I laver aftensmad. Frys resten ned. 

Når ja, min mor frøs det ned i sådan nogle bakker ligesom leverpostej. Når vi selv fryser ned gør vi det i fryseposer.

Anmeld Citér

24. juni 2015

snuskesmor

Vi tænkte som dig men lavede alligevel. Og var så glade for det - så kunde vi stirre uafbrudt på baby :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.