Erfaring med forsinket synsudvikling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.727 visninger
14 svar
10 synes godt om
19. juni 2015

Manna

Vi har ingen øjenkontakt med vores søn som snart er 8 uger. Hans blik flakker og han fokuserer ikke. Han opfatter lys og kontraster.

Vi har fået ham undrsøgt af børnelæge og øjenlæge.

Indtil videre er diagnosen forsinket synsudvikling måske forårsaget af let nystagmus.

Jeg har søgt internettet tyndt og finder uendelig lidt. Vores dreng har tilsyneladende ingen øvrige problemer end synet. Han er ikke født for tidligt. Fødslen var ukompliceret og jeg bruger ingen medicin.

Er der nogen på baby.dk som har noget som helst viden el erfaringer vil jeg gerne høre fra jer.

Nu venter vi på besøg af synskonsulent og skal til kontrol ved øjenlægen om 3 mdr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2015

Fru Ebied

Manna skriver:

Vi har ingen øjenkontakt med vores søn som snart er 8 uger. Hans blik flakker og han fokuserer ikke. Han opfatter lys og kontraster.

Vi har fået ham undrsøgt af børnelæge og øjenlæge.

Indtil videre er diagnosen forsinket synsudvikling måske forårsaget af let nystagmus.

Jeg har søgt internettet tyndt og finder uendelig lidt. Vores dreng har tilsyneladende ingen øvrige problemer end synet. Han er ikke født for tidligt. Fødslen var ukompliceret og jeg bruger ingen medicin.

Er der nogen på baby.dk som har noget som helst viden el erfaringer vil jeg gerne høre fra jer.

Nu venter vi på besøg af synskonsulent og skal til kontrol ved øjenlægen om 3 mdr.

Min datter havde også forsinket synsudvikling.

Vi var først igennem en hård måned hvor de mistænkte autisme, hjerneskade og blindhed - vi kunne ikke få øjenkontakt, men hun drejede hovedet efter lyde.

Det kom lige pludseligt og hun har ingen problemer haft siden.

Hun er nu 7 år og kan læse skilte der er så langt væk at jeg ikke engang kan tyde et bogstav.

God weekend. Kh Fru Ebied

Anmeld Citér

19. juni 2015

IT-nørd

Du er velkommen til at skrive privat. Vi har et barn med forsinket synsudvikling, men af private årsager vil jeg ikke skrive i et offentligt forum

Anmeld Citér

20. juni 2015

Manna

Tak for svar. Det var dejlig positivt FruEid. Kan du huske hvilken alder synet kom?

Hvis der er flere erfaringer derude hører jeg gerne fra jer.

Anmeld Citér

20. juni 2015

Manna

20. juni 2015

Manna

Fru Ebied skriver:

Min datter havde også forsinket synsudvikling.

Vi var først igennem en hård måned hvor de mistænkte autisme, hjerneskade og blindhed - vi kunne ikke få øjenkontakt, men hun drejede hovedet efter lyde.

Det kom lige pludseligt og hun har ingen problemer haft siden.

Hun er nu 7 år og kan læse skilte der er så langt væk at jeg ikke engang kan tyde et bogstav.

God weekend. Kh Fru Ebied

Hej og tak for dit svar. Undskyld jeg skrev dit navn forkert tidligere.

Kan du huske hvor gammel din datter var da hun begyndte at se?

Anmeld Citér

20. juni 2015

Fru Ebied

Manna skriver:

Hej og tak for dit svar. Undskyld jeg skrev dit navn forkert tidligere.

Kan du huske hvor gammel din datter var da hun begyndte at se?

Hun begyndte tidligt, da.hun var 6 mdr, mener jeg, kunne hun se nogenlunde alm.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Manna

Tillader mig lige at oppe denne her.

Anmeld Citér

4. januar 2016

MammaA

Hej Manna,

Hvordan står det til med din søn?

Er han kommet efter det synsmæssigt?

Jeg er faldet over din tråd og vil gerne give min personlige erfaring med. Jeg har nemlig selv nystagmus (som følge med en anden øjensygdom).

Mine forældre oplevede at jeg som baby havde svært ved fokusere, have øjenkontakt og at jeg var lysoverfølsom.

Jeg er idag 26 år gammel og mit nystagmus har i overvejende grad været aftagende. Det er kun i situationer hvor jeg er træt at det er kraftigt, men synsmæssigt er jeg kommet efter det meste.

Som følge af den øjensygdom som hænger sammen med nystagmusen har jeg nogle synsproblemer, men det meste har været aftagende med alderen.

Håber din søn er kommet efter det. Hvis du har spørgsmål, så spørg endelig!

Anmeld Citér

11. januar 2016

Manna

MammaA skriver:

Hej Manna,

Hvordan står det til med din søn?

Er han kommet efter det synsmæssigt?

Jeg er faldet over din tråd og vil gerne give min personlige erfaring med. Jeg har nemlig selv nystagmus (som følge med en anden øjensygdom).

Mine forældre oplevede at jeg som baby havde svært ved fokusere, have øjenkontakt og at jeg var lysoverfølsom.

Jeg er idag 26 år gammel og mit nystagmus har i overvejende grad været aftagende. Det er kun i situationer hvor jeg er træt at det er kraftigt, men synsmæssigt er jeg kommet efter det meste.

Som følge af den øjensygdom som hænger sammen med nystagmusen har jeg nogle synsproblemer, men det meste har været aftagende med alderen.

Håber din søn er kommet efter det. Hvis du har spørgsmål, så spørg endelig!

Tak for dit svar og din beretning.

Vores søn er normaltseende nu og har kun ganske let nystagmus.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.