Babyen der aldrig ville sove!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
7 svar
1 synes godt om
18. juni 2015

Sissel

Jeg anser ellers mig selv som et meget tålmodigt menneske. Men nu er min datter 6 mdr, og hun vil bare ikke sove.. Og jeg er tyndslidt, for at sige det mildt.. Jeg har prøvet ALT! Som 3. gangs mor, tænkte jeg egentlig at uanset hvilken slags baby der kom ud, så ville jeg have erfaring til at håndtere det.. Men UANSET hvad jeg stillet op med hende, så virker det bare ikke.. Hun sover egentlig okay om natten, vågner et par gange og spiser, og står så op ved 4 tiden, da der jo er lyst udenfor.. Og så kører det ellers hele dagen. Jeg kæmper for at få hende til at sove, når hun så er faldet i søvn, sover hun ti min og vågner så, og kan kun hjælpes videre i søvnen, hvis jeg tar hende op og så sover hun videre på mig.. Jeg har prøvet at svøbe hende, gå tur med barnevognen, give hende flaske i stedet for bryst, været til kiropraktor med hende, købt en slyngevugge til hende. Og det eneste der sikrer at hun sover mere end 10 min, er hvis hun sover på mig. Og det er bare ikke realistisk længere. Jeg har også 3 andre børn herhjemme, jeg kan ikke bare sidde på sofaen længere. Og min kæreste har så svært ved når hun skriger, at han nogle gange slet ikke har lyst til at komme hjem fordi det stresser ham sådan.. Så jeg er ret alene om det.. Og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.. Hjælp mig med at se hvad jeg selv har overset, så hun kan få noget mere søvn..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2015

Bak

Sissel skriver:

Jeg anser ellers mig selv som et meget tålmodigt menneske. Men nu er min datter 6 mdr, og hun vil bare ikke sove.. Og jeg er tyndslidt, for at sige det mildt.. Jeg har prøvet ALT! Som 3. gangs mor, tænkte jeg egentlig at uanset hvilken slags baby der kom ud, så ville jeg have erfaring til at håndtere det.. Men UANSET hvad jeg stillet op med hende, så virker det bare ikke.. Hun sover egentlig okay om natten, vågner et par gange og spiser, og står så op ved 4 tiden, da der jo er lyst udenfor.. Og så kører det ellers hele dagen. Jeg kæmper for at få hende til at sove, når hun så er faldet i søvn, sover hun ti min og vågner så, og kan kun hjælpes videre i søvnen, hvis jeg tar hende op og så sover hun videre på mig.. Jeg har prøvet at svøbe hende, gå tur med barnevognen, give hende flaske i stedet for bryst, været til kiropraktor med hende, købt en slyngevugge til hende. Og det eneste der sikrer at hun sover mere end 10 min, er hvis hun sover på mig. Og det er bare ikke realistisk længere. Jeg har også 3 andre børn herhjemme, jeg kan ikke bare sidde på sofaen længere. Og min kæreste har så svært ved når hun skriger, at han nogle gange slet ikke har lyst til at komme hjem fordi det stresser ham sådan.. Så jeg er ret alene om det.. Og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.. Hjælp mig med at se hvad jeg selv har overset, så hun kan få noget mere søvn..

Jeg ved godt, hun ikke er så gammel, men har du tænkt på, om hun kan have ondt i ørerne fx?

Anmeld Citér

18. juni 2015

Skouboe

Min første tanke var også ørerne. Eller måske refluks?

Min yngste sov stort set heller aldrig, hun var 1½ før hun sov mere end 45 minutter på noget tidspunkt og over 3 for hun sov mere end 1½ time i streg.

Man kan godt have væske på ørerne, uden det er MØB - det gør stadig ondt. Samtidigt kan mavesyre i spiserøret gøre det rigtigt ubehageligt at blive lagt ned for at sove. 

Hvordan trives hun ellers? Udvikling, vægt, motorik?

Anmeld Citér

18. juni 2015

Signe-bine

Det lyder som min ældste datter. Da hun var 13 mdr fandt vi ud af at hun havde væske i begge ører og havde haft det længe. Over 4 mdr. Dét hjalp! Man kan ikke nødvendigvis se tegn på væsken i ørerne før egen læge eller ørelæge laver en test der måler ekkoet ved høretrommet, eller noget i den dur. Det er ikke sikkert det er rødme eller lignende. Lægen tjekkede min datters øre mange gange ved at kigge derind, og fandt intet. Indtil ørelægen fandt væske på begge ører og mente det havde været der længe at dømme efter hendes opførsel.

Jeg har også gået ved en børne zone og kranio sakral terapeut da hun havde spændinger i især nakke og hofte fra fødslen. Det er en meget mild form for behandling og virker som en drøm. Samme terapeut har også ordnet mine hofter og knæ, som jeg har haft smerter i i 8 år, og en kiropraktors behandling af mig var ekstremt smertefuld og ikke langvarig hjælp med smerten. Jeg ville bare anbefale at prøve sådan en zone og kranio sakral terapeut, Selvom i har været til kiropraktor. De kan dælme noget :-)

Min datters søvn har ændret sig dramatisk men hun har stadig et stort tryghedsbehov i søvnen og hendes seng (hun er 19 mdr) står vi vores soveværelse og hvis hun vågner om natten kommer hun over i smørhullet. Men i det mindste sover hun. Og også til lur hvor hun tager alt fra 1,5 til 3 timer:-)

Anmeld Citér

18. juni 2015

Sissel

Men hvis det var noget med ørene, burde hun så ikke være ked af at ligge ned? Altså også når hun ligger i sin kravlegård og sådan?

Anmeld Citér

18. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sissel skriver:

Men hvis det var noget med ørene, burde hun så ikke være ked af at ligge ned? Altså også når hun ligger i sin kravlegård og sådan?

Vores dreng havde væske i ørene. Han var glad og tilfreds hele dagen undtagen når han skulle sove. 

Så jeg ville få hendes øre tjekket. 

Anmeld Citér

6. juli 2015

SoBo

Bak skriver:

Jeg ved godt, hun ikke er så gammel, men har du tænkt på, om hun kan have ondt i ørerne fx?

Hej.. Det kan være en rigtiggod ide at tage til kiropraktor med hende.. Jeg har selv haft lignende problemer og det viste sig at være noget ved det ene ben og et par punkter på ryggen.. Han sov som et sten med det samme. Hvor bor du.. jeg kan anbefale kiropraktor i Esbjerg.. men det komme jo an på hvor du bor.

Hilsen

SoBo

Anmeld Citér

7. juli 2015

Sissel

SoBo skriver:

Hej.. Det kan være en rigtiggod ide at tage til kiropraktor med hende.. Jeg har selv haft lignende problemer og det viste sig at være noget ved det ene ben og et par punkter på ryggen.. Han sov som et sten med det samme. Hvor bor du.. jeg kan anbefale kiropraktor i Esbjerg.. men det komme jo an på hvor du bor.

Hilsen

SoBo

Jeg har været til kiropraktor med hende, uden andet resultat end en slunken pung..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.