Uopdragne eller er jeg sart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.510 visninger
25 svar
61 synes godt om
24. juni 2015

MorDk

Jeg var til et arrangement igår og blev noget "forarget" da desserten blev serveret. Planen var at børnene skulle have først. Jeg tager mine unger med op til is-baren hvor der var "ta' selv" Vi stillede os pænt i kø men resten af ungerne styrtede hen til bordet og "splittede" det hele ad  Min søn stod med store øjne og glemte helt hvilken slags is han ville have...  Jeg var SÅ tæt på at sige noget... men holdt mund og ventede på at det drev over. Børnene har været mellem 5-11 år. Der var én dame der kommenterede det... "ja sådan er børn jo" Øhhhm NEJ! ikke efter mit hovede ihvertfald. Det handler om opdragelse. Hvad mener I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

Frk.S

Jeg er enig med dig.

Hvorfor skal de ikke allerede lære at stå i kø nu? Det kan min datter på ikke engang 4 altså også sagtens finde ud af. 

Men ja, damen havde nok ret - sådan er børn jo (hvis de ikke lærer andet!!!) 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Så svært er det altså ikke at lære sine børn at stå i kø og vente på deres tur!

Anmeld Citér

24. juni 2015

Annemette07

MorDk skriver:

Jeg var til et arrangement igår og blev noget "forarget" da desserten blev serveret. Planen var at børnene skulle have først. Jeg tager mine unger med op til is-baren hvor der var "ta' selv" Vi stillede os pænt i kø men resten af ungerne styrtede hen til bordet og "splittede" det hele ad  Min søn stod med store øjne og glemte helt hvilken slags is han ville have...  Jeg var SÅ tæt på at sige noget... men holdt mund og ventede på at det drev over. Børnene har været mellem 5-11 år. Der var én dame der kommenterede det... "ja sådan er børn jo" Øhhhm NEJ! ikke efter mit hovede ihvertfald. Det handler om opdragelse. Hvad mener I?

Det er jeg enig med dig i. Havde kunne forstå hvis de havde været noget mindre, men som forældre mener jeg at man lige burde tage fat i barnet og sige det ikke er okay, og at de skal vente til det bliver deres tur, men alle er jo forskellige :-)

Anmeld Citér

24. juni 2015

MorDk

Jeg stod bare og krummede tær' 

Anmeld Citér

24. juni 2015

God-mor

MorDk skriver:

Er enig med dig, og du kunne sagtens have åbnet munden og sagt noget, nu deres forældre åbenbart ikke sagde noget. Børn skal lærer de sociale spilleregler og hver du bare rigtig glad og stolt over at dine børn kender dem. Det andet er at gøre dem en bjørnetjeneste. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

2721

Det er svært, for det er jo kun et øjebliks billed af disse børn.

min søn ville ikke få lov at opføre sig sådan og jeg ville nok også selv tænke mit, men igen børn er børn og til familie komsammen i min familie har tøjlerne altid været mere løse med de var til hverdag. Alle vi børn var tætte og vores forældre lod os ligesom selv styre det. Skal ikke kunne sige om vi ville have fremstået som en flok sultne gribbe i ny og næ. Men jeg ved da at vi alle hver og en kendte og kender til at stå i kø og vente på vores tur

Anmeld Citér

24. juni 2015

Fremad

Uopdragen...... 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Synes ordet uopdragen er et lidt voldsomt ord i denne sammenhæng, tror at de fleste af vores unger på et tidspunkt gør et eller andet, der virker forkert på andre uden af de er uopdragne

Anmeld Citér

24. juni 2015

CaWi

Kan godt forstå dig, synes virkelig at mange børn ikke lære at vente på det bliver deres tur.

Vi oplevede det konstant til gymnastik.  Jeg sagde pænt til min dreng, at nu skal vi lige vente på det bliver din tur. Og jeg sagde det så højt at de andre voksne kunne høre det. Alligevel masede deres børn sig frem i køen, uden at blive irettesat af deres forældre. 

Når det er sagt, så er børn "anderledes" nårde voksne ikke er tæt på. Tænker her at hvis du som den eeneste voksen har stået med sine børn i hånden, mens de andre børn fræser rundt og deres forældre sidder tilbage ved bordene, ja så kan det nok kun gå lidt galt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.