Hvornår har man en spiseforstyrrelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

876 visninger
3 svar
7 synes godt om
18. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej 

beklager den kryptiske overskrifr men kunne ikke en bedre  

min søde kæreste punker mig konstant for jeg ikke spiser (nok) og jeg ved der også godt, men jeg er stadig ikke helt tilfreds med vægt tabet.

jeg har fuldstændig mistet min appetit, kaster op hvis jeg prøver at tvinge mig selv. 

Jeg er 167 og har tabt mig fra 94 kilo til 58, men jeg er stadig ikke rigtig glad for det jeg ser og vil godt lige tabe det sidste. 

Jeg ved godt det er den forkerte måde, men jeg kan bare ikke spise mere ligesom jeg ikke kan spise usunde ting, for det decideret dårligt at se på dem. 

Jeg motionere meget, cykler 15 km dagligt, løber 6 dage om ugen 8-10 km og rider 6 dage om ugen i ca en time.

Så ja min kæreste tror jeg har en spise forstyrrelse og vil have mig til lægen, jeg syntes ikke jeg har. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2015

MediaAnarchy

Anonym skriver:

Hej 

beklager den kryptiske overskrifr men kunne ikke en bedre  

min søde kæreste punker mig konstant for jeg ikke spiser (nok) og jeg ved der også godt, men jeg er stadig ikke helt tilfreds med vægt tabet.

jeg har fuldstændig mistet min appetit, kaster op hvis jeg prøver at tvinge mig selv. 

Jeg er 167 og har tabt mig fra 94 kilo til 58, men jeg er stadig ikke rigtig glad for det jeg ser og vil godt lige tabe det sidste. 

Jeg ved godt det er den forkerte måde, men jeg kan bare ikke spise mere ligesom jeg ikke kan spise usunde ting, for det decideret dårligt at se på dem. 

Jeg motionere meget, cykler 15 km dagligt, løber 6 dage om ugen 8-10 km og rider 6 dage om ugen i ca en time.

Så ja min kæreste tror jeg har en spise forstyrrelse og vil have mig til lægen, jeg syntes ikke jeg har. 

Hej du

Det er rigtig svært at sige, hvornår man har udviklet en spiseforstyrrelse. 

Jeg bliver bekymret over nogle af de ting du siger. Fx at du ikke er tilfreds efter sådan et flot vægttab, at du har opkastninger pr automatik og at din nærmeste er urolige for dig.

Ligegyldig om du faktisk er syg eller om det bare er en periode, er det måske en idé at få snakket med nogle om det.

Hvis man først føler kontrol i et usundt mønster, kan man meget nemt komme til at sidde fast i det mønster, det kan være svært at komme ud af selv og blive rigtig farligt. Det er slet ikke sikkert, det er der, du er - men en lille samtale kan aldrig skade.

Hvis du synes en lægesamtale er for stor kan du benytte dig af Landsforeningen mod spiseforstyrrelser - her har du mulighed for en privat og anonym samtale. Der er afdelinger i København, Næstved, Odense, Sønderborg, Aarhus og Aalborg.

God vind!

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anonym trådstarter

MediaAnarchy skriver:

Hej du

Det er rigtig svært at sige, hvornår man har udviklet en spiseforstyrrelse. 

Jeg bliver bekymret over nogle af de ting du siger. Fx at du ikke er tilfreds efter sådan et flot vægttab, at du har opkastninger pr automatik og at din nærmeste er urolige for dig.

Ligegyldig om du faktisk er syg eller om det bare er en periode, er det måske en idé at få snakket med nogle om det.

Hvis man først føler kontrol i et usundt mønster, kan man meget nemt komme til at sidde fast i det mønster, det kan være svært at komme ud af selv og blive rigtig farligt. Det er slet ikke sikkert, det er der, du er - men en lille samtale kan aldrig skade.

Hvis du synes en lægesamtale er for stor kan du benytte dig af Landsforeningen mod spiseforstyrrelser - her har du mulighed for en privat og anonym samtale. Der er afdelinger i København, Næstved, Odense, Sønderborg, Aarhus og Aalborg.

God vind!

Mange tak for svar. 

Det må jeg overveje

Anmeld Citér

18. juni 2015

Soffy27

Først og fremmest - flot flot vægttab! 

Men, når det er sagt, så er 58 kg til 167 cm helt tilpas, og måske lidt i underkanten! 

Er selv gammel anorektiker - jeg skulle også bare tabe mig lidt mere, og lidt mere, aaaarrrh.. Lige et enkelt kilo mere! Gik fra 60 kg til 27 kg på rekordtid!

Hvis din kæreste ser et usundt mønster, så har han nok ffat i noget, som du ikke selv kan se!

Det eneste jeg kan sige, er at stoppe legen imens den er god! 

Du har allerede opnået et flot flot vægttab! 

Og må tilstå, at med dit motionsbehov, og dit syn på mad og dit eget syn på din egen krop, så lyder det lidt som om at din kæreste  har fat i noget af det rigtige! 

Har du brug for det, er du velkommen til at skrive privat.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.