Uddannelse og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
6 svar
2 synes godt om
15. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation, at jeg højst sandsynligt er gravid. Har testet svagt positivt på to teste og nu begynder de første bekymringer at melde sig. Jeg er pt igang med HF, hvor jeg er færdig til december og har derfor søgt ind på Sygeplejeskolen med start fra februar. Nu er problemet så den at jeg ifølge mine egne beregninger vil have terminsdato den 22. februar og så giver det jo ingen mening at starte på skole 22 dage før, eller hvad? 

Hvad skal jeg gøre i stedet? Starte på ny uddannelse og søge barsel efter kun 22 dage, kontanthjælp, andre foreslag? Er virkelig i vildrede.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Jeg står i den situation, at jeg højst sandsynligt er gravid. Har testet svagt positivt på to teste og nu begynder de første bekymringer at melde sig. Jeg er pt igang med HF, hvor jeg er færdig til december og har derfor søgt ind på Sygeplejeskolen med start fra februar. Nu er problemet så den at jeg ifølge mine egne beregninger vil have terminsdato den 22. februar og så giver det jo ingen mening at starte på skole 22 dage før, eller hvad? 

Hvad skal jeg gøre i stedet? Starte på ny uddannelse og søge barsel efter kun 22 dage, kontanthjælp, andre foreslag? Er virkelig i vildrede.

jeg ville søge skolen om et års udsættelse.

det var der ingen problemer i da jeg gik på pædagog uddannelsen.

og så ville jeg nok vide i det sure æble og modtage kontanthjælp under barsel. Hvis du ikke er dagpenge berettet.

Anmeld Citér

15. juni 2015

Anonym trådstarter

jeg ville søge skolen om et års udsættelse.

det var der ingen problemer i da jeg gik på pædagog uddannelsen.

og så ville jeg nok vide i det sure æble og modtage kontanthjælp under barsel. Hvis du ikke er dagpenge berettet.

Det tror jeg desværre ikke jeg er. Kender ikke lige reglerne for det, men har været uden arbejde det sidste års tid.

Men så når jeg får svar på min ansøgning her den 31/7 tager jeg bare kontakt til skolen og sætter dem ind i situationen? Eller hvordan hænger det sammen?

Anmeld Citér

15. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Det tror jeg desværre ikke jeg er. Kender ikke lige reglerne for det, men har været uden arbejde det sidste års tid.

Men så når jeg får svar på min ansøgning her den 31/7 tager jeg bare kontakt til skolen og sætter dem ind i situationen? Eller hvordan hænger det sammen?

hvis du kommer fra en hf så tror jeg heller ikke du er berettiget til dagpenge.

ja når du får svar fra skolen. Ville jeg kontakte dem og forklare at du lige har fundet ud af du venter barn. Men stadig er interesseret i den plads du har fået. Og så høre om det er muligt at starte efter barsel.

Anmeld Citér

15. juni 2015

mpr

Anonym skriver:

Du vil slet ikke kunne starte op da du skal gå på barsel en måned inden termin. Kun hvis du har fast arbejde, eller står lige over en eksamen får man lov til at blive, men du får ikke lov til at starte op når de ved du skal føde inden for en måned

Ved ikke hvad man gør i stedet for har ikke stået i situationen, men går ud fra at det er kh eller forsørgelse af din kæreste/mand

Anmeld Citér

15. juni 2015

Anonym trådstarter

mpr skriver:

Du vil slet ikke kunne starte op da du skal gå på barsel en måned inden termin. Kun hvis du har fast arbejde, eller står lige over en eksamen får man lov til at blive, men du får ikke lov til at starte op når de ved du skal føde inden for en måned

Ved ikke hvad man gør i stedet for har ikke stået i situationen, men går ud fra at det er kh eller forsørgelse af din kæreste/mand

Det var også bare min umiddelbare tanke, at jeg ikke ville kunne få lov til at starte så tæt på. Men en anden bruger skriver at jeg kan bede om udsættelse og hvis det er rigtigt, er det vejen jeg må gå. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

hvis du kommer fra en hf så tror jeg heller ikke du er berettiget til dagpenge.

ja når du får svar fra skolen. Ville jeg kontakte dem og forklare at du lige har fundet ud af du venter barn. Men stadig er interesseret i den plads du har fået. Og så høre om det er muligt at starte efter barsel.

Det må jeg prøve. Har jo ikke rigtig så mange andre muligheder og så kommer det nok til at hedde kontanthjælp indtil studiestart i september.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.