Anonym skriver:
Hej
beklager den kryptiske overskrifr men kunne ikke en bedre
min søde kæreste punker mig konstant for jeg ikke spiser (nok) og jeg ved der også godt, men jeg er stadig ikke helt tilfreds med vægt tabet.
jeg har fuldstændig mistet min appetit, kaster op hvis jeg prøver at tvinge mig selv.
Jeg er 167 og har tabt mig fra 94 kilo til 58, men jeg er stadig ikke rigtig glad for det jeg ser og vil godt lige tabe det sidste.
Jeg ved godt det er den forkerte måde, men jeg kan bare ikke spise mere ligesom jeg ikke kan spise usunde ting, for det decideret dårligt at se på dem.
Jeg motionere meget, cykler 15 km dagligt, løber 6 dage om ugen 8-10 km og rider 6 dage om ugen i ca en time.
Så ja min kæreste tror jeg har en spise forstyrrelse og vil have mig til lægen, jeg syntes ikke jeg har.
Hej du
Det er rigtig svært at sige, hvornår man har udviklet en spiseforstyrrelse.
Jeg bliver bekymret over nogle af de ting du siger. Fx at du ikke er tilfreds efter sådan et flot vægttab, at du har opkastninger pr automatik og at din nærmeste er urolige for dig.
Ligegyldig om du faktisk er syg eller om det bare er en periode, er det måske en idé at få snakket med nogle om det.
Hvis man først føler kontrol i et usundt mønster, kan man meget nemt komme til at sidde fast i det mønster, det kan være svært at komme ud af selv og blive rigtig farligt. Det er slet ikke sikkert, det er der, du er - men en lille samtale kan aldrig skade.
Hvis du synes en lægesamtale er for stor kan du benytte dig af Landsforeningen mod spiseforstyrrelser - her har du mulighed for en privat og anonym samtale. Der er afdelinger i København, Næstved, Odense, Sønderborg, Aarhus og Aalborg.
God vind!