Hvor meget spiser i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.013 visninger
7 svar
3 synes godt om
18. juni 2015

Mullesmith

Jeg har altid haft svært ved at vurdere og mærke efter hvad der er normalt at spise, har derfor været nødsaget til at taste alt ind i madlog for at styre mig. Jeg kommer meget let til at spise alt for store portioner og mærker det først bagefter når jeg er så mæt at det gør ondt. Hvordan ser en normal mængde mad ud for jer og hvor meget spiser i på en dag? Jeg er gravid 6+0 og vil utrolig gerne minimere vægtøgningen så jeg ikke tager 30kg på igen denne gang 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2015

serinasmor

Mullesmith skriver:

Jeg har altid haft svært ved at vurdere og mærke efter hvad der er normalt at spise, har derfor været nødsaget til at taste alt ind i madlog for at styre mig. Jeg kommer meget let til at spise alt for store portioner og mærker det først bagefter når jeg er så mæt at det gør ondt. Hvordan ser en normal mængde mad ud for jer og hvor meget spiser i på en dag? Jeg er gravid 6+0 og vil utrolig gerne minimere vægtøgningen så jeg ikke tager 30kg på igen denne gang 

Morgenmad : 1,5 - 2 dl yoghurt (måler det altså ikke af ) med musli på toppen ( svarer måske til 4 spsk ) 

Formiddag: 1 stk frugt eller 1 Skive brød 

Frokost : rester - ofte Hvad der svarer til en frokost tallerken str (ikke med top) dvs 1 stykke lasagne på 7x10 cm (ca - måler ikke jo ) eller en grovbolle med salat 2 skiver pålæg og lidt mayonnaise 

Eftermiddag: 1 stk frugt eller måske 1 stk kage 

Aftensmad: 1 portion ... Almindelige størrelse tallerkener hjælper med at afgøre mængden - men ca 1 kotelet med en halv tallerken salat evt 2 stykker brød ... Eller 2 frikadeller 5 kartofler og sovs ... 

Aften ... 1 stykke mørk chokolade

Det der kan hjælpe dig er i øvrigt at lade være med at spise til du er mæt men i stedet stoppe når du ikke er sulten...  Midt i måltidet stoppe og drikke et stort glas vand for at mærke om du er mere sulten ... Og skifte til altid at bruge små tallerkener 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Mullesmith

serinasmor skriver:

Morgenmad : 1,5 - 2 dl yoghurt (måler det altså ikke af ) med musli på toppen ( svarer måske til 4 spsk ) 

Formiddag: 1 stk frugt eller 1 Skive brød 

Frokost : rester - ofte Hvad der svarer til en frokost tallerken str (ikke med top) dvs 1 stykke lasagne på 7x10 cm (ca - måler ikke jo ) eller en grovbolle med salat 2 skiver pålæg og lidt mayonnaise 

Eftermiddag: 1 stk frugt eller måske 1 stk kage 

Aftensmad: 1 portion ... Almindelige størrelse tallerkener hjælper med at afgøre mængden - men ca 1 kotelet med en halv tallerken salat evt 2 stykker brød ... Eller 2 frikadeller 5 kartofler og sovs ... 

Aften ... 1 stykke mørk chokolade

Det der kan hjælpe dig er i øvrigt at lade være med at spise til du er mæt men i stedet stoppe når du ikke er sulten...  Midt i måltidet stoppe og drikke et stort glas vand for at mærke om du er mere sulten ... Og skifte til altid at bruge små tallerkener 

Åh hvor er det bare så svært at lære at mærke efter og også at kunne vurdere hvad der er en normal portion , de dage hvor jeg ikke taster ind i madlog, der får jeg altid spist for meget 

Anmeld Citér

18. juni 2015

God-mor

Mullesmith skriver:

På en almindelig dag spiser jeg: 

2 rugbrød med pålæg

En frokosttallerken med rester fra aftenen inden. 

1 eller 2 müslibar

En almindelig portion aftensmad (altid kun 1 portion), og der er stort set altid salat eller grøntsager til vores aftensmad. 

Bliver jeg sulten om aftenen tager jeg knækbrød med ost og grønt på. 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Mullesmith

God-mor skriver:

På en almindelig dag spiser jeg: 

2 rugbrød med pålæg

En frokosttallerken med rester fra aftenen inden. 

