Om grød mos osv til baby på 6 måneder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.223 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. juni 2015

A.y.y.y

Hej allesammen.. Vil lige høre hvordan i evt er begyndt på grød mis frugt osv.. Og har i selv lavet det? Eller har i os givet de der grød fra semper osv? Kunne jeres barn lide det ene eller det andet. 

Jeg begyndte så småt der min søn var 4,5-5 måneder der startede vi med majsmel , hirdeflager osv det kunne han ikke lide så gik jeg bare over til semper pakkerne .. Så han får grød fra dem men så laver jeg så mos osv der hjemme . 

Min Sundhedsplejske sagde ejj du skal da gi ham det du laver ikke de færdig pakker osv.. Tænkte bare ja ja du snakker bare synes nogen gange de bare snakker.. 

Der sker jo ikke noget ved det? At de kun får semper pakker grød tænker jeg.. 

Meb vil da lige høre er der nogen derude som kun har givet dem og ikke mos eller hjemmelavet grød.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

Sandratoft

A.y.y.y skriver:

Hej allesammen.. Vil lige høre hvordan i evt er begyndt på grød mis frugt osv.. Og har i selv lavet det? Eller har i os givet de der grød fra semper osv? Kunne jeres barn lide det ene eller det andet. 

Jeg begyndte så småt der min søn var 4,5-5 måneder der startede vi med majsmel , hirdeflager osv det kunne han ikke lide så gik jeg bare over til semper pakkerne .. Så han får grød fra dem men så laver jeg så mos osv der hjemme . 

Min Sundhedsplejske sagde ejj du skal da gi ham det du laver ikke de færdig pakker osv.. Tænkte bare ja ja du snakker bare synes nogen gange de bare snakker.. 

Der sker jo ikke noget ved det? At de kun får semper pakker grød tænker jeg.. 

Meb vil da lige høre er der nogen derude som kun har givet dem og ikke mos eller hjemmelavet grød.. 

Min sundhedsplejerske sagde intet til at vi gav mad fra semper. 

Min datter fik nærmest kun mad fra Semper de første par måneder. Vi startede da hun var 5,5 måneder, og det kørte vi med indtil hun var omkring 7 måneder. Hvorfor? Fordi det var nemt, hun kunne lide det og jeg var for doven til at lave det selv.

Ej, jeg lavede faktisk æblemos selv, lavede bare en stor portion ad gangen og frøs det ned Hun var vild med det, og det var den eneste grund til at jeg gad lave det. 
Når jeg forsøgte at lave andet frugt/grøntsags mos til hende, nægtede hun for det meste. 

Idag er hun 11,5 månede, og hun spiser nærmest alt

Anmeld Citér

14. juni 2015

EnGodMor

Her bliver alt mos, grød, frugtgrød osv lavet fra bunden af.  

Selvom jeg ikke ville købe færdige produkter og give mine børn, så ser

Jeg dog intet galt i at give de færdige økologiske produkter. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

A.y.y.y

Sandratoft skriver:

Min sundhedsplejerske sagde intet til at vi gav mad fra semper. 

Min datter fik nærmest kun mad fra Semper de første par måneder. Vi startede da hun var 5,5 måneder, og det kørte vi med indtil hun var omkring 7 måneder. Hvorfor? Fordi det var nemt, hun kunne lide det og jeg var for doven til at lave det selv.

Ej, jeg lavede faktisk æblemos selv, lavede bare en stor portion ad gangen og frøs det ned Hun var vild med det, og det var den eneste grund til at jeg gad lave det. 
Når jeg forsøgte at lave andet frugt/grøntsags mos til hende, nægtede hun for det meste. 

Idag er hun 11,5 månede, og hun spiser nærmest alt

Ja det ville da ikke være noget i det vel? Altså jeg tænker da os hvad skulle da ske? De siger at det ikke er godt at gi rismel osv? 

Altså min søn kan os godt lide sempers pakker. 

De siger at de måske ville kræsende senere hen tror ikke rigtig men altså 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Sandratoft

A.y.y.y skriver:

Ja det ville da ikke være noget i det vel? Altså jeg tænker da os hvad skulle da ske? De siger at det ikke er godt at gi rismel osv? 

Altså min søn kan os godt lide sempers pakker. 

De siger at de måske ville kræsende senere hen tror ikke rigtig men altså 

Det er rigtigt nok at rismel ikke skal gives for tit, det er noget med arsen indholdet. Tror man maks må give det to gange om ugen, men du kan Google en mere præcis viden  

Anmeld Citér

15. juni 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Sådan lige umiddelbart vil jeg sige at den største forskel på færdig grød og hjemmelavet nok er prisen - du betaler en formue for at de blander rismel op med MME for dig.

jeg ved dog ikke om de evt også putter nogle konserveringsmidler (E-numre) i, men det kan du jo læse på varedeklarationen. Jeg håber ikke de putter sukker i, men man ved jo aldrig, siden det åbenbart smager bedre end det hjemmelavede.

Til min store pige lavede jeg selv, men havde det færdiglavede som backup til hvis fx vi skulle på tur.

Anmeld Citér

15. juni 2015

Sprit25

Først der er ingen sukker i. Der er ekstrem strikse regler for hvordan man lave færdiglavet grød. 

Jeg gav både færdiglavet og hjemmelavet. Foretrækker dog hjemmelavet. 

Meninhen med færdiglavet er at se det som "fastfood". Noget der sagtens kan bruges men det hjemmelavet er st fortrække 

At din sp blander sig skal du bare sige ja ja til og gøre hvad du finder rigtigt

Anmeld Citér

15. juni 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP

Både min datter og søn har fået udelukkende pulvergrød :-) Plus alm havregrød ! Min søn på snart et år, får stadig meget mad på glas ! Min datter på 4 spiser alt nu her, så er altså ikke blevet kræsen af at få glas mad og pulvergrød :-)

Gør som det passer bedst ind i jeres familie !! Og luk ørene for andres meninger :-)

//Mette

Anmeld Citér

15. juni 2015

A-1995

Min søn på 13 mdr fik udelukkende pulvergrød og mos fra glas, jeg var doven og han elskede det. Det eneste jeg lavede selv var havregrød. 

Så forsvandt det jo efterhånden som han begyndte at få mere og mere af vores mad, og han er absolut ikke kræsen ����

han får stadig pulver øllebrød til morgenmad nogen gange, og glasmad hvis vi er på farten. 

Han får ofte også de der frugt smoothies som en lille snack ����

Anmeld Citér

15. juni 2015

A.y.y.y

A-1995 skriver:

Min søn på 13 mdr fik udelukkende pulvergrød og mos fra glas, jeg var doven og han elskede det. Det eneste jeg lavede selv var havregrød. 

Så forsvandt det jo efterhånden som han begyndte at få mere og mere af vores mad, og han er absolut ikke kræsen ����

han får stadig pulver øllebrød til morgenmad nogen gange, og glasmad hvis vi er på farten. 

Han får ofte også de der frugt smoothies som en lille snack ����

Åhhh det er jeg glad for at høre.. Det gøre jeg nemlig os det der passer mit barn og hvad han kan lide.. Han er ikke meget for hjemmelavede grød. så han får semper pulvergrød fuldkorn og havregrød med frugt.. 

Frugtmos kunne han heller ikke lide. Så det bed jeg ikke hvad jeg ellers kunne give? Nogen ideer?  Han får mos til aftensmaden og det spiser han sammen med grøden .. 

Hvad kunne jeg ellers give ham i løbet af dagen feks som snacks ellers sådan ? yogurt? Smootie? Eller? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.