Hundeproblem suk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.088 visninger
15 svar
17 synes godt om
23. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg søger lidt hjælp her, da vi føler vi har prøvet alt efterhånden. 

Vi har for ca 8 mdr siden taget to tæver til os, pga. deres tidligere ejere ikke gad/kunne have dem mere (de var begge halvandet år da de kom og er søstre). De er utroligt dejlige og vi har kun haft to problemer med dem hvoraf det ene er løst. 

Nu har vi kun det ulækre problem at de æder deres eget lort.  i  Simpelthen så ulækkert, og det på trods af vi altid fjerne og der max ligger to-tre stk inde de fjernet. (Det især klamt fordi den ene vuf er en rigtig slikke hund og helst i ansigtet). Føj.

Hvad kan vi gøre for at stoppe det ? Er så træt af det. Vi går ture med dem hvis ikke hver dag så hveranden, og giver dem god varieret kost.  

De har aldrig lært at lege og kan ikke engang løbe efter en bold, så det svært at stimulere dem yderligere, med to børn og job der også skal passes. 

Alle råd er velkommen og vil blive taget imod med kyshånd. 

(De led også af frygteligt seperationsangst også da de kom hertil og pev højlydt og sked over alt hvis vi gik fra dem, men det løste vi ved kun at lukke dem i køkkenet med kurv og vand når vi går). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg søger lidt hjælp her, da vi føler vi har prøvet alt efterhånden. 

Vi har for ca 8 mdr siden taget to tæver til os, pga. deres tidligere ejere ikke gad/kunne have dem mere (de var begge halvandet år da de kom og er søstre). De er utroligt dejlige og vi har kun haft to problemer med dem hvoraf det ene er løst. 

Nu har vi kun det ulækre problem at de æder deres eget lort.  i  Simpelthen så ulækkert, og det på trods af vi altid fjerne og der max ligger to-tre stk inde de fjernet. (Det især klamt fordi den ene vuf er en rigtig slikke hund og helst i ansigtet). Føj.

Hvad kan vi gøre for at stoppe det ? Er så træt af det. Vi går ture med dem hvis ikke hver dag så hveranden, og giver dem god varieret kost.  

De har aldrig lært at lege og kan ikke engang løbe efter en bold, så det svært at stimulere dem yderligere, med to børn og job der også skal passes. 

Alle råd er velkommen og vil blive taget imod med kyshånd. 

(De led også af frygteligt seperationsangst også da de kom hertil og pev højlydt og sked over alt hvis vi gik fra dem, men det løste vi ved kun at lukke dem i køkkenet med kurv og vand når vi går). 

Vi gav vores ananas, da det skulle gøre de ikke ville spise afføring. 

http://www.olivers.dk/blog/min-hund-spiser-affoering/

Anmeld Citér

23. juni 2015

Masig

Som en anden skriver, ananas skulle kunne gøre det...

Anmeld Citér

23. juni 2015

ErDetSnartNU

Jeg har hørt at man kan give dem kallun - det skulle også hjælpe på det da der er nogle af de næringsstoffer i som hundene søger når de spiser afføring. Der er bare den hage ved det at kallun (også) stinker 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Dinna88

Ananas har jeg også hørt om. Og så skulle hunde gerne spise afføring, hvis der er noget bestemt de mangler. Ligesom at kaniner æder deres afføring (det er så vist bare noget med, at det er helt ok, at kaninerne gør det.) Så hvis Ananas ikke virker, så skulle I måske overveje blodprøver.

Og så ikke lade hunden slikke jer i ansigtet, om der er afføring inde i billedet eller ej Afføringen kan nok nærmest ikke tilføje flere bakterier, fordi der er så mange. Læææææææææææææækkert.

Anmeld Citér

23. juni 2015

Krydserfingre

I kan sørge for at der aldrig ligger lorte ude i haven... I kan gå ture med dem HVER dag... I kan prøve at stimulere dem bedre, der er mange måder, strø deres mad i græsset, gemme godbidder rundt omkring, en Tom mælke karton med lidt godbidder i, et viskestykke med godbidder gemt i også slår man en knude rundt om så de selv skal lirke den op, træne øvelser, træne lydighed, løbe en tur med dem, cykle en tur med dem.. Der er mange ting! 

Held og lykke 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Lisbeth1985

Må jeg spørge om,hvorfor i har taget hundene til jer? En hund skal luftes flere gange dagligt!! HVER DAG!!

Anmeld Citér

24. juni 2015

Chellie

Hunde, der æder deres egen afføring, gør som regel dette fordi de er understimulerede. Det kunne tyde på, at selvom I har have, så er det bare ikke nok for de to, at komme ud hver anden dag. Løsningen vil formodentlig være flere lufte-ture, kombineret med fx. Klikker-træning, som I kan lave undervejs, når I går med dem, eller derhjemme i haven. At hundene ikke er meget for bolde, er nok egentlig en meget god ting, for tit og ofte bliver hunde faktisk mere stressede af bold-leg, end stimulerede. Prøv istedet at træne dem til at gå spor (der er masser af forslag til, hvordan man gør på fx youtube), eller gør noget mere ud af at hhv. lufte og træne tricks med dem. En klikker kan være en god hjælp til at give hundene nogle succes-oplevelser, men det er nok en god ide, især i starten, at huske at træne dem hver for sig, så de lærer hvornår klikket er henvendt til dem, og hvornår det er til den anden.

Held og lykke med projektet 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Elgaard73

Hvad fodre I med?

Ind imellem kan f.eks nogle af de billige foderprodukter, være så svært fordøjelige at de kommer kun halvt fordøjede ud i den anden ende. Og nogle hunde vil være fristede til at æde det igen. En måde at konstatere dette på, er at se på hvor ofte og hvor meget hunden skider. Skider den ofte og stort, er det et tegn på at den ikke udnytter fodret optimalt. Jo bedre en hund udnytter sit foder, jo sjældnere og jo mindre positioner vil den skide.

Derudover opfylder mange (både billige og dyre) foderprodukter ikke den enkle hund's behov for de forskellige næringsstoffer, vitaminer og mineraler, og hunden kan finde på at æde afføring i forsøg på at opfylde disse behov. Det handler om at finde lige nøjagtigt det foder som passer til den enkle hund.

Så prøv at kigge på fodret, hvis I ikke allerede har gjort det.

Derudover giver jeg nogle af de andre ret. Det kan også være kedsomhed/understimulation.

Eller det kan simpelt hen bare være en dårlig vane.

Det kan være mange ting. Har I haft dyrelægen med ind over, ellers er det også et råd herfra.

Anmeld Citér

24. juni 2015

A. Nonymsen

Lisbeth1985 skriver:

Må jeg spørge om,hvorfor i har taget hundene til jer? En hund skal luftes flere gange dagligt!! HVER DAG!!

Lige min tanke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.