1 eller 2 müslibar

En almindelig portion aftensmad (altid kun 1 portion), og der er stort set altid salat eller grøntsager til vores aftensmad. 

Bliver jeg sulten om aftenen tager jeg knækbrød med ost og grønt på. 

Ok det lyder nogenlunde som det jeg får, på en god dag.

jeg får et rundstykke i ovnen eller en Skive rugbrød med ost til morgen, jeg bruger ikke smør.

frokost 2-3 skiver rugbrød, alt efter størrelsen. Forskelligt pålæg og tomater. Eller rester fra aftensmaden dagen før.

aftenmad er 1 til 2 portioner kylling og grønt, hjemmelavet pizza, frikadeller eller hvad vi nu skal have. 

Bliver tit sulten om aftenen og spiser 1-2 rugbrød med ost og drikker skummetmælk. 

Jeg drikker danskvand, kaffe, cola light og skummetmælk. 

Bruger aldrig smør men gerne Mayo eller italiensk salat og andre salater. 

Kan godt få ædeflip om aftenen og spise en masse chokolade op til 100g. Men det sker måske 2 gange om ugen.

Anmeld Citér

18. juni 2015

God-mor

Mullesmith skriver:

Ok det lyder nogenlunde som det jeg får, på en god dag.

jeg får et rundstykke i ovnen eller en Skive rugbrød med ost til morgen, jeg bruger ikke smør.

frokost 2-3 skiver rugbrød, alt efter størrelsen. Forskelligt pålæg og tomater. Eller rester fra aftensmaden dagen før.

aftenmad er 1 til 2 portioner kylling og grønt, hjemmelavet pizza, frikadeller eller hvad vi nu skal have. 

Bliver tit sulten om aftenen og spiser 1-2 rugbrød med ost og drikker skummetmælk. 

Jeg drikker danskvand, kaffe, cola light og skummetmælk. 

Bruger aldrig smør men gerne Mayo eller italiensk salat og andre salater. 

Kan godt få ædeflip om aftenen og spise en masse chokolade op til 100g. Men det sker måske 2 gange om ugen.

Er det så det du spiser når du notere ned hvad du spiser så du er sikker på ikke at spise for meget eller er det de dage du ikke gør? Og ja det lyder lidt ala sådan mine dage ser ud når de er flest. Jeg spiser bare knap så meget brød. 

Men syntes det ser overvejende sund ud det du putter i munden

Anmeld Citér

18. juni 2015

BinaMor

Morgen: Havregrød med honning og kanel

Frokost: 1-2 knækbrød med ost. 1 håndfuld jordbær, 1 kiwi og 3 gulerødder. et glas kærnemælk.

Aften: Undgår stivlese (kartofler eller pasta og hvis det er der tager jeg kun lidt) så feks: En kop tomat suppe, et stykke æggekage m. spinatog et glas mælk.

Snakcs: kanelknækbrød, bær, melon, frugt.. masser af vand. nok 2 l om dagen. kamillete og kaffe(:

samt daglig træning.. lidt bedre end ingenting. jeg døjer med hofter men bare bevægelse, en tur op af trapper et par gange er fint.. rengøring forbrænder også.

dette er dog kun i begrænset periode jeg spiser sådan. blir bare lige bikiniklar. for det er for lidt og vil gerne have sukkerkage nu og da men har da nu tabt mig 3 kg på 4 dage... 3 cm om taljen

jeg var dog også en sukkerfreak og tog på efter en operation..

råd er : drik et glas vand før HVERT måltid. det mætter og fylder. undgå kartofler, pasta, sukker... gå en tur så ofte du kan.. det forbrænder bedre end man tror.

Anmeld Citér

18. juni 2015

Mullesmith

God-mor skriver:

Er det så det du spiser når du notere ned hvad du spiser så du er sikker på ikke at spise for meget eller er det de dage du ikke gør? Og ja det lyder lidt ala sådan mine dage ser ud når de er flest. Jeg spiser bare knap så meget brød. 

Men syntes det ser overvejende sund ud det du putter i munden

Når jeg notere så får jeg mindre brød og mere frugt og salat. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.