Alene mor med eget hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2015

alenemor42

Eller også skal du få ham til at lade dig overtage restgælden der allerede er, man behøver ikke få vurderet huset på ny hvis han indvilger.

Jeg lod min ex mand overtage huset for restgælden. ... børnene beholdt deres barndomshjem og jeg slap for gælden. Jeg var ikke interesseret i at tjene på det. .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2015

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Jeg kan ikke sige andet, end de andre, at du må en tur ned og tale med din bankrådgiver.

Det giver dig et meget større indblik i, hvordan de økonomi kommer til at se ud og det letter utrolig meget ikke at skulle stå med det hele selv. 

Jeg vil så sige, da jeg blev alene med mine børn, havde jeg et rådighedsbeløb der hed 8300 kr. når alle udgifter var betalt inkl. benzin. Mine børn var på daværende tidspunkt 2 og 3 år. 

Det hang rigtig fint sammen. Vi manglede intet og jeg synes faktisk at jeg havde rigeligt med penge, trods jeg har nogle dyre vaner, såsom at købe meget økologi og prioriterer primært hilfiger og lacoste til mine børn. Men hvis jeg ville kunne jeg jo have sparet mine dyre vaner væk og haft ekstra til rådighed. Men jeg var stadig ikke oppe i nærheden af at bruge 8000 kr. om måneden. 

Og selvom nogle banker mener at det er i den lave ende når man er husejer, er det ikke ensbetydende med at det ikke kan hænge sammen. 

Vi har også flere par venner der som familie ikke har 10000 kr at leve for om måneden. Og derfor tænker jeg at det nok nemt kan lade sig gøre? Hvis man tager sig sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.