Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Stem og kom gerne med foreslag til navne til lillebror eller lillesøster. Storesøster hedder Nor.
Jeg er helt vild med gamle norrøne navne. Der skal ligge en smuk betydning bag ved navnet.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg har stemt for Birk, Bjørg og Gro - virkelig fine navne
Stem og kom gerne med foreslag til navne til lillebror eller lillesøster. Storesøster hedder Nor. Jeg er helt vild med gamle norrøne navne. Der skal ligge en smuk betydning bag ved navnet.
Jeg stemmte Birk og Bjørg.
Jeg er også vild med de norrøne navne. Min søns andet navn er Þór (Thor) og med næste barn kan jeg godt tænk mig Freyr eller Baldur (for en dreng) og Freyja (Freja) eller Iðunn (for en pige). Med de norrøne navne er også meget strærk i den islandske kultur (jeg kommer fra Island).
Har stemt Lif. Er desværre ikke til drenge norrøne navne, men pigernes kan være fine.
Har kun stemt Birk og Gro, troede ikke jeg kunne vælge flere Syntes det er virkelig lækre navne, de norrøne (som jeg altså ikke vidste hvad var før jeg læste indslaget) men en anden i tråden kommer også med nogen rigtig fine
Jeg har stemt Asmund, Vidar og Lif. Dog er Vidar måske lidt for unikt sammenlignet med Nor.
Der er mange gode navne at vælge imellem. Elsker selv den gruppe navne og har selv en Frigga, en Sigrid og en Halfdan på vej .
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128