Erfaringer med planlagt kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.728 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. juni 2015

Cillepop

Hej :-) 

keg er 34+2. Og har en baby der endnu ikke har vendt sig. Jeg er ret meget i tvivl om jeg vil prøve vendingsforsøg. For synes det virker ret voldsomt, og med en succesrate på 50 procent, ved jeh ikke helt om jeg vil udsætte ham for det. 

Meb jer, der har fået planlagt kejsersnit, hvordan var det? Fik i baby op på brystet bagefter, mens i blev lukket sammen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

fruD

Jeg fik pks i januar (fik hyperakut i 2011). Det foregik helt stille og roligt denne gang. Der var god stemning på stuen og jeg valgte hud-mod-hud. Dvs baby kom ud og direkte op på mig. Det var så fantastisk. Min mand tog billeder undervejs.  Jeg var forholdsvis hurtig på benene igen (3-4 timer) og havde ikke de store smerter. Jeg har ingen erfaring med vendingsforsøg. Pøj pøj med det hele.

Anmeld Citér

24. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Cillepop skriver:

Hej :-) 

keg er 34+2. Og har en baby der endnu ikke har vendt sig. Jeg er ret meget i tvivl om jeg vil prøve vendingsforsøg. For synes det virker ret voldsomt, og med en succesrate på 50 procent, ved jeh ikke helt om jeg vil udsætte ham for det. 

Meb jer, der har fået planlagt kejsersnit, hvordan var det? Fik i baby op på brystet bagefter, mens i blev lukket sammen? 

er kan kun tale positivt om planlagt ks.

jeg har ikke fået barnet op til mig. Da de ofte sluger noget fostervand og skal suges.

men når det er gjort fik manden baby og sad så jeg kunne se. Fik slf ham af se kort lige da han kom ud.

efter jeg var syet sammen fik jeg ham over til mig at ligge.

skal om 12 dage have endnu et planlagt ks. Og vi glæder os. Det er en fantastisk oplevelse

Anmeld Citér

24. juni 2015

Frk.S

Jeg fik et PKS for snart et år siden (hud til hud - hvor baby kommer direkte op på brystet, hvis omstændighederne tillader det).

Det var en rigtig god oplevelse - og fantastisk at få hende op på brystet med det samme (jeg havde et AKS i "bagagen" - som bestemt ikke var en rar oplevelse, med en datter der var skidt, og som jeg først så efter 4 timer, og først fik i armene dagen efter .) 

Jeg vil dog sige, at din baby sagtens kan nå at vende sig endnu. Min nr. 2 vendte sige først sent (og det blev til PKS af andre grunde).

Anmeld Citér

24. juni 2015

Cillepop

Det lyder som nogle gode erfaringer! Tak for dem :-) 

hvornår har i fået det lavet? Og skal man egentlig være fastende? 

Frk. S ift at han kan nå det endnu. Ja det kan han, men de kan vist også vende sig senere når det er anden gang. Fordi livmoderen er meget elastisk. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

wilfa

Hej 

jeg fik pks i februar 2012, og fik kun lige se og give min datter et lille kys på kinden før de tog hende med ind i et varmere rum, der fik farmand komme med, så han tog en masse billeder og fik klippe navlestrengen ordentlig til. Efter jeg var syet sammen, fik jeg hende på armen og vi trillede op på opvågningen. Der var vi i 2 timer, sammen med farmand, og fik lidt mad, kom lidt i gang med at amme og bare vente til man fik førligheden tilbage i benene de vejede og målte hende der så jeg fik være med til det. Der havde jeg en smertepumpe, og når jeg kom på mit rum igen var det i pilleform. Jeg var oppe at gå 3-4 timer efter.

Jeg mener jeg kunde spise til midnat aftenen før, og drikke til kl. 6 om morgenen. Fik nogle piller og noget væske, som skulle stille kvalmen/sulten mener jeg det var. Jeg var nr. 2 på listen den dagen, men pga. et haste kejsersnit kom vi først til kl. 13, så man var meget sulten der  

jeg syntes det var en rigtig god oplevelse, vi var på Skejby.

Anmeld Citér

24. juni 2015

fruD

Jeg var 39+2 da jeg fik lavet mit pks. Og var fastende fra midnat. Kl. 6 drak jeg to glas saft og tog de piller jeg skulle. Jeg skulle møde på sygehuset kl. 7.15 og hun er født kl. 8.41. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.